Problem z LTE

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
randon
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-09, 20:49

Problem z LTE

Post autor: randon »

Mam poważny problem z LTE w Play, którego nikt nie może rozwiązać.
Może opiszę całą sprawę od początku.

Zaczęło się 24.05 w chwili gdy przedłużyłem umowę w Play, otrzymałem routera huawei b715 testowałem go przez kilka godzin. Uznałem że internet jest za wolny i zadzwoniłem z tym problemem do BOK. Konsultant zaproponował wysłanie konfiguracji neta, co też zrobił i od tego momentu zaczęły się problemy.
Jeśli mam ustawioną preferowaną sieć na "auto" i wyszukiwanie sieci na "auto" to nie łączy w ogóle z internetem. Jeśli mam ustawioną siec na 3G łączy od razu. Żeby połączyć się z LTE muszę zrobić kilka czynności.
Muszę ustawić preferowaną sieć na "auto" następnie wyszukać ręcznie sieć i ustawić na 3G Załapuje od razu 3G i po chwili przełącza na LTE. Poznaję to po kolorach diod. Jednak zazwyczaj po kilku sekundach połączenie jest zrywane i trzeba czynność powtarzać kilka razy. Czasami to trwa 5-10 minut za nim się połączę z netem w LTE Czynności robię przez apk na fonie Hilink
Do tej pory karta SIM była wymieniona kilka razy router był oddany do naprawy, gdzie nic nie stwierdzono. Była kila razy resetowana sieć przez konsultanta, był nawet zmieniony numer telefon. Zgłoszenie techniczne cały czas trwa i nie wiedzą jak go rozwiązać.
Teraz będzie jednak najciekawsze. Otóż inne karty SIM w tym routerze działają bez problemu, w tym mój dodatkowy numer w PLAY działa bez problemu i odpala od razu LTE.
Sama problematyczna karta SIM włożona do telefonu też działa bez problemu, od razu mam LTE. Przedtem miałem modem USB i ta karta przełożona do tego modemu też działa tylko z opóźnieniem. Kiedyś nie zdążyłem zalogować się do systemu a już miałem neta z modemu USB teraz muszę bardzo długo czekać aż zaskoczy net. Do BTS mam 300 metrów, zasięg świetny. Jak już zaskoczy LTE to szybkość waha się od 70 do 120 mb/s na nowym routerze.
Dział techniczny Play nie robi nic, tylko każą mi ściągać jakieś paczki żeby sprawdzić prędkość pobierania. Nie rozumieją w ogóle co się do nich mówi.
Jak na moje to z obserwacji widzę to tak: coś się pochrzaniło w logach, ustawieniach przypisanych do tego konta i numer nie łączy w pewnych częstotliwościach, ma problem z automatycznym połączeniem z LTE na danych częstotliwościach na których nadaje router. Panowie "technicy" twierdzą że to niemożliwe. Dałem taką sugestie konsultantce która to przekazała do działu technicznego
Może zna ktoś rozwiązanie tego problemu żebym mógł podpowiedzieć Panom "technikom" z Play co się dzieje?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19151
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z LTE

Post autor: matek451 »

viewtopic.php?f=11&t=56446&p=593866#p593866
KacK
Stały użytkownik forum
Posty: 76
Rejestracja: 2018-02-08, 22:54

Re: Problem z LTE

Post autor: KacK »

Mam bardzo podobną sprawę jestem z tematu o B715, u mnie sprawa dzieje się od lutego kiedy zakupiłem starter neta z Play na kartę, tyle że wtedy miałem stary poniemiecki router b593 :D Myślałem ze to co się dzieje to jego wina, ale gdy zakupiłem B715 z Play sprawa wygląda tak samo, jak chce mieć neta to albo 3G only albo auto, ustawienie w routerze LTE Only pozbawia mnie neta, Router po starcie siedzi na 3G jakieś 5-10 min i doczłapuje się do LTE. Sprawa zgłoszona do techników 2 raz, za pierwszym koleś wymyślił ze to wina ze daleko mam BTS od siebie, ale sprawdzone we wro, gdzie nadajniki wszędzie na około i tak jak u cb inne karty działają, zagroziłem im w kolejnym zgłoszeniu ze jak nie zostanie to naprawione karta jest łamana i do kosza i idę do konkurencji, ale widzę że jak już to będę musiał kupić nowy starter z netem z Play i zarejestrować bo wątpię, że to naprawia, ale zobaczymy do poniedziałku bo wtedy zadzwoni kolejny raz na moje nowe zgłoszenie jakiś typ z Play.
randon
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-09, 20:49

Re: Problem z LTE

Post autor: randon »

Przedtem nie miałem żadnego problemu, problem zaczął się gdy zmieniłem router i przedłużyłem umowę. Jeśli tego nie rozwiążą to pójdę do prawnika żeby napisał pismo przedprocesowe do wywiązywania się z umowy. Sieć powinna działać z automatu a nie żebym musiał cudować z ręcznymi ustawieniami.
artoist
Użytkownik forum
Posty: 38
Rejestracja: 2018-08-25, 10:39

Re: Problem z LTE

Post autor: artoist »

U mnie w tamtym miesiącu przez około 5 dni był wyłączony nadajnik - odpowiedź z infolini - prace modernizacyjne... Po tych "modernizacjach" na B715 objawy dokładnie jak u twórcy tematu, oczywiście telefon na infolinię bo router ciągle wisi na 3G, konsultant jak zwykle mowa trawa - wyślę panu jakieś ustawienia - oczywiście skutek na zero. Teraz po ok 3 tygodniach już wróciło w miarę do normy; w międzyczasie 2 * była igła i reset fabryczny routera i jedno co zauważyłem to że o ile kiedyś wystarczyło wyciągnąć kabel w celu "restartu" urządzenia to teraz muszę grzecznie wyłączyć i włączyć przyciskiem na górze urządzenia bo w przeciwnym wypadku jak wstanie to świeci się czerwona dioda i z neta nici... ogólnie lipa się robi...
KacK
Stały użytkownik forum
Posty: 76
Rejestracja: 2018-02-08, 22:54

Re: Problem z LTE

Post autor: KacK »

Jeszcze mogę dodać, że karta nie lubi się z agregacją, nawet 1,5 km od nadajnika przy super parametrach nie przełącza się w agregację. Ewidentnie coś mam po blokowane u nich w Play, jutro mam nadzieje, że jak ktoś od Play zadzwoni to nie oleją tego.
KacK
Stały użytkownik forum
Posty: 76
Rejestracja: 2018-02-08, 22:54

Re: Problem z LTE

Post autor: KacK »

Finał sprawy wygląda tak, że konsultanci nie potrafią tego naprawić, babeczka dzisiaj niby reset ustawień na moim numerze zrobiła i nic nie pomogło, kupiłem już nowy starter i wszystko pięknie działa, walczę teraz z nimi by mi przenieśli pakiet który mam tam na felernym numerze na ten nowy.
randon
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-09, 20:49

Re: Problem z LTE

Post autor: randon »

U mnie cały czas w toku. Już wszystko było robione, łącznie ze zmianą konta. Coś się przyczepiło pod tę kartę i tkwi gdzieś w logach.
W salonie też widzą problem nie do rozwiązania i sami zaproponowali rozwiązanie umowy z winy Play. Czekam teraz na rozstrzygnięcie. Poinformuje jak się to skończyło.
bodzium
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2019-08-20, 21:07

Re: Problem z LTE

Post autor: bodzium »

mam niestety ten sam problem ale chociaż teraz wiem że nie jestem jedyny, czyli ratunek to nowy starter, całe szczęście że nigdy nie bawię się w abonamenty :)
randon
Początkujący użytkownik forum
Posty: 5
Rejestracja: 2018-01-09, 20:49

Re: Problem z LTE

Post autor: randon »

No niestety ale Play nie rozwiązał mojego problemu. Po licznych odwołaniach do reklamacji ciągle powtarzają w kółko że mam przecież internet i ileś tam pobieram danych, więc nie mogę mieć problemu. Przez cały czas muszę ręcznie ustawiać internet aplikacją na fona, nie loguje się do sieci automatycznie.
Będę musiał się przemęczyć jakoś te dwa lata, później żegnam na dobre Play.
Gwidon1701
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2019-09-24, 14:39

Re: Problem z LTE

Post autor: Gwidon1701 »

Dopiero co podpisałem nową umowę z Play , i mam identyczny problem nie łączy automatycznie z LTE , a stało się tak ok tym jak włożyłem kartę do telefonu i przyszła jakaś wiadomość z ustawieniami . Na telefonie dział ok . A w routerze już nie . Chyba zrezygnuję z oferty do puki mogę , bo podpisałem umowę poza lokalem więc powinno przysługiwać dwa tygodnie na rezygnację .
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6436
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Problem z LTE

Post autor: onken »

Coś muszą wysyłać na kartę.
Myślę że to ma związek z IPV6 ustawieniami.
Ja miałem tak samo na telefonie ( Mi9 ) ale opanowałem to.

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
Gwidon1701
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2019-09-24, 14:39

Re: Problem z LTE

Post autor: Gwidon1701 »

Koledzy problem rozwiązał ogarnięty konsultanta . Powiedział że przywrócił tyłku ustaienia fabryczne czy wyjściowe sieci no i standardow synchronizacja . Teraz wszystko dział jak powinno mogę łączyć się bezpośrednio z LTE , wybiera pasmo .
ODPOWIEDZ