Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Ale to jest pula prywatna czy publiczna? Może jest publiczna i operator oleje sprawe a problem jest gdzieś indziej

edit: wygląda na to, że to publiczna bo teraz mogę się połączyć, ale widzę, że ostatni oktet IP jest inny więc modem znów musiał sie sam rozłączyć i połączyć. Powiedzcie mi czy te opcje na routerze mają tak być? Konkretnie chodzi mi o ten numer 99 i poniżej Clear automatically

Obrazek
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

eustachy pisze:Wszystko gra jak dostaję adres z puli 18x.x.x.x. Rano mogłem się wbić na router. Teraz z jakiegoś dziwnego powodu widzę, że modem ma adres z puli 40.x.x.x i już się dostac na router nie mogę w żaden sposób.
Masz inne miejsce wpiecia w siec i prawdopodobnie inna konfiguracje routingu. Najprawdopodobniej twoj ISP blokuje polaczenia z zewnatrz przy polaczeniu w ten sposob.

Laczysz sie z tym samym BTSem co poprzednio? Jest to ten sam dostawca? Mozesz podac oba pelne adresy?
eustachy pisze:To jest adresacja z puli prywatnej?
Nie - click.
eustachy pisze:Czemu modem sam się rozłącza i łączy dostając jakiś dziwny adres?
Rozlaczanie sie routerow jest norma - ISP chce zmniejszyc obciazenie swojej sieci wiec wyrzuca jednostki ktore nie generuja ruchu. Niektorzy ISP wylogowuja tez jednostki ktore sa podlaczone dluzej niz okreslony czas (czesto jest to 24h).

Wrzuc obrazek na inny host - ten mam zablokowany.
Nie pomagam na PW.
eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Obrazek
Masz inne miejsce wpiecia w siec i prawdopodobnie inna konfiguracje routingu. Najprawdopodobniej twoj ISP blokuje polaczenia z zewnatrz przy polaczeniu w ten sposob.
Plus twierdził, że żadne połączenia nie są blokowane na publicznym adresie
Mozesz podac oba pelne adresy?
Teraz modem ma taki adres 46.77.88.244. Co dziwne bo zaraz po zmianie adresu mogłem wejść na router, po kilku-kilkunastu minutach już nie mogę się połączyć a widzę w panelu noip, że adres się nie zmienił :gwiazdki:
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

eustachy pisze:Plus twierdził, że żadne połączenia nie są blokowane na publicznym adresie
Powinno to byc widac przy scanie otwartych polaczen interesujacego Ciebie adresu. Sprobuj tego narzedzia.
eustachy pisze:Teraz modem ma taki adres 46.77.88.244.
Adres nalezy do plusa.
eustachy pisze:Co dziwne bo zaraz po zmianie adresu mogłem wejść na router, po kilku-kilkunastu minutach już nie mogę się połączyć a widzę w panelu noip, że adres się nie zmienił :gwiazdki:
Panel no-ip moze byc nieaktualny, oni tez potrzebuja troche czasu na aktualizacje. Kiedy bylo aktualizowane mozna odczytac w panelu kontrolnym.
Nie pomagam na PW.
eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Powinno to byc widac przy scanie otwartych polaczen interesujacego Ciebie adresu
jak sobie przeskanuję ten adres to zobaczę co mam otwarte na routerze i tyle. Nic mi to nie powie o blokowaniu czegokolwiek przez operatora
Adres nalezy do plusa
No tak, plus jest moim operatorem to raczej pula jest ich :)

Te opcje zostawić czy coś wyłączyć?
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

eustachy pisze:jak sobie przeskanuję ten adres to zobaczę co mam otwarte na routerze i tyle. Nic mi to nie powie o blokowaniu czegokolwiek przez operatora
Powie - jesli masz otwarty port, a operator blokuje go, do dla skanu port bedzie zamkniety.
eustachy pisze:No tak, plus jest moim operatorem to raczej pula jest ich :)
To potwierdza ze laczysz sie z infrastruktura Plusa. Moglo by byc n.p. tak, ze laczysz sie z innym dostawca, u ktorego plus wykupuje polaczenia.
eustachy pisze:Te opcje zostawić czy coś wyłączyć?
O ktore opcje pytasz?
Nie pomagam na PW.
eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Opcje ze screena który zamieściłem powyżej

Konkretnie chodzi mi o ten numer *99# i poniżej Clear automatically after...

Skaner portów pokazał, że - 443 "HTTPS"-Port is closed. A połączenie następuje właśnie na tym porcie. Czyli operator mi go blokuje?
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

Ten serwer tez mam zablokowany. Poslij mi obrazek mailem, dostanie PW z adressem.
Nie pomagam na PW.
eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Są tam 2 opcje. Jedna dotyczy APN - pozycja 1.acces point, pozycja 2.access number. W pozycję 1 wpisałem pro.plusgsm.pl, w pozycję druga wpisałem *99#. I zastanawiam się czy ten numerek jest tam potrzebny czy go wyrzucić.

Druga opcja nazywa się - "Clear automatically - If your connection is billed according to a time-based rate, you can have the internet connection cleared automatically" i są tam 2 ptaszki:

- Clear automatically after 60 seconds idle
- Do not disconnect automatically

Ptaszka mam przy - clear automatically after 60 second idle

Pytanie czy zostawić czy zmienić na "do not disconnect"?

Dzwoniłem do Plusa - żadnych portów nie blokują
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

Numerek jest potrzebny - to jest numer ktory jest wybierany w celu polaczenia z internetem.

W "Clear automatically..." zaznacz opcje "Do not disconnect automatically".
Wybor "Clear automatically after 60 seconds idle" powoduje ze twoj modem ciagle sie rozlacza i masz za kazdym razem nowe IP.
Nie pomagam na PW.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26110
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: wojteks »

[quote="eustachy"]Obrazek
Tam ma być zaznaczone "Do not disconnect automatically"
Nie pomagam na PW!
eustachy
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2018-10-31, 12:42

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: eustachy »

Dobra, wygląda na to, że wszystko działa. Zrobiłem też vpn i działa tak jakbym był w sieci lokalnej. Teraz 2 pytania:

1. Czy mogę pousuwać już wpisy dotyczące przekierowań portów jak będę używał tylko vpn?
2. Po ustanowieniu vpn zauważyłem, że np przeglądając internet używam łącza "zdalnego" a nie tego co mam w domu w sieci lokalnej. Chciałbym połączyć się zdalnie, ale łącza użyć tylko do połączenia vpn. Potem już wszystko co będę robił żeby szło przez łącze domowe. Da się to ogarnąć czy musi zostać tak jak jest?
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Zewnętrzne IP - problem z dostępem

Post autor: key »

1. Mozesz usunac, wszystkie polaczenia sa robione poprzez VPN.
2. Jest to mozliwe, wymaga poprawienia tabeli routingu na kliencie VPN.
Nie pomagam na PW.
ODPOWIEDZ