Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
grubby8
Początkujący użytkownik forum
Posty: 14
Rejestracja: 2020-06-22, 14:17

Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: grubby8 »

Witam mam problem z Internetem który polega na tym iż po prostu znika zasięg na kilka do kilkudziesięciu minut. Dzieje się to przeważnie w późnych godzinach nocnych. Resztę szczegółów przedstawię w reklamacjach wysyłanych do jakże inteligentnych specjalistów ds. reklamacji.
Jeszcze dodam, że raz wspaniałomyślnie jest wklejana formułka iż znajduję się poza zasięgiem sieci wewnątrz budynków, a za chwilę mowa o antenie i ustawieniu jej na jakiś azymut... Proszę o pomoc bo chyba tylko do sądu mogę się udać.

Witam mój Internet czasem przestaje działać na czas od 5 do 30 minut. Dzieje się to przeważnie w godzinach nocnych. Czym to może być spowodowane?
Dodam iż nie jest to kwestia zasięgu ponieważ mam dobrą antenę zewnętrzną i Internet działa bardzo dobrze zarówno przed taką przerwą jak i po.
Również nie jest to spowodowane zmianą częstotliwości ponieważ mam ustawioną tylko jedną częstotliwość. Oraz to nie może być spowodowane obciążeniem nadajnika ponieważ na tej częstotliwości nadajnik nie jest wcale obciążony tym bardziej problemy występowały by w dzień, a nie w środku nocy. Dodam że opisany problem występuje również na innym urządzeniu w tym samym czasie. Mój adres to *****

Odopwiedź PLAY:
otrzymałam zgłoszenie, które dotyczyło problemów technicznych.

Po konsultacji z odpowiednim działem, który prosi o ustawienie anteny na azymut 180 lub 315 oraz weryfikację, czy zmiana spowodowała poprawę.
Podana przez Pana lokalizacja znajduje się poza zasięgiem operatora wewnątrz budynków.
Zachęcam do korzystania na numerach głosowych z roamingu krajowego oraz WiFi Calling.


Zgodnie z prośbą antena została ustawiona na azymut 180 co spowodowało brak Internetu więc trudno nazwać to poprawą z drugiej strony czego innego można było się spodziewać po próbie złapania sygnału z 8km przez las... Na dzień dzisiejszy antena ustawiona na azymut 315 problem nadal występuję niezmiennie od 3 lat. Liczę iż już skończy się bezsensowne odbijanie piłeczki i ktoś zajmie się tą sprawą na poważnie.

Odopwiedź PLAY:
Zgłaszał Pan, że od trzech lat połączenia internetowe dla numeru 79*** nie są realizowane poprawnie. Sprawę opisywał Pan również w zgłoszeniach 233174757, 234932816, 236035901, 236199614 i 237022376. Regularnie wykonywał Pan połączenia internetowe w . Od 8 października do 7 listopada 2020 roku pobrał Pan łącznie 125 GB danych. Po stronie naszej sieci, sesje zrealizowaliśmy prawidłowo.


Podany przez Pana adres - **** - znajduje się poza zasięgiem naszej sieci wewnątrz budynków. Oznacza to, że wewnątrz budynków może mieć Pan mniej stabilne połączenie z siecią. W odległości około 3,7 kilometra znajduje się nasza najbliższa stacja. W reklamowanym okresie nadajnik ten działał poprawnie.


W odpowiedzi na zgłoszenie 237022376 podaliśmy Panu do sprawdzenia ustawienia anteny. Najlepszą prędkość połączeń internetowych gwarantują najwyższe częstotliwości. Jednak pasma fal radiowych, na poszczególnych częstotliwościach, gwarantują zasięg tylko w określonych odległościach (najwyższe częstotliwości mają najkrótszą odległość). Ponieważ bliżej Pana adresu jest stacja w Wólce Zychowej, lepszą jakość połączeń internetowych może Pan mieć, kiedy Pana antena będzie na nią skierowana (azymut 315 stopni).


Gdy wskazany adres znajduje się poza zasięgiem sieci wewnątrz budynków nie oznacza to, że w ogóle nie może Pan korzystać z usług. Natomiast może to być utrudnione ze względu na odległość i ilość osób logujących się w danej chwili do naszego najbliższego nadajnika. Jeżeli w danym czasie ze stacji korzysta więcej Abonentów, może mieć Pan problem z nawiązaniem stabilnego połączenia z siecią. Wpływa to na możliwość wykonywania połączeń internetowych oraz ich prędkość.


Proszę jednak pamiętać, że nasze usługi nie są przypisane do konkretnych adresów - są mobilne. Zasięg może się różnić w zależności od miejscowości. Zależy on między innymi od liczby nadajników na danym terenie, liczby użytkowników zalogowanych do nadajnika lub ukształtowania terenu.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19160
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: matek451 »

Ale w czym mamy ci pomóc
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26128
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: wojteks »

Zmień operatora skoro Play jest zły w czym problem?
Nie pomagam na PW!
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19160
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: matek451 »

Nie zmieni bo nie ma na co, konkurencja to dopiero u niego jest padlina.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: piotrzet »

Może jestem ślepy ale adresu jaki ma to ja tam nie widzę.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19160
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: matek451 »

Ty nie widzisz ale ja mam szklaną kulę i wiem ze w T-mobile bo pewnie o to ci chodzi ma zasieg z tej potęgi NW czyli golas 800/900MHz z 10MHz pasma na LTE800, taka potęga na 2v stacjach NW w poblizu a na deser zygmuntową padlinę na LTE900. Play to wypas w agregacji 4 pasm LTE więc ma o co walczyć.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: piotrzet »

Nie wiem o jaką lokalizację chodzi więc nie zabieram głosu. Ty widzę za to, że jesteś jasnowidzem. Pogratulować.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26128
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: wojteks »

Pomijam zupełnie fakt, że autor tematu nie podał żadnych poziomów sygnału na poszczególnych pasmach tylko płacze że mu czasem nie działa.

Zamiast pisać w starym temacie założył nowy nie wiem po co.
Nie pomagam na PW!
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: Hermogenes »

Jak nie podał widzę wyraźnie Letików gmina Stąporków, czyżbym i ja miał szklaną kulę? Fakt poziomów sygnału nie podał. Pozdrawiam Hermogenes
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: piotrzet »

Sorki ale ja nie widzę pokaż mi ten fragment.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19160
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: matek451 »

No to jedź do niego i uruchom mu T-mobile ze Staporkowa-Górnicza w agregacji 4 pasm z LTE2600 a moze z Błaszkowa, masz niedaleko , dla ciebie przeciez to bułka z masłem. On doskonale wie ze u siebie w NW to ma LTE800 z Niekłania Wielkiego lub Starej Góry i LTE1800 z tych stacji i agregację LTE1800+800 , dołozyli pasmo pojemnościowe bo sprzętu z warszawskiego demobilu nie brakuje. On wybrał Play nieprzypadkowo, stacja 5GR Wólka Zychowa to 50MHz pasma do dyspozycji a nie 20MHz jak u konkurenta. No i masz powody do odtrąbienia kolejnego sukcesu z tym LTE1800 ale w świętokrzyskim to żadna nowość, ta sama strefa radiowa więc łatwo dołożyć sprzet na maszty.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: piotrzet »

No jak widać to 50 MHz nic nie dało skoro ma takie problemy. Może zamiast podniecania się tym 50 MHz polecisz konkretne testy innych operatorów, a w pierwszej kolejności to poprosisz go o podanie parametrów sygnału jakie ma. Żeby poprawnie zidentyfikować problem, a nie jarać się jaki to Play super bo ma 50 MHz ma i co z tego jak u niego nie działa i pisze co chwilę reklamacje.
grubby8
Początkujący użytkownik forum
Posty: 14
Rejestracja: 2020-06-22, 14:17

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: grubby8 »

piotrzet jeśli dla Ciebie to https://www.speedtest.net/result/10344065188.png jest nic to ok może masz rację. Nie wiem czy jest to dokładnie napisane w temacie, ale nie mam problemów z zasięgiem. Wszystko działa dobrze nawet w godzinach szczytu na paśmie 2600 póki nie wybije godzina 24 bądź 2 czy nawet 4... Wtedy widzę tylko "Brak zasięgu". Może się powtarzam, ale mam dostęp do urządzenia sąsiada i pierwsze co robię w takiej sytuacji to loguję się do niego i tam jest taka sama sytuacja mimo, że korzysta z innej częstotliwości i również ma antenę.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: radius »

A to nie jest słynne oszczędzanie energii? Przecież o tym już od dawna się pisze. Ustaw modem w AUTO i Ci nic nie zginie. Wyloguje Cię z LTE2600. Przełączy, np. na WCDMA2100, ale net będzie. To nie tylko w Play są takie triki.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19160
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: matek451 »

No i co Piotrusiu, juz wiesz dlaczego wybrał Play i wcale nie ma ochoty zmieniać na T-mobile ? U mnie tez wyłączają L2600, oficjalnie się nie przyznają.
Debik
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 356
Rejestracja: 2015-06-24, 14:27

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: Debik »

U mnie Play wyłącza B7 dopiero po godz 4 w nocy i wchodzi z automatu B1 więc nie narzekam...
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: radius »

@Debik, ale Cię automatycznie przełącza na LTE2100, gdy na sztywno masz wymuszone LTE2600? Czy masz router w trybie AUTO? Ewentualnie w agregacji LTE2600+LTE2100?
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6437
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: onken »

Ja mam ustawioną agregację na 4 pasma i jak wyłączaja 2600 to przełącza mnie czasem na 2100 a czasem nawet i na 800 :/

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: radius »

No właśnie, a Autor ma tak:
grubby8 pisze:...nie jest to spowodowane zmianą częstotliwości ponieważ mam ustawioną tylko jedną częstotliwość...
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: piotrzet »

grubby8 pisze:piotrzet jeśli dla Ciebie to https://www.speedtest.net/result/10344065188.png jest nic to ok może masz rację. Nie wiem czy jest to dokładnie napisane w temacie, ale nie mam problemów z zasięgiem. Wszystko działa dobrze nawet w godzinach szczytu na paśmie 2600 póki nie wybije godzina 24 bądź 2 czy nawet 4... Wtedy widzę tylko "Brak zasięgu". Może się powtarzam, ale mam dostęp do urządzenia sąsiada i pierwsze co robię w takiej sytuacji to loguję się do niego i tam jest taka sama sytuacja mimo, że korzysta z innej częstotliwości i również ma antenę.
W nocy wyłaczane jest pasmo 2600 ustaw na auto wybór częstotliwości i będzie ci działać albo w nocy zmieniaj pasmo z L2600 na niższe. Jakbyś poszukał trochę na forum to byś o tym wiedzał.
grubby8
Początkujący użytkownik forum
Posty: 14
Rejestracja: 2020-06-22, 14:17

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: grubby8 »

radius pisze:A to nie jest słynne oszczędzanie energii? Przecież o tym już od dawna się pisze. Ustaw modem w AUTO i Ci nic nie zginie. Wyloguje Cię z LTE2600. Przełączy, np. na WCDMA2100, ale net będzie. To nie tylko w Play są takie triki.
Ale to samo działo się na 1800 z resztą co to za oszczędzanie jak przeważnie po 10 minutach wszystko wraca do normy :szok:
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6437
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: onken »

Ktoś pisał że wyłącza jak łącze nie jest obciążone.
Może coś go później ponownie wzbudza i włącza Ci się ponownie

Sproboj dla testu zaposcic jakieś ściąganie w tych godzinach.
Debik
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 356
Rejestracja: 2015-06-24, 14:27

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: Debik »

radius pisze:@Debik, ale Cię automatycznie przełącza na LTE2100, gdy na sztywno masz wymuszone LTE2600? Czy masz router w trybie AUTO? Ewentualnie w agregacji LTE2600+LTE2100?
Ja w B818 zmieniłem tryb wyszukiwania sieci z Auto na Ręczny tak dla testów z nudów, w Hmanager nie ustawiałem na sztywno i z automatu mi na b1 przełącza. Siedzę nieraz po nocach. Kiedyś mi chyba rozłączało jak wyłączali B7, a tak tylko prędkość spada.
grubby8
Początkujący użytkownik forum
Posty: 14
Rejestracja: 2020-06-22, 14:17

Re: Brak słów na bełkot PLAY - problem ze znikającym Internetem

Post autor: grubby8 »

onken pisze:Ktoś pisał że wyłącza jak łącze nie jest obciążone.
Może coś go później ponownie wzbudza i włącza Ci się ponownie

Sproboj dla testu zaposcic jakieś ściąganie w tych godzinach.
Raczej ta opcja też odpada bo często mam odpalony filmik na YT z resztą musiałbym codziennie coś odpalać bo to nie występuje zawsze tylko co jakiś czas.
piotrzet pisze:
grubby8 pisze:piotrzet jeśli dla Ciebie to https://www.speedtest.net/result/10344065188.png jest nic to ok może masz rację. Nie wiem czy jest to dokładnie napisane w temacie, ale nie mam problemów z zasięgiem. Wszystko działa dobrze nawet w godzinach szczytu na paśmie 2600 póki nie wybije godzina 24 bądź 2 czy nawet 4... Wtedy widzę tylko "Brak zasięgu". Może się powtarzam, ale mam dostęp do urządzenia sąsiada i pierwsze co robię w takiej sytuacji to loguję się do niego i tam jest taka sama sytuacja mimo, że korzysta z innej częstotliwości i również ma antenę.
W nocy wyłaczane jest pasmo 2600 ustaw na auto wybór częstotliwości i będzie ci działać albo w nocy zmieniaj pasmo z L2600 na niższe. Jakbyś poszukał trochę na forum to byś o tym wiedzał.


Nie mam pojęcia dlaczego Pan tak traktuje mnie z góry, a może wszyscy są tak traktowani ale nie jestem jakimś ignorantem i czytam forum zanim o coś zapytam. Również nieprzypadkowo mam ustawione takie pasmo jak i dość drogą antenę która mi pozwala korzystać z niego.
ODPOWIEDZ