Problem z ICMP(ping) w Play

Pozostałe zagadnienia (sprzętowe i programowe), które nie pasują do powyższych kategorii np. optymalizacja łącza, liczniki danych, bezpieczeństwo w sieci, informacje podstawowe.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
emigrant
Stały użytkownik forum
Posty: 53
Rejestracja: 2012-07-28, 23:41
Lokalizacja: /dev/hell

Problem z ICMP(ping) w Play

Post autor: emigrant »

Witam,

Czy ktoś ma z Was problemy z pingiem w sieci Play? Nie chodzi mi o jego czasy, tylko ginięcie pinga(icmp). Mam modem Huawei E3372s-153 Hi-link wpięty do serwera i robi jak backup jak padnie głównie łącze i odpalonane jest LTE od 00:05 do 8:55 rano z tym pakietem co nie ma limitów - taryfa chyba InK. Mam popisane skrypty, które opierają się na pingu. Jak skrypt przełączy na LTE to pinguje co 20 sekund jakiś IP w sieci np. 8.8.8.8 i na tej podstawie wiadomo, że LTE działa i jest z nim wszystko ok. Jeżeli ping ginie to internet wraca z powrotem na łącze główne kablowe. Nawet jak ping ginie to nie da się pingować DNS'ów Play'a. Całe icmp ginie - nie da się pingować kompletnie nic. Sam modem zachowuje sie na "zdrowego" widząc po www i logując się po telnecie i sprawdzając ip route, netstat, itd.
Wystarczy, że wyjmę modem z serwera, wsadzę z powrotem i ping wraca. Wystarczy też zmienić częstotliwość anteny i też ping wraca. Tak, mam wgrany modowany firmware, ale mam go od kilku lat.

Od jakieś 3 tygodni coś się popie-psuło :/. Tak jakby jakiś ich firewall traktował moje pingowanie jako atak abuse. To i tak dziwne, bo to tylko jeden ping co 20 sekund a nie jakiś synflood. Po wsadzeniu karty Orange i testach 2 dniowych wszystko jest ok na tych samych zasadach.

Nie chce mi się wierzyć, że jakiś ich firewall wycina mi całe icmp. Już nie mam pojęcia, gdzie szukać problemu.

Parametry anteny mam dobre i stabilne a są takie na 2600 MHz i cały czas ten sam BTS's:

RSSI: -69dBm
RSRP: -81dBm
RSRQ: -3dB
SINR: >=30dB

Zmiana na 2100 1800 czy 800 nic to nie zmienia. Na tych częstotliwościach także ginie ping. To nie jest też kwestia, że ich sieć jest zapchana. To nie to. Ten BTS prakrycznie wiecznie jest "pusty" - nawet widać to po powyższych parametrach a nawet dalej nie jest zapchany. Zawsze mam te 100-130 Mb/s dw i 45 Mb up bez względu na porę dnia. Niestety nie mam innego modemu ani nie mam od kogo pożyczyć jakiegokolwiek, czy to na usb, czy routera lte.
Skończyły mi się pomysły, co tu można jeszcze zrobić, czy przetestować. Zgłaszać tego nie będę, bo raczej szkoda mego czasu. Do tego usługa pre-paid, więc walka z wiatrakami. To trzeba byłoby mieć od razu dostęp do inżynierów sieciowych i real time sprawdzać co się dzieje. Takiego dostępu mieć nie będę.

Co mi przychodzi do głowy to na swoich huawei'ach, czy co tam mają zrobili upgrade softu/firmware i teraz mój modem E3372s-153 Hi-link ma jakiś zgrzyt z ich sprzętem sieciowym. Co najlepsze jak ginie icmp to wszystko inne działa poprawnie - www, ssh, ftp.

Gdyby nie to, że ping jest mi potrzebny to nawet bym się nie skapował, że jest coś nie tak. Cyrk... tylko cyrk jak zawsze z Play.
emigrant
Stały użytkownik forum
Posty: 53
Rejestracja: 2012-07-28, 23:41
Lokalizacja: /dev/hell

Re: Problem z ICMP(ping) w Play

Post autor: emigrant »

Ok, ping(icmp) został zastąpiony curlem.

curl -s --head --request GET IP | grep OK > /dev/null

Co nie zmienia faktu, że gdzieś jest problem z icmp w Play i tylko w Play. Ktoś nie trzymał się RFC przy jakiejś zmianie w kodzie? Oni dalej używają tych chińskich routerów od Huawei? Albo starocie jakim jest E3372s-153 Hi-link nie dogaduje się dobrze w warstwie sieciowej z nowym sprzętem jaki używa Play po jakimś upgrade firmware'u. Problem jest dość świeży - 2-3 tygodnie. Tego problemu nie ma w Orange, Plus i T-Mobile.
Awatar użytkownika
COVERek
Stały użytkownik forum
Posty: 93
Rejestracja: 2008-07-10, 20:23
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z ICMP(ping) w Play

Post autor: COVERek »

Mam ten sam problem na różnych urządzenieach i różnych lokalizacjach, więc problem leży w PLAY'u i samym ICMP. :facepalm:
Linux User #462372 || Ubuntu User #20118
ODPOWIEDZ