"?"

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
aLLLa
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2006-02-17, 20:52

"?"

Post autor: aLLLa »

witam!
jestem zielona w tych sprawach i bardzo proszę o jajiekolwiek wskazówki.
zastanawiam się nad bezprzeowowym internetem do mojego laptopa, ale jako studentka nie dysponuję wielkimi funduszami. chciałam się zorientować ile to kosztuje.krakow.pomóżcie:)
donek
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2006-02-03, 02:31

Re: "?"

Post autor: donek »

Do laptopa możesz dokupić kartę modemową PCMCIA ( 99 % laptopów posiada port PCMCIA) pracującą w standardzie GPRS ( najwolniejszy typ transmisji danych ) , EDGE ( to juz pomyka spoko) lub UMTS ( a to jest bardzo spoko). Jeżeli używasz tego laptopa głównie w Krakowie to zdaje się żę tam wszyscy trzej polscy operatorzy mają zasięg UMTS'u i dobrym wyjściem byłby zakup karty PCMCIA z UMTS'em właśnie ( koszt od 400 paru zł w górę np. MERLIN U 530 GPRS/UMTS). Jeżeli nie chcesz inwestować w modem PCMCIA to możesz również do łączenia się z netem na swoim laptopie wykorzystać jakiś telefon GSM . Telefon taki łączymy z komputerem za pomocą kabla USB, portu podczerwieni lub bluetoth'a.
Kolejna sprawa to kwestia posiadania karty sim którą włożymy do modemu lub telefonu w celu połączenia się z internetem. I tu można wybierać z oferty abonamentowej wszystkich trzech operatorów na usługi transmisji danych lub z oferty typu pre - paid którą jakdo tej pory świadczy tylko PLUS i nazywa się SIMDATA ( koszt startera to 20 zł a koszt wysłanych lub odebranych 100kB to 3 gr).
Gościu

Re: "?"

Post autor: Gościu »