Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Demon

Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: Demon »

www.federacja-konsumentow.org.pl



Jak i gdzie złożyć reklamację?
Reklamacja może być złożona pisemnie, telefonicznie lub ustnie do protokołu, a nawet e-mailem, jeśli operator daje taką możliwość. Ze względów dowodowych najlepsza jest forma pisemna lub zgłoszenie ustne z pisemnym potwierdzeniem jego przyjęcia przez pracownika operatora. Reklamację składaną pisemnie przesyłamy na adres wskazany na fakturze lub zanosimy osobiście do dowolnego punktu obsługującego klientów operatora (a więc również do telepunktu, salonu sprzedaży i punktów dealerskich). Jeżeli zgłaszamy reklamację telefonicznie, radzimy zanotować datę i godzinę rozmowy oraz nazwisko konsultanta, który przyjął reklamację.
Reklamacja musi określać:
• kto ją składa (oprócz numeru telefonu należy podać nr abonenta);
• czego dotyczy, nieprawidłowego świadczenia usług czy wysokości rachunku;
• długość przerwy w świadczeniu usług, jeśli reklamujemy awarię lub wyłączenie telefonu;
• jeśli reklamujemy wysokość rachunku, należy wskazać, które rozmowy zostały nieprawidłowo naliczone; • jaką drogą ma nastąpić zwrot należności (trzeba podać adres pocztowy lub numer konta);
• jeśli składamy reklamację pisemnie, należy podpisać ją własnoręcznie i wpisać datę jej złożenia.
Ile mamy czasu na złożenie reklamacji?
12 miesięcy, a termin ten jest liczony od dnia doręczenia faktury, gdy reklamujemy jej wysokość, lub od ostatniego dnia miesiąca, w którym zakończyła się przerwa w świadczeniu usługi telekomunikacyjnej, jeśli to wyłączenie telefonu było przyczyną reklamacji. Jeżeli więc za połączenia wykonane w lipcu otrzymamy fakturę w grudniu, termin rozpocznie bieg dopiero w grudniu.
Czy za reklamowane połączenia płacić, czy nie płacić?
Najlepszym rozwiązaniem jest opłacenie takiej części rachunku, jakiej nie kwestionujemy. Pozostałą cześć należy reklamować. W obliczaniu kwoty do zapłaty pomocny może być wykaz rodzajów połączeń zamieszczony na fakturze, a niekiedy i szczegółowy wykaz połączeń, za który konsument najczęściej będzie musiał zapłacić. W piśmie reklamacyjnym trzeba wtedy zażądać zwrotu kosztów związanych z billingiem. Jeśli reklamacja zostanie rozpatrzona na korzyść konsumenta, operator nie może obciążać go opłatą za wykaz połączeń.
rma telekomunikacyjna w związku ze złożoną reklamacją?Jakie obowiązki ma
Pracownik przyjmujący osobistą reklamację od konsumenta ma obowiązek pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia. Natomiast reklamacja przesłana listem, mailem lub złożona telefonicznie musi zostać pisemnie potwierdzona w terminie 14 dni od zgłoszenia. Jeśli minęło 14 dni, a nie otrzymaliśmy potwierdzenia ani odpowiedzi, jest to sygnał, że reklamacja nie jest prawidłowo rozpatrywana. W takiej sytuacji najlepiej ponowić ją pisemnie, wysyłając listem poleconym za potwierdzeniem odbioru. Operator ma 30 dni na rozpatrzenie złożonej reklamacji i udzielenie pisemnej odpowiedzi. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza, że dostawca usług uznał reklamację za uzasadnioną. Po pozytywnym rozstrzygnięciu operator ma kolejne 30 dni na zwrócenie konsumentowi żądanych należności lub, jeśli sporna kwota nie została zapłacona, skorygowanie zawyżonych faktur. Należy pamiętać, że zaliczenie nadpłaty na koncie abonenckim na poczet przyszłych płatności może nastąpić jedynie na wniosek abonenta. Jeśli chcemy otrzymać pieniądze z powrotem, musimy w piśmie reklamacyjnym wskazać adres do przekazu lub numer konta bankowego do przelewu.
Jeśli odpowiedź jest negatywna, konsument powinien otrzymać ją listem poleconym z uzasadnieniem stanu prawnego i faktycznego. Odpowiedź musi zawierać pouczenie o możliwościach dalszego dochodzenia swoich praw. Konsument ma prawo zwrócić się do Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z wnioskiem o mediację lub rozstrzygnięcie sprawy w Polubownym Sądzie Konsumenckim przy UTRiP. Jest to dobra alternatywa wobec długotrwałego postępowania przed sądem powszechnym. ABC konsumenta
Co zrobić, jeśli nie otrzymamy odpowiedzi na reklamację?
Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 30 dni oznacza, że roszczenia uznaje się za uzasadnione. Nie ma potrzeby dalszego udowadniania, że reklamacja była słusznie złożona. Następny po rozpatrzeniu reklamacji termin wiążący operatora to 30 dni na rozliczenie się z konsumentem, dlatego, gdy minie 30 dni od złożenia reklamacji i nie otrzymamy odpowiedzi, należy pisemnie, listem poleconym, zwrócić się do operatora z wezwaniem do zapłaty, wskazując ustawowy termin 30 dni na zwrot nadpłaconej kwoty oraz adres pocztowy lub numer konta do przelewu. Jeżeli sporna kwota nie była opłacona, należy wezwać operatora do wystawienia faktury korygującej.
Jeżeli w trakcie rozpatrywania reklamacji wyłączono abonentowi telefon, a następnie uznano jego reklamację lub nie udzielono mu odpowiedzi w ustawowym terminie, ma on prawo do odszkodowania zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, a ponadto do zwrotu części abonamentu. Te roszczenia należy dołączyć do żądania włączenia telefonu i przesłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru na adres operatora.
Jaki jest okres przedawnienia roszczeń w usługach telekomunikacyjnych?
2 lub 3 lata, w zależności od rodzaju roszczenia.
Roszczenie o zapłatę abonamentu i innych świadczeń okresowych, czyli takich, które abonent opłaca co miesiąc, niezależnie od tego czy wykonuje połączenia, przedawnia się z upływem 3 lat. Dla każdego miesiąca bieg przedawnienia abonamentu rozpoczyna się z dniem płatności faktury za dany miesiąc. Podobnie roszczenie o zapłatę kar umownych zastrzeżonych w regulaminie przedawnia się z upływem 3 lat.
Roszczenia o zapłatę za wykonane połączenia przedawniają się z upływem 2 lat. W tym samym terminie przedawniają się roszczenia z tytułu wykonanego montażu lub instalacji.
Podstawa prawna:
Ustawa Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (DzU 2004 Nr 171, poz. 1800, Art. 101, 104-110) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie trybu postępowania reklamacyjnego oraz warunków, jakim powinna odpowiadać reklamacja usługi telekomunikacyjnej z dnia 1 października 2004 r. (DzU 2004 Nr 226, poz. 2291)
nansowejNiniejszy artykuł został opublikowany dzięki pomocy Unii Europejskiej. Za treść dokumentu odpowiadaFederacja Konsumentów, cjalnegopoglądy w nim wyrażone nie odzwierciedlają w żadnym razie o stanowiska Unii Europejskiej.
adams

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: adams »

czemu występujesz jako gość? obawiasz się czegoś? w większości postów krytykujesz orange a pozostałych zachwalasz simdatę. o co tu chodzi Panie Demon?
tatik

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: tatik »

a co Pan adams taki ciekawy ?? To chyba jest forum publiczne i wolność wypowiedzi i oraz anonimowość gwarantowana - chyba że się mylę Panie adams :?
Czarek88lol
Stały użytkownik forum
Posty: 135
Rejestracja: 2005-11-22, 17:49

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: Czarek88lol »

no to znamy juz swoje prawa;]

Panie Adams:D ciekawość to pierwszy stopień do piekła:D pozdrawiam:D
Szadzik
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1227
Rejestracja: 2005-11-24, 23:29
Lokalizacja: Flatland

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: Szadzik »

Ale może by tak troszkę obiektywizmu Panowie i nie krytykować tylko Orange a zachwalać innych tylko zbalansować to wszystko?
Back to the Future ;)
Awatar użytkownika
Demon
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 427
Rejestracja: 2006-02-24, 16:32
Lokalizacja: RACIBÓRZ

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: Demon »

Panie adams piszesz że "czemu występujesz jako gość? obawiasz się czegoś? w większości postów krytykujesz orange a pozostałych zachwalasz simdatę. o co tu chodzi Panie Demon?".
Kiedy i gdzie zachwalalem simdate cos ci cie pochrzanilo w glowie kolego.
A to czy bede wystepowal jako gaśc bądz stały użytkownik to sprawa indywidualna a ty dlaczego nie wpisujesz się pod prawdziwym imieniem i nazwiskiem obawiasz sie czegos taki jestes krytyk i hojrak?
Bądz bardziej tolerancyjny czepiasz się rzeczy najmniej istotnych.
Zrób dobry uczynek i pomóż komukolwiek na forum -przynajmniej.

Pozdrawiam :"czary -mary"
adams

Re: Jak i gdzie złożyć reklamację? Nasze prawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Post autor: adams »

dziwi mnie twoja krytyka jednej usługi a zachwalanie drugiej
ODPOWIEDZ