LTE "zrywanie połączenia?"
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-11-16, 17:26
LTE "zrywanie połączenia?"
Witam Was, szanowne grono użytkowników. Od dłuższego czasu korzystam z LTE od RBM ( pierwsze startery bez limitu transferu danych)
Jako , że mieszkam na wsi, oraz w drugim domu podobnie, zasięg sygnału LTE, był "taki sobie".
Wykorzystany sprzęt w obu przypadkach:k
1)Router z wbudowanym lte :Dlink- DWR-921 wersja fv.V1.00(PL) , 2013/05/22. W tym routerze mam wyłączone rozsyłanie sygnału Wifi.
Z dlinka są wymontowane fabryczne anteny , i w ich miejsce podłączone MIMO Dual 48 Dbi złączami SMa ( żadnych przejściowek) długość kabla 2x 10 metrów.
2) Drugi router Linksys, Spięty zwykłym lanowym kablem z pierwszym routerem i to ten drugi rozsyła sygnał przez wifi
Występujący problem: Problem nie występuje zawsze, raz bardzo rzadko a raz wg mnie za często. Czyli chwilowe braki internetu coś jakby mnie odłączało, i musiałem ręcznie wyduszać " connect"
Skorzystałem z usługi którą oferuje mój dlink czyli Reconnect Mode . Ustawiłem auto
W zakładce Keep Alive : ustawiłem USE Ping oraz Ping Interval : 50 sekund. Pingowany adres IP ustawiłem 8.8.8.8
Pozostałe funkcję ( nie wiem do czego służą) mam "odptaszkowane: tj.Bridge ethernet ports, Roaming , DNS check,NAT disable.
Tak jak mówiłem, problem występuje czasami bardzo rzadko i tak np obecnie mam Connection Time : 3 Day 22 Hour 5 Min 24 Sec
Czasem jest to pół godziny i resetuje. Nie jest to jakoś bardzo upierdliwe i da się z tym żyć, ale gdyby można było to jeszcze poprawić - to czemu nie,
Poziom zasięgu do nadajnika mam MAX jaki może być ( tak pokazuje router, ) niestety nie mogę manualnie wybrać przekaźnika ( ta opcja w obu routerach nie działa) nie wiem czemu.
Lte rekompensuje chwilowe przerwy swoją prędkością , jak mówiłem wcześniej mieszkam na wsi więc poprzedni internet radiowy to max 3,4 Mb/s ( o ile był a bardzo często go nie było) Od półtora roku , albo i lepiej prędkość nie spada poniżej 30- 35 Mb/s czasem nawet pod 50
Dziękuje za sugestie.
Jako , że mieszkam na wsi, oraz w drugim domu podobnie, zasięg sygnału LTE, był "taki sobie".
Wykorzystany sprzęt w obu przypadkach:k
1)Router z wbudowanym lte :Dlink- DWR-921 wersja fv.V1.00(PL) , 2013/05/22. W tym routerze mam wyłączone rozsyłanie sygnału Wifi.
Z dlinka są wymontowane fabryczne anteny , i w ich miejsce podłączone MIMO Dual 48 Dbi złączami SMa ( żadnych przejściowek) długość kabla 2x 10 metrów.
2) Drugi router Linksys, Spięty zwykłym lanowym kablem z pierwszym routerem i to ten drugi rozsyła sygnał przez wifi
Występujący problem: Problem nie występuje zawsze, raz bardzo rzadko a raz wg mnie za często. Czyli chwilowe braki internetu coś jakby mnie odłączało, i musiałem ręcznie wyduszać " connect"
Skorzystałem z usługi którą oferuje mój dlink czyli Reconnect Mode . Ustawiłem auto
W zakładce Keep Alive : ustawiłem USE Ping oraz Ping Interval : 50 sekund. Pingowany adres IP ustawiłem 8.8.8.8
Pozostałe funkcję ( nie wiem do czego służą) mam "odptaszkowane: tj.Bridge ethernet ports, Roaming , DNS check,NAT disable.
Tak jak mówiłem, problem występuje czasami bardzo rzadko i tak np obecnie mam Connection Time : 3 Day 22 Hour 5 Min 24 Sec
Czasem jest to pół godziny i resetuje. Nie jest to jakoś bardzo upierdliwe i da się z tym żyć, ale gdyby można było to jeszcze poprawić - to czemu nie,
Poziom zasięgu do nadajnika mam MAX jaki może być ( tak pokazuje router, ) niestety nie mogę manualnie wybrać przekaźnika ( ta opcja w obu routerach nie działa) nie wiem czemu.
Lte rekompensuje chwilowe przerwy swoją prędkością , jak mówiłem wcześniej mieszkam na wsi więc poprzedni internet radiowy to max 3,4 Mb/s ( o ile był a bardzo często go nie było) Od półtora roku , albo i lepiej prędkość nie spada poniżej 30- 35 Mb/s czasem nawet pod 50
Dziękuje za sugestie.
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1682
- Rejestracja: 2010-09-27, 17:05
- Lokalizacja: Opole
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
Sprawdź inny modem, czy są te same objawy. Przynajmniej dowiesz się czy to Twoja wina, czy operatora.
- onken
- ** Moderator **
- Posty: 6444
- Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
- Lokalizacja: Kraków
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
Wszystkie startery maja limit danych, nie ma juz dawno opcji bez limitu, to nie abonament gdzie moglyby obowiazywac takie zasady.
Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange
Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
DWR-921 to router z zerowa diagnostyką sygnału. Nic nie dowiemy się jakie są parametry sygnału LTE a na dodatek nie wiemy jak daleko do BTS-a LTE1800 bo prędkości wskazują na to pasmo. Jaka to lokalizacja i co to za "cudowna" antena o zysku 48dBi?
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2016-11-16, 17:26
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
inny modem, tzn jaki router polecacie? wina raczej nie operatora, bo w telefonie też mam lte i raczej nie wyczuwam tego problemu, fakt faktem w telefonie korzysta się mniej.
Starter jest jednym z pierwszych ma limit chyba 1000GB miesięcznie albo 10tys.
Lokalizacja to okolice miasta Tuchów, nie mieszkam bardzo daleko nadajnika, jednak teren jest dość górzysty.
Antena bodajże od "Jagi" nie wiem jak się to pisze, najdroższa jaką mieli, zewnętrzna.
Starter jest jednym z pierwszych ma limit chyba 1000GB miesięcznie albo 10tys.
Lokalizacja to okolice miasta Tuchów, nie mieszkam bardzo daleko nadajnika, jednak teren jest dość górzysty.
Antena bodajże od "Jagi" nie wiem jak się to pisze, najdroższa jaką mieli, zewnętrzna.
-
- Mistrz bezprzewodowy
- Posty: 1682
- Rejestracja: 2010-09-27, 17:05
- Lokalizacja: Opole
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
Cały dział masz na forum odnośnie sprzętu. Sam ostatnio okazyjnie kupiłem E5170s-22. Nie ma rewelacji konfiguracyjnych, po prostu działa stabilnie.
Limit prepaid sprawdzisz logując się do Play24, odczytując jaką masz taryfę i odnajdując aktualny do niej regulamin.
W prepaidach obowiązuje aktualny, nie z dnia zakupu.
Limit prepaid sprawdzisz logując się do Play24, odczytując jaką masz taryfę i odnajdując aktualny do niej regulamin.
W prepaidach obowiązuje aktualny, nie z dnia zakupu.
-
- Guru bezprzewodowy
- Posty: 19162
- Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
- Lokalizacja: Łódź
Re: LTE "zrywanie połączenia?"
A po co na razie zmieniać router ? Trzeba najpierw znaleźć przyczynę zrywania połączenia LTE. Dlatego na początek konieczne testy sygnału LTE w miejscu tej 'cudownej", najdroższej anteny od handlarza z nowej Jastrząbki. Słynącego z kwiecistych, bzdurnych opisów i marketingowego bełkotu. Antena na pewno nie ma zysku 48dBi, na dodatek nie wiadomo w jakim pasmie. Brak konkretów w odpowiedzi na zadane pytania. W zamian jakieś bajki o RBM. Na karcie jest limit 100GB z pełną, dostępną prędkością LTE. Potem możliwy lejek 2Mb/s. Przy rozsądnym korzystaniu Play pozwala na transfery 200GB i więcej z pełna prędkościa.