przedłużenie umowy PLUS LTE

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6428
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: onken »

To żeś się Pan specjalista wysilil...

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19149
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: matek451 »

Szkoda czasu na pisanie pod ten adres mailowy, kontaktowałem się ze 3 razy, odpowiedź z ich strony standard. Nic ciekawego, wkoło powtarzana formuła i propozycje dużo gorsze od obecnej. Adres i konsultanci dla typowych Januszy, którzy myślą że w Plusie to Pana Boga za nogi złapali. Zaawansowani i zorientowani użytkownicy kwitują te ich obecne propozycje pustym śmiechem. Oferty przedłużeniowe z DUK w słabe i przy no limit z T-Mobile wyglądają żałośnie. Konsultanci z DUK sprawiają wrażenie że Plusowi wcale nie zależy na utrzymaniu klienta. No i konsultanci z DUK na 90% moich pytań nie znali odpowiedzi albo wygadywali bzdury, szczególnie jeśli chodzi o zagadnienia techniczne i sieć LTE Plusa. Ale to standard u wszystkich operatorów.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: piotrzet »

Nie standard a szczęście. Miałem w każdej sieci numer i nie raz trafił się ktoś obeznany w temacie w każdej z nich. Ale to chyba trzeba mieć większe szczęście niż żeby trafić 6 w lotto :D
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: Przmus »

Tymczasem u mnie w T-mobile:
Obrazek
(ten limit 2TB to sobie orientacyjnie ustawiłem)

Pobrałem co najmniej 600GB backupów, które wcześniej musiały siedzieć na chmurze.
Do tego mogę wreszcie robić dziennie backupy stronki WWW (3-5GB), zamiast trzymać je na innym VPSie.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: piotrzet »

Jakoś mnie to nie dziwi. Spróbuj taki wynik wykręcić w plusie :D
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: Przmus »

Netflix w 4K (które swoją drogą na TV chyba nawet nie może być wyłączone) bierze ~7-8GiB na godzinę. To daje około 14 godzin oglądania, zanim wykorzysta się pakiet podstawowy 100GB w Plusie. Do tego zakłada się, że w domach jest zazwyczaj więcej telewizorów. Przy 2 telewizorach daje to możliwość obejrzenia po 7 godzin w miesiącu. Do tego dochodzą inne rzeczy.

Rozumie się, że to Internet mobilny, że są nadajniki obciążone, że to "dla dobra" innych klientów, ale niech reklamują to uczciwie i nie wprowadzają w błąd w regulaminach, tworząc iluzję możliwości pobrania takiej ilości danych jak na Internecie stacjonarnym. Limitów danych nikt się nigdy nie czepiał jeśli były wyraźnie określone. Łapanie klientów metodą krętactwa nigdy nie popłacało i w dłuższej perspektywie czasu się to na nich odbije.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: piotrzet »

O to właśnie chodzi gdyby podali jasno limit jakiś wtedy nie byłoby żadnego problemu tak to wprowadzanie klientów w błąd i UOKiK powinien się tym zająć
radek0582
Stały użytkownik forum
Posty: 51
Rejestracja: 2018-03-06, 21:44

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: radek0582 »

no ale co zarobili do tej pory to ich,
a nie beda sie reklamowac przeciez "tylko u nas do 7 godizn netflixa miesiecznie"
Przmus
Stały użytkownik forum
Posty: 98
Rejestracja: 2012-06-02, 03:43
Lokalizacja: Polska

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: Przmus »

Jeśli chodzi o UOKiK to już dostali kary za "PowerLTE" i ich "smartDOM": https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12896

Tylko te kary są za niskie. Powinno się zrobić kary takie jak za nieprzestrzeganie GDPR - 4% rocznego przychodu. Wtedy odechciałoby się im stosowania praktyk tego typu.

Konsultantów też mają dziwnych. Dzwoniąc po wypowiedzeniu umowy i pytając jakie warunki byłyby satysfakcjonujące potrafią powiedzieć że z "własnego doświadczenia" im starcza około 50GB. Ale nie potrafią zrozumieć, że z Internetu reklamowanego jako "domowy" może korzystać więcej osób niż oni sami. Przy ich "skromnym" użyciu, jeśli robiłyby to powiedzmy 4 osoby to już wychodzi 200GB, a przy nich lejek prędkości do 0.5Mb/s.
A swoją drogą co ich obchodzi kto ile wykorzystuje. Regulamin oferty powinien być jasny, przedstawiać liczbę GB do wykorzystania, a praktyki tego typu:
viewtopic.php?p=575598#p575598
Specjalista_Plus pisze:[...] Jeżeli jednak wykorzystujesz nadmiernie łącze radiowe po wyczerpaniu pakietu dostępnego w Twojej taryfie, to może zostać zastosowana Polityka Uczciwego Korzystania tzw. FUP - powoduje ona obniżenie szybkości przesyłu danych w celu odciążenia pasma sieciowego dla pozostałych użytkowników. Polityka ta jest stosowana dla każdego przypadku indywidualnie w zależności od historii obciążenia sieci.
Definitywnie zakazane. Przecież to jest plucie klientom w twarz. Każdy może rozumieć "nadmierne" użycie w inny sposób. Te niby dostosowywanie limitów indywidualnie to też praktyka zabroniona. Dlaczego ktoś kto płaci tyle samo za Internet ma dostawać limity szybciej od kogoś innego (kto płaci tyle samo)? Umowy prawne (w tym regulaminy) powinny być tworzone w taki sposób aby jak najklarowniej przedstawić klientowi warunki korzystania z oferty. Nie powinno być żadnych niedomówień.

P.S, ze mną Polsat "przegrał" po 2 reklamacjach. Było to podajże w 2014 roku. Zaproponowali nawet zwrot kosztów aktywacyjnych. W tamtejszym regulaminie był wyraźny zapis w tabelce, że dla wybranej opcji (najdroższej), po wykorzystaniu pakietu podstawowego klient korzysta z "prędkości maksymalnej". Przy tańszych opcjach były chyba zapisy "do 20Mb/s", "do 40Mb/s" itd. W tym wypadku nie było "do", tylko bezczelne stwierdzenie że z maksymalną, nie "do maksymalnej". Niby stwierdzili, że zapis o FUPie i tak jest ważny ale regulamin faktycznie wprowadzał w błąd.
Zostało na tym, że rodzice nie zgodzili się już na kombinowanie i zmianę operatora (też problemem była 2 (w sumie niepotrzebna) usługa "smartDOMu" której opłata znacznie by wzrosła na 2 lata.

W każdym bądź razie jest to denerwujące, że po tylu latach dalej kręcą i kłamią z tą ich ofertą. To takie robienie z ludzi idiotów i wymuszanie interpretacji po ich myśli.
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: dzejk »

Co z tego, że dostają kary, jak żaden operator ich nie płaci.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: przedłużenie umowy PLUS LTE

Post autor: piotrzet »

Zapis FUP jest potrzebny przed ochroną przed Januszami co kupują 1 aktywację dla całego bloku ale stosowanie go po 200 GB czy nawet mniejszej ilości to śmiech na sali.
ODPOWIEDZ