Virgin Net 220

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Dzień dobry.
Jestem nowy i mam nadzieję, że założyłem temat w dobrym dziale.

Do rzeczy.

Po dziesięciu latach męczarni z Netią na miedzianym kablu Orange (była TP S.A.) kończę z nimi. Płacę jak za zboże (60PLN) a net 4.15Mb. Nawet głupiego filmiku na YT w HD nie da się obejrzeć bez przycinania.

Niestety na światłowód u mnie na ulicy na razie ma szans. Podobno w przyszłym roku.

No i teraz po około 2 latach ponownie zdecydowałem się na domowy internet LTE. Tylko dla mnie. Nikt inny nie będzie korzystał.
A ponownie, bo jakieś 2 lata temu miałem przez krótką chwilę LTE OTVARTA. Chodziło to chyba nawet nieźle (w porównaniu do Netii), ale nie mogłem zbyt długo testować, bo po około tygodniu od włączenia usługi Otvarta musiałem pilnie wyjechać z kraju. Nieopłacana dalej umowa wygasła sama - na szczęście.
Po tamtym eksperymencie został mi zestaw router DOVADO Tiny i modem do niego ZTE MF820D USB LTE 4G.

Wybrałem i zamówiłem nową ofertę Virgin Net 220. Ze względu na to, że podobno Virgin to teraz Play, czyli usługa działa niejako na własnych BTS a nie dzierżawionych jak u wirtualnych operatorów. No i 220GB limitu to akurat w sam raz dla mnie. Średnio dziennie zużywam 2-3GB transferu. Sprawdziłem w ciągu ostatnich 2 tygodni, podczas których zaznajamiałem się tematem internetu LTE. A w tej ofercie Virgin wychodzi do wykorzystania 7GB dziennie z maluśkim ogonkiem w zapasie.

A teraz moje pytania do Szanownego grona Forumowiczów.

Po pierwsze. W zasięgu około 800 metrów bez przeszkód terenowych mam stację Play (czyli jak rozumiem i Virgin) stojącą tu:
BTS Play.png
A ponieważ w ogóle nie rozumiem się na tych skrótach opisujących tę stację, to chciałbym się dowiedzieć, czy to dobry punkt dla usługi, którą zamówiłem?

I drugie ważne pytanie o ten modem. Szukałem w sieci jakichś recenzji na jego temat, ale jak mi wyszło, to mam jakiś chyba rzadki model, i nic nie znalazłem. Chodzi mi o jego możliwości. Czy te jakieś "agregacje" na nim da się robić, i tak dalej? Po prostu, czy to w miarę dobry sprzęt, czy padlina? Bo router Dovado to wiem, że perełka :)
Sprawdziłem na jakiejś karcie SIM od Virgin, że modem łączy się z 3G i 4G bez żadnych problemów. Transferu nie sprawdzałem; wszystko co będzie oscylowało w okolicach 15Mb w górę mnie zadowoli.

I ostatnie pytanie.
Czy mam się spodziewać "kłopotów" po obecnym Virgin? W sensie, że na przykład przez pierwsze 2 miesiące wszystko będzie dobrze, a później jakieś cyrki ze zrywaniem połączenia, prędkością, itp. Bo w miarę świeże komentarze w sieci ostatnio nie są zbyt przychylne temu operatorowi.

Za wszelkie odpowiedzi serdecznie z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Virgin Net 220

Post autor: wojteks »

Kup starter Virgin i testuj. Masz zabytkowy sprzęt więc cudów nie oczekuj. Ten modem jak i Dovado na dziś to zabytki.
Nie pomagam na PW!
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

//Kup starter Virgin i testuj. Masz zabytkowy sprzęt więc cudów nie oczekuj. Ten modem jak i Dovado na dziś to zabytki.//

Mam opory przed kupowaniem wielu starterów, bo dziś każdy trzeba rejestrować.
Mam jedną kartę SIM (jak wspomniałem) do stacjonarnego telefonu GSM od Virgin ale nie ma ona pakietu internetu. Włożyłem ją do modemu, żeby sprawdzić, czy w ogóle łączy się z BTS i (jak też wspomniałem) łączy się z 3G i 4G. Smartfona nie mam. Mam coś w rodzaju starej Nokii 3310 (dzwoni, sms'uje, budzi) Taki jestem dziwak :)

Odnośnie cudów. To pojęcie dość niedookreślone ;)
W międzyczasie przeglądałem intensywnie to forum i w temacie rekordów transferu, to rzeczywiście tutejsi forumowicze chwalą się prawdziwymi cudami. O takim szybkim internecie jak niektórzy tu osiągają to słyszałem, że gdzieś jest, lecz nie wiadomo gdzie, i kto go posiada :)
Mi wystarczy stabilne =>15Mb/s bo mam obecnie na miedzi od Netii 4Mb/s w porywach.

Chodziło mi bardziej w pytaniach, czy ten modem to zupełne dziadostwo, czy coś warty? Dovado szanuję i myślę, że mi wystarczy. Inwestować w router nie mam zamiaru, bo za rok na mojej ulicy ma już być podłączany światłowód od Orange - kable już leżą w ziemi.

Operatora i promocję też wybrałem ze względu na brak smyczy w postaci umowy na czas określony, i jednocześnie z powodu bliskości tego BTSa (mapka w pierwszym wpisie). A ponieważ nie znam się zupełnie na tych oznaczeniach tam widocznych, to zapytałem, czy to dobre miejsce.
Niebagatelnym punktem było też 220GB miesięcznego transferu (o ile nie będzie przekrętów w naliczaniu...), bo opcje 100dzień+200noc innych operatorów wydały mi się zbyt małe. Chodzi o limit "dzień".
Oczywiście obawiam się, że Virgin/Play - jak wszyscy inni operatorzy - może zacząć lecieć w kulki. Nie ma dziś uczciwych korporacji, bo nie mają w tyle głowy solidnego bata nad tyłkiem :P Taki klimat. Dlatego też na końcu zapytałem o opinie jakości świadczenia usług przez tego dostawcę.

Tak czy inaczej dziękuję za odzew i pozdrawiam.

P.S. Jeśli wolno, to będę używał tego wątku do dzielenia się - od samego startu z nimi - swoimi doświadczeniami ze współpracą z Virgin/Play w ofercie "Virgin Net 220", na moim przestarzałym budżetowym sprzęcie. Może komuś się to przyda.
Jeśli jednak jest to sprzeczne z Regulaminem forum, to proszę dać znać.
Nie jestem w żaden sposób związany z tą korporacją. Jak zasłużą, to tak ich pojadę, że w buty im pójdzie :)

edycja: poprawiłem istotną pomyłkę w moim wpisie o ilości transferu. było 220GB per dzień, poprawiłem na właściwe 220GB/m-c.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Virgin Net 220

Post autor: wojteks »

Starter Virgin czy tam Play kosztuje grosze, kup i sprawdź. To nie my potrzebujemy internetu. A skoro masz już jedną SIM zarejestrowaną to w czym problem zarejestrować drugą? Niektórzy rejestrują nowe karty co kilka dni od roku i się tym nie przejmują.

Może ktoś znajomy ma smartfona z SIM od Play i zrobiłby testy.
Nie pomagam na PW!
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

W Play na pre-paidzie 100GB jest za darmo a starter odNowa kosztuje 3,5-5 zł, promocje Play i Virgin ze 100GB za darmo od 11 m-cy, sam wykorzystałem kilkadziesiat takich kart. VM dziala z DL do 70Mb/s ale na tym co masz i tak więcej nie uzyskasz, modem to staroć 3 kat. LTE, brak możliwości wyboru konkretnego pasma LTE. Przy 800m od BTS-a nie ma gwarancji e zalogujesz się do LTE2600, modem nie obsługuje LTE2100, pewnie połaczysz sie na LTE1800 lub w najgorszym przypadku z pseudo LTE800 Play, nie ma gwarancji ze zyskasz 15Mb/s. Masz za słaby sprzęt, nie agreguje pasm LTE, nie dziala w QAM256, nie wiadomo jak wygladaja parametry sygnału na pojemnościowych pasmach LTE z tego BTS-a, nie znane jest ich obciążenie w godzinach szczytu.
Należło zrobic testy na tych darmowych 100GB od Play, oferta VM ok ale można było wziąć Vikings Mobile na 6 m-cy, pre-paid a na nim co m-c 250GB za 30 zł, pakiety sumują się, brak ograniczeń prędkości, działa np. u mnie tak https://www.speedtest.net/my-result/a/7339274674
, oczywiście z konkretnej stacji i na współczesnym sprzęcie.
CharlesX

Re: Virgin Net 220

Post autor: CharlesX »

matek451 pisze:Należło zrobic testy na tych darmowych 100GB od Play, oferta VM ok ale można było wziąć Vikings Mobile na 6 m-cy, pre-paid a na nim co m-c 250GB za 30 zł
Vikingowie przygrali w siusiaka i zakończyli tę promocję. Teraz 250 GB jest za 60 zeta. Kurde! A w czerwcu chciałem na to przejść...
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6440
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Virgin Net 220

Post autor: onken »

Żadne promocje nie trwają wiecznie ;)

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
CharlesX

Re: Virgin Net 220

Post autor: CharlesX »

No oczywista oczywistość, ale zdaje się, że do końca czerwca miała trwać i się czaiłem na nią jak się skończą darmowe internety od P4 i VM, a tu taka niespodziewajka :) No nic - najwyżej wrócę do oferty pana, którego tutaj nie lubicie ;)
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Dzień dobry :)

Nie odzywałem się, bo nie miałem już netu z Netii a Virgin Net 220 dotarł do mnie wczoraj. Odpalenie bez problemów.
Popołudniu opiszę wszystko dokładnie.
Tak na szybko, na razie jestem zadowolony. Dostałem to, czego oczekiwałem. "Cudów" nie ma, ale w porównaniu do Netii na miedzi Orange to po prostu komfort używania Internetu.
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Zanim zacznę opis uruchomienia mojego nowego netu odniosę się jeszcze do wpisu Kolegi @matek451

Niestety gdy zapoznawałem się przez wiele dni z różnymi ofertami dostawców LTE nie natrafiłem na niniejsze forum.
Google zaproponowało mi odnośnik tutaj dopiero gdy poszukiwałem informacji o moim routerze Dovado Tiny.
Może gdybym wcześniej tu trafił, to wybrałbym coś innego.
W każdym razie dziękuję za obszerny wpis.

A teraz o moim nowym domowym internecie LTE.
Kurier przyjechał wczoraj 19 maja. W paczce z umową (bezterminową) znajdowała się karta SIM, co oczywiste.
Byłem przekonany, że nie będzie aktywna od razu po wpięciu do modemu. Wydawało mi się, że operator aktywuje ją dopiero po otrzymaniu podpisanej przeze mnie umowy. Jakie więc było pozytywne zaskoczenie, gdy okazało się, że po wsadzeniu SIM do modemu (ZTE MF820D) i podłączeniu do laptopa po kilku chwilach uzyskałem połączenie z Internetem.
Pierwsze co zrobiłem, to oczywiście test prędkości. Oto co uzyskałem:
Godzina 14:34
Pierwsze uruchomienie Net 220 2021-05-18_1434 test łacza na porcie USB.png
Posprawdzałem też jak działa zwykłe przeglądanie stron, w tym prędkość działania YT czy CDA i w pełni zadowolony efektem zacząłem etap podłączenia modemu do routera (DOVADO Tiny) i konfiguracji.
Zeszło mi z godzinę zanim uzyskałem stabilne (z pewnym wyjątkiem, o czym później) połączenie modemu z routerem a tego z lapkiem za pomocą WIFI.

Oto efekt o godz. 15:32
Drugie uruchomienie Net 220 2021-05-18_1434 test łacza na DOVADO.png
Do wieczora normalnie korzystałem z netu, ściągnąłem też ze Steam jakąś niezbyt dużą grę, około 1,5GB żeby sprawdzić czy nie zrywa się połączenie i wszystko do końca dnia działało wyśmienicie. Wyśmienicie w porównaniu do mojej byłej (na szczęście) Netii.

Zrobiłem jeszcze test w tzw. godzinach szczytu, i wyglądało to tak:
Godz. 20:33
Trzecie uruchomienie godz. szczytu Wieczór 20.30 Net 220 2021-05-18_1434 test łacza na DOVADO.png
Około północy poszedłem spać. Gdy dziś rano wstałem, dioda na modemie świeciła na zielono (wskazanie połączenia 4G LTE) a laptop po wybudzeniu informował o poprawnym połączeniu WIFI z routerem. Internetu jednak nie było. :|
Co się okazało, albo router albo modem (lub oba naraz) uległy zawieszeniu/"zamrożeniu" i pomogło dopiero wyjęcie modemu z routera a jego samego rozłączenie na chwilę z zasilaniem.
Po paru, może 3, minutach znowu uzyskałem połączenie z Internetem.

I tu pytanie, czy ktoś z Was wie może, jak uniknąć tego codziennego rozpinania i spinania zestawu modem router?
Będę wdzięczny za pomoc.

Teraz podsumowanie. Zdaję sobie sprawę, że osiągnięte przeze mnie prędkości połaczenia nie są powalające, ale ja nie jestem rozczarowany.
Takie osiągi, około 4 razy lepsze w przypadku pobierania danych i kilkanaście razy w uploadzie od dotychczasowej Netii, w pełni mnie satysfakcjonują. Oferta Virgin 220GB na miesiąc wydaje mi się nie do przekroczenia przeze mnie, więc nie ma strachu o "lejek".
I do tego mój miesięczny rachunek za internet zmniejszył się o 10 zł, co też mnie cieszy.

To tyle na razie.
W miarę upływu czasu będę informował działaniu tej usługi. Mam nadzieję, że nie będę musiał psioczyć :)

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1709
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Virgin Net 220

Post autor: Mig25 »

Może jakaś aktualizacja firmware ( tego routerka bądź/i modemu) coś pomoże...
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Mig25 pisze:Może jakaś aktualizacja firmware ( tego routerka bądź/i modemu) coś pomoże...
Router ma przedostatni przeznaczony dla niego firmware o numerze 7.3.20.
Na stronie Dovado jest jeszcze jeden nowszy o numerze 7.3.21 ale w opisie jest tylko jedna poprawka, która jak mi się wydaje niczego nie poprawi, bo opis jest następujący:
Description
Fixes & Enhancements
- Fix connection problem when using PPP authentication on a Huawei E3372.
Natomiast jeśli chodzi o modem, to chyba jest nowszy dla niego firmware, ale ZTE nie ma aktywnej usługi aktualizacji. Z poziomu samego modemu po próbie upgreade'u dostaję komunikat o tym, że serwer ZTE jest niedostępny.

Znalazłem pewną stronę (jedną jedyną), na której wydaje się, że powinny znajdować się firmware'y do mojego modemu, ale wymaga ona rejestracji, co uczyniłem, a później podczas próby pobrania plików dostaję komunikat, że nie mam wystarczających "punktów", żeby to zrobić i że mogę sobie KUPIĆ dostęp, żeby ów firmware pobrać. (podejrzane jest to, że paczka "waży" blisko 100 megabajtów).

Ta strona to https://firmware.gem-flash.com
Czy ktoś z Was ma z nią jakieś doświadczenia?

P.S. Wczoraj dokopałem się w ustawieniach routera do możliwości ustawienia pingowania co jakiś czas i ustawiłem to tak:
Dovado ustawienia pingowania.png
Niestety dziś rano nawet dioda na modemie nie świeciła, a sieć WIFI z routera była nieaktywna. Komputer w ogóle jej nie widział.
Pomogło rozpięcie modemu z routerem, reset routera poprzez wyjęcie zasilania, i ponowne popodłączanie ich do kupy.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

Nie znudziło ci się jeszcze korzystanie z tych zabytków , ten modem jest wart z 10 zl więc daj go dzieciom do zabawy.
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

matek451 pisze:Nie znudziło ci się jeszcze korzystanie z tych zabytków , ten modem jest wart z 10 zl więc daj go dzieciom do zabawy.
Szanowny Kolego,

Dlaczego miałoby mi się znudzić? Internet działa, tak jak zakładałem sobie przed podjęciem decyzji o przesiadce na LTE.
Jak na razie nie zrywa mi połączeń, nie spada prędkość, itp. Jedynie to nocne rozłączanie (zawieszanie się) jest nieco irytujące, bo rano muszę wyłączyć router z sieci, a modem z routera i połączyć znowu razem, i ponownie na cały dzień spokój. Nie jest to dla mnie jakoś specjalnie uciążliwe, bo cały ten zestawik leży sobie na parapecie okna. Ale nie ukrywam, że gdyby się udało tę niedogodność zlikwidować, to byłoby miło. I dlatego zadałem o to pytanie.

Jeśli Szanowny Kolega jako jedyne remedium ma poradę "wydaj parę stów i kup nowe", to uprzejmie proszę o powstrzymanie się z udzielaniem takiej "pomocy".

Odnoście 10zł za ten modem. Zrzut ekranowy zrobiony przed chwilą:
Ceny modemu.png
Do pozostałych forumowiczów.
Znalazłem chyba najnowszy dostępny firmware do tego modemu, przypomnę: ZTE MF820D LTE 4G

Oto lista plików:
pliki firmware modemu.png
Problem w tym, że bladego pojęcia nie mam jak to wgrać. Gdy podepnę modem bezpośrednio do laptopa, to za pośrednictwem dołączonego do niego oprogramowania nie mogę z tymi plikami nic zrobić.
Czy ktoś byłby w stanie jakoś pomóc? Coś podpowiedzieć?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

A kogo w Polsce obchodzi FW d tego śmiecia? Jesteś pewnie jedynym który toto uzywa, a w internecie nie brak handlarzy elektrozłomem którzy szukaja naiwnych i sprzedaja go 10-20 razy drozej, o ile ktoś to kupi. Ale jak lubisz takie problemy i LTE na poziomie 10-20Mb/s to korzystaj z zestawu który ponoć działa. Ja rozwiązań na poziomie 2012 roku nie propaguję, tak samo jak szukania zasięgu po parapetach, to fachowe forum i dbam o poziom,w mobilnym podstawa jest wykorzystanie na maksa mozliwości stacji bazowej a to wymaga porzadnego sprzętu i optymalizacji parametrów sygnału na pasmach pojemnościowych w ich agregacji, skutek https://www.speedtest.net/my-result/a/7339274674
, takie wyniki uzyskuję na kilku routerach CPE LTE/5g u siebie.
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Z tego co Kolega pisze, to widzę, że źle trafiłem.
Nie spodziewałem się, że jest to forum dla "geeków", którzy mnożą byty (problemy ) nad potrzebę wbrew zasadzie Brzytwy Ockhama i niczym audiofile szukają kabla ze złota i platyny, żeby pół kreski "zasięgu" mieć więcej.

Nie mam pojęcia, skąd Koledze przyszło do głowy, że ja "szukam zasięgu po parapetach"? Ot po prostu tam działa od pierwszego strzału, i działa dobrze.
Oto parametry wskazywane przez router:
parametry sygnału modemu.png
To chyba nie najgorsze poziomy sygnału, czyż nie? Jak na parapet...
I nie potrzebuję lepszego. Działa, więc po co psuć? Czy mam może kupić za 2k PLNów jakiś komplet modem router, 20 metrów specjalnego kabla na dach, antenę kierunkową, i wtedy będziemy się bawili tutaj w porady?

Jedyne co nie działa do końca dobrze, to owe już kilkukrotnie wspominane przeze mnie kłopoty z nocnym zawieszaniem się (rozłączaniem) zestawu modem-router. Wydawało mi się, że mógłbym tu uzyskać od kogoś, niekoniecznie od Ciebie Kolego, jakieś podpowiedzi.
Jeśli jednak jestem w tym względzie w błędzie, i jest to miejsce dla, proszę wybaczyć, "maniaków" wyrzucających kasę w błoto, byle najnowsze, to przecież nic na siłę.
Zrozumiem i pójdę sobie.
CharlesX

Re: Virgin Net 220

Post autor: CharlesX »

@matek451 weź chłopie wyluzuj z lekka! Ciśniesz bez powodu i zakładasz, że tylko Twoje propozycje, Twoje rozwiązania i Twoje postrzeganie świata są jedynymi słusznymi - no tak nie jest. To jest droga donikąd, a na pewno do kurczenia się tego forum, a chyba na tym nam nie zależy.
Nie jesteśmy na "elektrodzie", a zachowujesz się jakbyś tam był i ich "standardy" wprowadzał:
https://youtu.be/mgmpKhP6eOU
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

A w czym ty masz problem, na technicznym forum używa się konkretów, pokaz mi jakie dane pokazał autor tego tematu? Oprócz operatora oraz sprzętu sprzed wielu lat i speedestu niczego więcej, siła sygnału w LTE nie ma żadnego znaczenia, na dodatek to nie wiadomo na jakim paśmie LTE i z którego eNB Play jest połaczenie w VM, stacja Nowy Świat działa w agregacji LTE2600+2100+1800+800, na podstawie speedtestów można wnioskować po UL że modem skacze po pasmach, wysoki DL przy niskim UL wskazuje ze to LTE2600 a sytuacja z wysokim UL to zapewne na LTE1800 lub LTE2100 ale mozliwe ze to skoki pomiedzy LTE2100 a LTE1800. Ale dla takich jak ty czy autor to nie ma znaczenia, połączeniem rządzi przypadek, całość działa niestabilnie, na dodatek router resetuje modem i potrzebny jest restart .
Autor zadaje pytania a sam nie wykonał potrzebnych testów, korzysta z zestawu sprzed lat więc trudno ze ktoś mu pomoze, ale dla twojej i jego informacji napiszę ze 9 lat temu korzystalem z podobnego zestawu czyli Dovado 4GR z modemem Huawei E3276 do LTE do LTE Plusa czyli odpowiednikiem MF821, następcą MF820 który był odpowiednikiem E398 i niestety ale ten zestaw także nie grzeszył stabilnością, szczególnie przy słabych parametrach sygnału na LTE1800, nieco lepiej było po zamontowaniu anteny zewnętrznej Dual LTE1800 z Cybertecha. Ale to ju historia, Dovado poszedł do szuflady, modem dałem koledze.
Ogólnie w zestawach typu router USB+ modem LTE podstawowym problemem była obsługa modemu przy jednoczesnej pracy po WiFi i wydajność pradowa portu USB. Dodatkowo modemy zwykłe HUAWEI pracowały w trybie RAS, MF821D w QMI , na dodatek były prądożerne, szczególnie gdy parametry sygnału były kiepskie. MF820 pewnie w wolnym trybie PPP
Sytuację ratowało stosowanie aktywnego huba USB do zasilania modemu LTE oraz poprawa parametrów sygnału.
Na dzień dzisiejszy stosowanie tego typu rozwiązania jest bezcelowe, wymaga pewnie zakupu anteny zewnętrznej do modemu i huba a uzyskany efekt jest trudny do przewidzenia, na modemie nie ma mozliwości wymuszenia konkretnego pasma LTE.
Modem 3 kat, czyli obsługuje 1 pasmo LTE do 100Mb/s, w Play na LTE2600 z 20MHz pasma DL do 150Mb/s, a na LTE1800/2100 przy 15MHz DL do 112Mb/s więc modem nie jest w stanie wykorzystać nawet mozliwości pojedyńczego pasma LTE, stacja pracuje w agregacji pasm LTE, ma potencjał ,jest nieobciążona i do niej wymagany jest współczesny router.
W internecie mobilnym nic nie jest dane na zawsze, dlatego dązy się do maksymalnego wykorzystania mozliwości stacji bazowej poprzez korzystanie z 50MHz pasma w agregacji pasm pojemnościowych LTE i optymalizację sygnału na 1800-2600MHz antena zew. lub stosując CPE LTE. Przy takim podejściu mamy duży zapas prędkości i jeśli nastapi wzrost obciążenia na naszym sektorze nie dojdzie do degradacji łacza. Dlatego korzysta się ze wspłlczesnych rozwiążań.
W sytuacji takiej jak u autora możliwe jest że prędkości mogą spadać z czasem gdy przybędzie innych użytkowników Play na BTS-ie.
To tyle z mojej strony jako uytkownika Dovado ze starym modemem LTE, 9 lat temu, przy czym E3276 PRZY tym MF820 i tak byl demonem szybkości.
A ty zamiast oglądać głupawe filmiki na YT poświęć czas na naukę zagadnień o internecie mobilnym.
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1709
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Virgin Net 220

Post autor: Mig25 »

@matek451 , jest taki temat viewtopic.php?f=20&p=9857#p9857 , prośba o przypomnienie sobie. Po prostu jeździsz po każdym . Pewnie zaraz mi się dostanie.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

Ty nie linkuj tylko zakasz rękawy i pomóż autorowi tematu, zrozumiałeś chociaż część z tego co powyżej napisałem , wykaż się. Autor oczekuje rozwiązania swoich problemów a sam ze swej strony nie jest w stanie podać nawet podstawowych, potrzebnych danych, jak jesteś jasnowidzem to ten temat jest dla ciebie, ja swoje zdanie już przedstawiłem, to ze nie podoba się on kilku użytkowników nie ma znaczenia, nie pomogą linki do YT czy Netykiety, tu potrzebna jest konkretna wiedza o Dovado i starych modemach LTE pracujących w RAS/QMI, miałeś z nimi kiedykolwiek do czynienia?
Tytułem sprostowania wg. https://www.4gltemall.com/zte-mf820d-4g ... modem.html MF820D nie dziala na LTE2100 a więc skacze pomiędzy LTE2600 a LTE1800 z BTS-a Play, w godzinach nocnych operator wyłacza teraz na niektórych stacjach LTE2600 więc modem może mieć problem z ponownym zalogowaniem się do tego pasma, ogólnie widać ze ten zestaw sprawia niekończące się problemy ale to nie trafia do autora tematu i jego obrońców,
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1709
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Virgin Net 220

Post autor: Mig25 »

Bardzo dobrze ,że Ty wszystko rozumiesz , a inni nic. Tylko dlaczego uważasz ,że skoro pozjadałeś wszystkie rozumy , to nie obowiązują Cię zasady forum i możesz obrażać wszystkich dookoła ? Nikt Cię nie zmusza do takiego "pomagania".
No i mi się też oberwało , bo zwróciłem Ci uwagę .... Wyszło na to ,że "nie rozumiem" , "nie jestem jasnowidzem" , no i na pewno "nie miałem do czynienia".... Tylko wyszło na to ,że to Ty tak prostej rzeczy jak Netykieta nie umiesz przeczytać ze zrozumieniem.
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

na technicznym forum używa się konkretów, pokaz mi jakie dane pokazał autor tego tematu?
Szanowny Kolego @matek451

Odpowiadam Koledze po raz ostatni, bo po prostu jestem za stary na bicie bezproduktywnej w zasadzie piany.

I w odpowiedzi na zacytowane pytanie pozwolę sobie zadać pytanie: jakich to konkretów nie podałem, które były/są potrzebne do udzielenia odpowiedzi/podpowiedzi (jakiejś formy pomocy) na pytania, które zadałem we wszystkich swoich wpisach?

Sprawdźmy. Oto moje wszystkie istotne pytania:
"Po pierwsze. W zasięgu około 800 metrów bez przeszkód terenowych mam stację Play (czyli jak rozumiem i Virgin) stojącą tu: [w pierwszym poście dołączona jest mapka z dokładnym wskazaniem najbliższego mi BTS'a z widoczną jego specyfikacją]
A ponieważ w ogóle nie rozumiem się na tych skrótach opisujących tę stację, to chciałbym się dowiedzieć, czy to dobry punkt dla usługi, którą zamówiłem?"
Jak widać, nie pytałem, czy będę w zasięgu (bo zakładałem, że tak), nie prosiłem o podpowiedzi jak i czym pomierzyć emisję z tego BTSa, itp.
Pytałem jedynie o to, czy to wydaje się być dobry BTS, w sensie, czy ma te wszystkie ważne współczynniki, na których się nie znam.
Wydaje mi się, że informacja o tym, że mieszkam w odległości ~800 metrów od niego i między nami nie ma żadnych przeszkód terenowych i widzę go z okna, na parapecie którego leży teraz modem z routerem - była wystarczająca, żeby na moje pytanie odpowiedzieć, jeśli ktoś się na tym zna.

Następne.
I drugie ważne pytanie o ten modem. Szukałem w sieci jakichś recenzji na jego temat, ale jak mi wyszło, to mam jakiś chyba rzadki model, i nic nie znalazłem. Chodzi mi o jego możliwości. Czy te jakieś "agregacje" na nim da się robić, i tak dalej? Po prostu, czy to w miarę dobry sprzęt, czy padlina?
Jakich danych, które powinienem podać, brakuje, żeby ktoś, kto może miał do czynienia z tym modelem, mógł mi odpowiedzieć?

Kolejne.
Czy mam się spodziewać "kłopotów" po obecnym Virgin? W sensie, że na przykład przez pierwsze 2 miesiące wszystko będzie dobrze, a później jakieś cyrki ze zrywaniem połączenia, prędkością,
Jakie dodatkowe konkrety powinienem do tego pytania załączyć?...

I następne.
Co się okazało, albo router albo modem (lub oba naraz) uległy zawieszeniu/"zamrożeniu" i pomogło dopiero wyjęcie modemu z routera a jego samego rozłączenie na chwilę z zasilaniem.
Po paru, może 3, minutach znowu uzyskałem połączenie z Internetem.
I tu pytanie, czy ktoś z Was wie może, jak uniknąć tego codziennego rozpinania i spinania zestawu modem router?
Czy żeby ktoś znający się na rzeczy mógł cokolwiek podpowiedzieć na powyższe, to potrzebuje ode mnie szczegółowych danych z jakichś wyrafinowanych pomiarów? I czego pomiarów? BTS'a?...
Przy okazji Kolega @Mig25 umiał mnie skierować na podstawowe sprawy, które powinienem sprawdzić, i zrobiłem to. O tym jeszcze na koniec dodam kilka słów.
W każdym razie po wielu poszukiwaniach znalazłem firmware do modemu i zadałem kolejne pytanie:
Problem w tym, że bladego pojęcia nie mam jak to wgrać. Gdy podepnę modem bezpośrednio do laptopa, to za pośrednictwem dołączonego do niego oprogramowania nie mogę z tymi plikami nic zrobić.
Czy ktoś byłby w stanie jakoś pomóc? Coś podpowiedzieć?
Jakich konkretnych informacji nie podałem, żeby ktoś, kto być może parał się uaktualnianiem podobnych modemów, mógł mi coś w temacie aktualizacji na lokalnym komputerze doradzić?

To wszystkie pytania jakie w tym całym temacie zadałem.
Nie pytałem, dlaczego prędkości czasem odrobinę spadają, bo to nie jest poziom spadków, który by mi sprawiał kłopoty. Najważniejsze, że łącze jest stabilne, nie zrywa połączenia, i przecież o tym pisałem.
Nie pytałem, jak przyspieszyć mój internet LTE, bo jak wyżej. DZIAŁA.

Pytałem w ostatnich wpisach jedynie o sprawy sprzętowe dotyczące mojego STAREGO zestawu, który ma jakieś problemy, których natura nie wynika najwyraźniej z łącznością z BTSem, bo gdyby tak było, to rozłączenia i zwiechy działyby się także losowo w ciągu dnia. A się nie dzieją.

Zanim podsumuję cały niniejszy wpis, dodam jeszcze, że uaktualniłem router do możliwie najnowszego firmware'u, i nadal miał on ustawione pingowanie i dziś rano zestaw działał bez problemu.
Czy ten update rozwiązał problem? Nie wiem. To się okaże. Ale za naprowadzenie dziękuję Koledze @Mig25.

Podsumowując.

Imputuje mi Kolega @matek451 że nie umiem zadawać pytań. No cóż. To prawda, nie umiem zadawać pytań, na które odpowiedzi nie oczekuję. W sensie, na pytania, których nie zadaję.
A Kolega cały czas próbuje mi wmawiać problemy, których ze sprzętem i usługą nie mam, i w tym kierunku mi "pomagać", gdzie sednem owej pomocy jest "wywal to dziadostwo i kup nowe, bo tu jest profesjonalne forum".

Tak więc, ponieważ, jak już wspomniałem, mam swoje "duże" lata i nie zwykłem szastać niepotrzebnie kasą, a i szarpać się na forach internetowych nie sprawia mi przyjemności, to nie pozostaje mi nic innego, jak Kolegę po prostu ignorować.
Bo wydaje mi się, że moje dalsze wpisy o doświadczeniach z tym moim "dziadostwem" i usługą mogą być dla kogoś innego przydatne.

P.S. Tu jeszcze na koniec chciałem Koledze podziękować za przedostatni wpis, z którego dowiedziałem się konkretów (na przyszłość, bo obecnie ta wiedza nie rzutuje na działanie mojego netu) o "moim" BTSie, o tych częstotliwościach, przełączeniach, itd.
To jest wartościowe i za to dziękuję.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Virgin Net 220

Post autor: piotrzet »

Ja się dziwię, że administracja forum nic z tym nie robi. Tyle ile on na obraża osób w swoich postach to nie zliczenie.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19161
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Virgin Net 220

Post autor: matek451 »

A co twój post wnosi merytorycznego do tematu?
Niestety ale zgromadziło się tutaj grono użytkowników którzy nigdy nie mieli do czynienia zestawem router USB+modem LTE i problemami z tym związanymi. Autor wysuwa bezpodstawne twierdzenie że działanie routera obsługującego modem LTE nie ma nic wspólnego z jego rodzajem, parametrami sygnału itd. a problemy wynikają z czego innego. Grono wzajemnej adoracji mu wtóruje i na forum rozpowszechnia się fałszywe informacje na ten temat i to było tyle z mojej strony.
Polecam jednocześnie zapoznać się z tym w jakich trybach pracują starsze i najnowsze modemy LTE i jak wygląda dla nich konfiguracja portu USB w routerach, temat rzeka, dodatkowo lektura jak Dovado rozwiązał obsługę tych modemów w swoich routerach, wbrew temu co pisze autor bywają z tym duze problemy ale na ten temat napisałem parę sów wcześniej.
Kaloteck
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 340
Rejestracja: 2019-03-20, 14:36

Re: Virgin Net 220

Post autor: Kaloteck »

Czy mi sie wydaje czy obecnie tylko Virgin ma bezterminowe umowy ?
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6440
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Virgin Net 220

Post autor: onken »

Nju ma , viking ma

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
Klincz
Początkujący użytkownik forum
Posty: 13
Rejestracja: 2021-05-14, 13:38

Re: Virgin Net 220

Post autor: Klincz »

Kaloteck pisze:Czy mi sie wydaje czy obecnie tylko Virgin ma bezterminowe umowy ?
Gdy poszukiwałem ofert przed przesiadką na LTE to zauważyłem, że także OTVARTA, NJU, i PREMIUM MOBILE mają bezterminówki.
Ale Virgin ze swoim 220GB/m-c limitem za 50PLN jest wg mnie poza konkurencją. (o ile ma się w dobrym zasięgu nadajniki PLAY).

Jeśli nic się nie będzie działo niedobrego, to po upływie pierwszego miesiąca korzystania z tej usługi Virgin podzielę się wrażeniami z użytkowania.

P.S. Kolego @Mig25.
Po tym zaktualizowaniu mojego firmware'u rotera (DOVADO Tiny) nie zdarzyło się już, żebym musiał rozpinać zestaw modem-router i resetować ten ostatni poprzez wyjęcie zasilania.
Raz byłem świadkiem w ciągu dnia, że modem stracił chyba sygnał (albo coś innego się zdarzyło), ale router ładnie go zrestartował, i bez żadnej mojej ingerencji połączenie z internetem wróciło do normalnego działania.
Tak więc jeszcze raz dziękuję za sugestię, która naprowadziła mnie temat firmware'u, chociaż ze względu na opis wprowadzonej przez producenta poprawki nie sądziłem, że to coś da.

Pozdrawiam wszystkich.
Akwinata
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 197
Rejestracja: 2015-05-08, 22:29
Lokalizacja: łódzkie

Re: Virgin Net 220

Post autor: Akwinata »

matek451 pisze: Autor wysuwa bezpodstawne twierdzenie że działanie routera obsługującego modem LTE nie ma nic wspólnego z jego rodzajem, parametrami sygnału itd. a problemy wynikają z czego innego.
Akurat w przypadku jakiegokolwiek sprzętu bardzo często problem leży w firmware. Gdybyś nie był zapatrzonym w siebie, kabelki, symbole qwerty1337 i zapewne bez pojęcia o programowaniu bubkiem, to podpowiedziałbyś to od razu, szczególnie laikowi, bo to jest w FAQ chyba każdego sprzętu. I na tym forum byłoby dobrze, żeby jednak uczulać nowych użytkowników, że (i tutaj mój ukłon w stronę autora tematu, który ujął mnie tak rzadką znajomością brzytwy Ockhama, kulturą wypowiedzi i poprawnym wnioskowaniem) o ile nie jest to kwestia oczywista, to problemy należy próbować rozwiązywać od najprostszych metod do tych bardziej skomplikowanych. Więc jednak propozycja update'u jest nieco bardziej sensowna na początek niż "wyrzuć tego śmiecia i kup nowy". Szczególnie, że jak się okazało - podziałało.
Kaloteck
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 340
Rejestracja: 2019-03-20, 14:36

Re: Virgin Net 220

Post autor: Kaloteck »

Panowie,

Jeżeli na zwykłym starterze za 5 zł mam prędkości rzędu 3-5 MB, to czy przy ofercie 220 też tak będzie?
Chodzi mi o to, czy oni po podpisaniu umowy na 220 potraktują mnie jakoś lepiej czy wszystkich wrzucają "do jednego worka"?
CharlesX

Re: Virgin Net 220

Post autor: CharlesX »

Skoro Ty przy ofercie za 5 zeta masz 3-5MB, a ja 30-35MB to raczej nie jest to kwestia oferty, a kwestia zasięgu/zapchania nadajnika. Przy umowie na 220 raczej cud się nie zdarzy w tej materii.
ODPOWIEDZ