Monitowanie wysokości rachunków w usługach dostępu do netu

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
chris
Użytkownik forum
Posty: 36
Rejestracja: 2005-11-29, 11:38
Lokalizacja: Wrocław

Monitowanie wysokości rachunków w usługach dostępu do netu

Post autor: chris »

Witam. Czy słyszeliście coś może o możliwości monitorowania bieżącej wartości rachunku u operatorów oferujących bezprzewodowy dostęp do internetu. Jak wiadomo, niepoprawna konfiguracja APN lub działalność jakiegoś dialera może narazić nas na "dodatkowe opłaty" poza zwykłym abonamentem. Czy ktoś ma jakieś inne pomysły jak się przed tym zabezpieczyć ?

pzdr
Awatar użytkownika
klisza
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 199
Rejestracja: 2005-12-18, 21:28
Lokalizacja: Legnica

Re: Monitowanie wysokości rachunków w usługach dostępu do netu

Post autor: klisza »

Z tego, co wiem tylko w Plusie można sprawdzać na bieżąco stan rachunku. Jeśli używamy modemu i programu, który dostaliśmy od operatora to praktycznie nie musimy się martwić o duży rachunek. Co innego, gdy łączymy się np. telefonem komórkowym. Wtedy powinniśmy się zabezpieczyć przed dużymi rachunkami. Są dwa sposoby.
I. Możemy zainstalować anty dialera. Więcej znajdziesz tutaj http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p ... numer#2040 w mojej wypowiedzi.
II. Można zablokować połączenia wychodzące, ale to jest płatne - w Plusie 15 zł.
Ja wybrałem pierwsze rozwiązanie. Natomiast jeśli chodzi o APN to powinniśmy się tylko upewnić, że jest on poprawny. Są one podane tutaj http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=81956#81956

P.S. Anty dialer z TP (konektor TP) posiada pewien mały haczyk. Można zablokować dzięki niemu wszystkie numery, które mogłyby "nabić" wysoki rachunek oprócz połączeń TP, czyli czterech numerów którymi łączą się abonenci TP. Program traktuje je jako domyślne i chce sie łączyć właśnie nimi. Należy wejść w zakładkę "połączenia sieciowe w panelu sterowania" i ustawić jako domyślne właśnie nasze połączenie (które wcześniej utworzyliśmy np. z numerem *99# lub *99***1# w zależności od telefonu) zamiast "połączenia TP". Jeżeli nikt nie będzie grzebał w tych ustawieniach to nie ma się czego obawiać.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez klisza, łącznie zmieniany 3 razy.
ODPOWIEDZ