Internet domowy T-Mobile - jaka antena zewnętrzna?

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Aroox
Użytkownik forum
Posty: 23
Rejestracja: 2016-04-14, 10:49

Internet domowy T-Mobile - jaka antena zewnętrzna?

Post autor: Aroox »

Cześć. Szybko i rzeczowo - mieszkam na wsi i mam do wyboru żyć bez internetu jak w średniowieczu, albo wybrać ofertę internetu domowego z T-Mobile. Wybrałem więc opcję numer 2 wraz z routerem Huawei B529 (ta taka kosteczka z logiem T-M). Uprzedzam, że jestem laikiem w tej dziedzinie, ale wyczytałem, że parametry które "wyciągam" są bardzo słabe i może tu nieco pomóc antena zewnętrzna. Dlatego chciałem zapytać - jaką polecacie?
Najbliższy BTS (i chyba jedyny bo innego nie łapie) z LTE 800 MHz jest około 5,5-6 km po linii prostej. Może nie osiągam spektakularnych prędkości, ale chciałbym nieco je poprawić jeśli się da i wzmocnić trochę sygnał LTE. Wyniki ze speedtest oscylują w granicach 15-17 Mbps download, choć czasem spada nawet do 4-5, natomiast upload 7-11 Mbps. A teraz wszystkie parametry jakie wyczytałem z konfiguracji routera (podkreślam jeszcze raz - nie znam się na tym, dlatego wolę spytać was - obeznanych w temacie):
RSRP: -109 dBm
RSSI: -85 dBm
RSRQ: ~ -7 dB
SINR: 8 dB

Ogólnie nie mam co narzekać, bo w porównaniu do mojego poprzedniego internetu radiowego (rzadko wychodziłem powyżej 1 Mbps przy umowie na 16) jest szybki, ale chciałbym jednak nieco polepszyć jakość jego działania. Ponawiam więc pytanie - jaka i czy w ogóle jakakolwiek antena zewnętrzna coś tu poradzi? Budżet jaki mam do wydania to DO około 200 zł (może tyci ponad). Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi.
Obrazek
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Internet domowy T-Mobile - jaka antena zewnętrzna?

Post autor: dzejk »

2x atk-10 z dipol.com.pl
matek451
Guru bezprzewodowy