Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
sisqod
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-11-19, 16:18

Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: sisqod »

Miejscowość Nowy Staw, ulica Kopernika, dom jednorodzinny aczkolwiek podzielony na 3 części, w których zależy mi na dostępie do bezprzewodowego internetu:
-garaż/piwnica - rejestrator do monitoringu Dahua, mam dostęp na żywo z komórki co się dzieje w koło domu
-powyżej garażu jest salon i na półpiętrze 2 pokoje mamy
-nad tymmi pokojami mamy jest nasz salon, na kolejnym półpiętrze jest sypialnia nasza i sypialnia dzieci, a jeszcze wyżej na kolejnym półpiętrze dzieci mają pokój do zabaw
http://beta.btsearch.pl/?dataSource=loc ... 89&zoom=15

Obecnie posiadam intrnet radiowy od Schmetterling (lokalny dostawca z Malborka) ale działa on bardzo kiepsko.
W pokoju mamy, czyli po środku domu ale blisko okna podłączony z anteną usługodawcy jest AP TL-WA701ND V1.2 lub TL-MR3420 V2 (prędzej był MR a teraz WA), oba urządzenia dają słaby sygnał wifi, więc na tej samej kondygnacji ale w drugim pokoju jest wzmacniacz sygnału TL-WA750RE V1.2, który wzmacnia sygnał wifi i przesyła go zarówno na dół jak i do góry budynku.
W garażu/piwnicy mam rejestrator do monitoringu, który jest podłączony skrętką z drugim TL-WA750RE V1.2, który natomiast odbiera sygnał wifi od pierwszego wzmacniacza TL-WA750RE V1.2 lub bezpośrednio z AP i dzięki temu rejestrator ma dostęp do sieci.

Problem polega na tym, że często się coś krzaczy i nie ma dostępu do sieci lub prędkość jest bardzo słaba. W tym przypadku schodzę do pokoju mamy i odłączam na chwilę zasilanie wzmacniacza TL-WA750RE, AP i anteny. Po takim restarcie przeważnie jest ok ale do czasu.
Usługodawca był u mnie i mówił, że to wina moich urządzeń a u niego wszystko jest ok.
Chcę rozwiązać z nim umowę, bo i tak przeszła już na czas nieokreślony a usługa i tak jest słaba - płacę 44zł m-c z za prędkość 4Mbit o bardzo małym uploadzie już nie wspomnę.
Myślałem aby <font color="#FF00FF"><b>»»wziąć««</b></font> internet z Plusa, ponieważ mam TV z Cyfrowego Polsatu, dzięki temu miałbym internet o 50% taniej.

Moglibyście mi pomóc dobrać sprzęt aby to miało ręce i nogi oraz usługodawcę, patrząc na wykaz nadajników (mieszkam przy ul.Kopernika)
http://beta.btsearch.pl/?dataSource=loc ... 89&zoom=15

Zależy mi na tym aby mieć dostęp do internetu w całym domu, który będzie szybszy i stabilniejszy.

Mam też modem E3131 ale z MR3420 prędkość jest ograniczona o połowę aniżeli sam E3131 wpięty do laptopa.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: matek451 »

Robiłeś jakieś testy Plusa u siebie ? Zacznij od tego bo LTE od tego operatora działa różnie, z reguły tragicznie. Obawiam się że tak jest u ciebie, operator ma tylko BTS LTE1800Aero2 przy Mickiewicza 16 i może być zapchany. Pozwolenie na LTE2600 Plusa raczej nie działa. W SmartDom jest tanio ale przeważnie wolno no i rządzi FUP bo to Plus/CP. Optymalny operator w tej lokalizacji to Play, posiada przy ul.Westerplatte 26 BTS z LTE1800, LTE2100, mozliwe że i LTE800 i pozwolenie na LTE26009 moze też działa0. Agreguje pasma LTE. Trzeba sprawdzić które i jak działają. Jesli chodzi o Orange i T-Mobile to mają swoje 3 G na UMTS2100 z HSPA+DC i wspólne 3G na MTS900HSPA+ z BTS-a przy Mickiewicza, na nim pozwolenie na LTE1800NW( trzeba sprawdzić czy działa). Działają ich własne LTE800 na BTS-ach Pordenowo i Szymankowo. T-mobile ma ofertę bez limitu na 3G i LTE za 45/55 z na m-c z B525 za 1 zł. Konieczne najpierw testy operatorów u ciebie i na ich podstawie dobór oferty. W Play nadal działa internet LTE bez limitu za 5 zł/m-c bez umowy i sprzętu.PS. Sieć domową zbudowałeś tragicznie, nie ma prawa działać prawidłowo. w tak rozległym domu stosuje się router podstawowy i do niego łaczy się kablami po LAN dodatkowe AP.
sisqod
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-11-19, 16:18

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: sisqod »

@matek451 dzięki za odpowiedź.
Mógłbyś jeszcze napisać więcej info o tej ofercie lte w play za 5zł/m-c skoro u mnie play wg Twojego opisu jest najlepszy (jak zakładałem ten temat to równorzędnie o to napisałem do Ciebie na priv)?

Jaki byś polecił router z modemem jako podstawa + AP do rozprowadzenia wifi po domu?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: matek451 »

Zapoznaj się z tematem viewtopic.php?f=10&t=44149&start=1770 , tam opisany jest sposób jak uzyskać kartę RBM na Kartę 5 z RWK na której działa usługa Darmowy Internet LTE bez limitu i jak zredukować koszt do 5 zł/m-c. Ponieważ Play korzysta z agregacji pasm LTE, na BTS-ie działa kilka pasm LTE. Polecany B525 kupisz za około 400 zł. Na nim zrobisz testy, wymusisz wszystkie pasma LTE i agregacje LTE-A. sprawdzisz parametry sygnału i prędkości. Do BTS-a około 600m więc powinny działać nawet bez anteny zewnętrznej. Jako podstawowy router wykorzystujesz B525 i do niego kablami po LAN-LAN podpinasz dodatkowy/e AP. Sam używam do tego celu router TOTOLINK A3002RU z gigabitowym switchem i AC1200( WiFi na 2,4GHz i 5GHz). Kupiony za 34$na Aliexpress.
sisqod
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-11-19, 16:18

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: sisqod »

B525 może być z T-mobile czy jakiś inny szukać?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: matek451 »

Najtańszy jest z T-Mobile bo jest okrojony sprzętowo, ma zaślepione porty RJ11 i USB. Do tego ubogie FW ale do korzystania z LTE wystarczy, te z Play czy Plusa maja te porty, obsługują pamięci masowe, drukarki po USB i maja bramkę GSM( VoIP) i bogatsze FW ale sa droższe.
sisqod
Początkujący użytkownik forum
Posty: 10
Rejestracja: 2017-11-19, 16:18

Re: Prośba o pomoc - od sprzętu po operatora

Post autor: sisqod »

Zdobyłem (przeniosłem nr z plusa) RBM z RWK, kupiłem router B525 i bez anten dodatkowych mam prędkość na poziomie 85/25 Mb/s - fakt, że router stoi na parapecie w kuchni i ma 3 kreski zasięgu na 5 możliwych ale przepaść jest ogromna względem 4/1 Mb/s od poprzedniego dostawcy, który kasował mnie 44zł/m-c.
Sygnał z B525 jest na tyle mocny, że w garażu rejestrator kamer podłączony po kablu do TL-WA750RE odbiera sygnał po wifi.
Jeszcze potestuje optymalne miejsce dla B525.
P.S. Jakie polecacie anteny/antenę aby jeszcze bardziej wzmocnić sygnał? 1800/2600 na tych częstotliwościach mam najlepsze wyniki.

Dzięki @matek451 za pomoc!
ODPOWIEDZ