Alcatel Link Zone - który model wybrać

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
mico11
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2019-04-23, 11:43

Alcatel Link Zone - który model wybrać

Post autor: mico11 »

Cześć,

Szukam taniego routera Lte, mam umowę z Orange, który w ofercie ma Alcatel Link Zone w wersji lte cat7 ale ogólnie w wolnej sprzedaży dominuje jego wersja cat 4. 
Jaka jest różnica między tymi dwoma urządzeniami ? Rozumiem że jedno obsługuje LTE kategorii 7 a drugie 4, ale które będzie oferowało lepszy odbiór sygnału LTE (pomijając teoretyczną prędkość maksymalną), czy w ogóle jest miedzy nimi różnica ? Chodzi o zastosowanie na wsi, gdzie sygnał LTE jest średni (choć akurat transfer Orange w speedtest w telefonie całkiem dobry jak na wioskę do 20 Mbit/s) . Przyznam że nie znam się na tym za bardzo więc nie wiem na co patrzeć - obsługiwane pasma itd to mi nic nie mówi. Poniżej linki do strony producenta.

Pomożecie ?


https://eu.alcatelmobile.com/pl/telefon ... ile-wi-fi/

https://eu.alcatelmobile.com/pl/telefon ... k-zone-4g/
nefczibaku
Stały użytkownik forum
Posty: 112
Rejestracja: 2014-01-29, 22:16
Lokalizacja: grodzisk maz

Re: Alcatel Link Zone - który model wybrać

Post autor: nefczibaku »

W ogóle nie bierz żadnego alcatela - nie ma znaczenia czy cat4 czy cat7, alcatel to najgorszy wybór.
Wybierz Huawei, najlepiej b525 lub b715, który dokładnie to można powiedzieć po testach. Opis testów znajdziesz w prawie każdym wątku.
Naprawdę warto poświęcić nawet cały dzień na testy i wybrać router świadomie.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Alcatel Link Zone - który model wybrać

Post autor: radius »

Jedne stacje mają tylko LTE800, inne 800 i 2600. Jeszcze inne 800, 1800, 2600. A są i z czterema zakresami, w tym 2100 MHz.