Pasma 2100 i 2600 - wyłączanie nocą w PLAY

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
AlbinSiwy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2020-08-05, 20:51

Pasma 2100 i 2600 - wyłączanie nocą w PLAY

Post autor: AlbinSiwy »

Dzień dobry,

Na początek kilka danych:
Sieć - PLAY
Router – B818
BTS z którym się łącze: 5298
Lokalizacja: 02-822 Milanówek, ul. Konopnickiej 2
CellID: 1356341

Prametry:
Agregacja: 2100 (dl, up), 2600 i 1800
SINR ca 22-25 dB
RSRQ ca -6 -3 dB
RSSI ca – 71 -69 dB
RSRP ca -91 -89 dB
PING średnio 25 ms

I byłbym prawie zadowolony, gdyby nie … ano właśnie to „prawie” robi różnicę.

Problemem jest to, że co którąś noc (nie zawsze, ale częściej niż rzadziej) po godzinie 24:00 (wczoraj - a w zasadzie już dzisiaj - było to godz. 0:33) następuje rozłączenie pasm 2100 i 2600. Potem na tych częstotliwościach nie można się zalogować aż do rana – router pozostaje na paśmie 1800 (CelID: 1356340), które niestety ma gorsze parametry. Potem znowu jest OK można włączyć agregację, i tak cały czas.
Dzwoniłem dzisiaj do BOK, ale przeżyłem zaskoczenie, gdy Pan „konsultant” stwierdził, że aby przyjąć zgłoszenie musi wykluczyć awarie routera i w tym celu muszę przełożyć kartę do innego urządzenia celem przeprowadzenia weryfikacji. Tym urządzeniem – według konsultanta może byś telefon z Androidem. Szacowny Pan „konsultant” zapomniał mi powiedzieć, jak mam bez roota wymusić poszczególne pasma – ale co ja tam wiem, nie jestem przecież „konsultantem”.
Moje informacje, że system jest cały czas monitorowany LTEInspecteur’a i huaCRTL uznał za niewystarczające – muszę przeprowadzić kontrolę na innym urządzeniu i basta.
Moje wątpliwości i uwagi Pan „konsultant” skwitował stwierdzeniem, że dyskusja robi się „niemerytorycznie” XD, oraz tezą, że aby On mógł przyjąć telefoniczną reklamację MUSZE dokonać tej „kontroli” na innym urządzeniu.

Mając na uwadze powyższe wyciągnąłem E3372 i aktywną kartę PInK i podłączyłem – zalogowało się to do tego samego BTS-a. Poczekam na kolejne wywalenie z pasm 2100 i 2600 i porobię stosowne zrzuty ekranowe na dwóch urządzeniach.
Tylko co dalej?
Przecież mogę usłyszeć, że … że to drugie urządzenie to nie jest telefon i dlatego „kontrola” nieważna, albo np. że muszę sprawdzić, czy czasem „ktoś” nie zakłóca propagacji.
Czy to jest normalne podejście w BOK, czy tylko trafiłem na swoisty egzemplarz Pana „konsultanta”?

Aha, po rozmowie - patrzcie Państwo - NIE przyszedł sms z prośbą o moją ocenę "pomocy konsultanta" - ciekawe dlaczego?

Czytałem, że ostatnio przypadki wyłączania pasm 2100 i 2600 są coraz częściej spotykane.

Co dalej z tym można zrobić?

Analogiczny post i pytanie zamieściłem również na oficjalnym forum PLAY - ciekawe co odpowiedzą?
Awatar użytkownika
onken
** Moderator **
Posty: 6444
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Pasma 2100 i 2600 - wyłączanie nocą w PLAY

Post autor: onken »

Nic nie zrobisz.

Oszczędności na BTS i tyle.

Wypożyczę kartę no limit - Nielimitowany internet w T-Mobile lub Orange

Cena - 60 zł za m-c
Kontakt na PW
ODPOWIEDZ