Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
G.Moore
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 186
Rejestracja: 2020-04-26, 17:56

Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Post autor: G.Moore »

Czy ktoś korzysta z dwóch ISP w trybie load balance?
Czytałem, ze niektóre usługi działają inne nie, że sa rózne typu load balancingu? Nie znam się za bardzo.

Jaki router wybrać, żeby to wszystko działało przezroczyście, automatycznie, szybko, itd. :)

Zgooglałem, ze Dual WAN robią poniższe router:
TP-Link TL-R600VPN
Linksys LRT224
Ubiquiti EdgeRouter Lite / EdgeRouter-4
Cisco RV340
doqtor
Stały użytkownik forum
Posty: 105
Rejestracja: 2020-09-14, 17:51

Re: Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Post autor: doqtor »

Ja korzystam na asus rt-ac68u z włączonymi regułami routingu. Bez reguł, przy ustawionej proporcji dla Load Balance Configuration, np 2:1 internet nie działał. Poniżej zrzut ekranu z mojej konfiguracji.
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Post autor: dzejk »

ja mam dual wan na routerze z podpisu - oczywiście soft wymieniony na openwrt od Cezarego z eko.one.pl
G.Moore
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 186
Rejestracja: 2020-04-26, 17:56

Re: Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Post autor: G.Moore »

I jak sprawdza sie w praktyce? Czy wszystko wam działa, czy też są jakieś strony, usługi problematyczne (np. banki, albo Skype/Teams, itp.), cokolwiek?
Na podmiane softu czy jakąs bardziej zaawansowaną konfigurację to nie mam wiedzy.

Po prostu mam kiepskie opcje dostawców i rozważam kupno netu od dwóch tylko chciałbym mieć pewność, że zadziała mi to.
Agraham
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2020-03-13, 23:15

Re: Czy ktoś używa Dual WAN? Jaki router?

Post autor: Agraham »