Top_NetInfo popsuł mi modem?

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Marta_n
Stały użytkownik forum
Posty: 58
Rejestracja: 2011-09-08, 10:53
Lokalizacja: Polska

Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: Marta_n »

Witam. Piszę ponieważ mam problem z modemem Huawei E353u-2.
Jako że mam słaby zasięg bawiłam się programem TNI w wymuszanie nośnej (Ustawienia --> GPRS/UMTS--> Wymuszenie kanału umts --> Ustaw kanał).

Jak wpisałam tam nr nośnej to się zaczęło..
Modem zwariował. Po podłączeniu co chwila się resetuje, można powiedzieć co 2-3 sekundy. Po 2-3 minutach takiego resetowania modem zaczyna dziwnie mrugać długim zielonym światłem, ale nadal nic nie można z nim zrobić.

Po zaznaczeniu Komunikacja AT wyskakuje

Obrazek

a przy próbie połączenia coś takiego

Obrazek

Da się coś z tym zrobić, czy modem do serwisu? ;/
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Trzeba wiedzieć co się robi!

Post autor: Chris-Kr »

Po pierwsze, jeśli nawet modem jest zepsuty (w co nie wierzę), to nie zepsuł Ci go TNI, tylko sama sobie go zepsułaś!
Bo jeśli zaczyna się grzebać w tak zaawansowanych ustawieniach, to należy wiedzieć, co się robi!
Po drugie, w oknie Ustawienia > Komunikacja AT i PIN masz menu "Reset modemu" - wypróbuj po kolei wszystkie te polecenia. Sądzę, że po zresetowaniu modemu wszystko powinno wrócić do normy.

[ Dodano: 2011-12-06, 11:42 ]
Jeśli nie jesteś w stanie włączyć opcji "Komunikacja AT", to zmień port do komunikacji na jakiś inny używany przez modem i wtedy zrób kolejno reset, zaczynając od opcji "Ustawienia fabryczne" w oknie Ustawienia > GPRS/UMTS > Wymuszanie kanału UMTS, a następnie w oknie "Komunikacja AT i PIN".
Ostatnio zmieniony 2011-12-06, 12:26 przez Chris-Kr, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: key »

Chris-Kr pisze:tylko sama sobie go zepsułeś
Brak konsekwencji?


SCNR ;)
Marta_n pisze:Po podłączeniu co chwila się resetuje, można powiedzieć co 2-3 sekundy.
Mozesz powiedziec, jak twoim zdaniem to "resetowanie" wyglada?
Nie pomagam na PW.
Marta_n
Stały użytkownik forum
Posty: 58
Rejestracja: 2011-09-08, 10:53
Lokalizacja: Polska

Re: Trzeba wiedzieć co się robi!

Post autor: Marta_n »

Chris-Kr pisze:Po pierwsze, jeśli nawet modem jest zepsuty (w co nie wierzę), to nie zepsuł Ci go TNI, tylko sama sobie go zepsułaś!
Jak zwał tak zwał, w każdym razie ja nie zrobiłam nic, poza wpisaniem w odpowiednie pole TNI prawidłowego nr nośnej, po czym modem się zresetował i już nie działa poprawnie. Jeśli taka czynność może powodować dla modemu przykre konsekwencje, to albo nie powinno tego typu opcji w tym programie być, albo powinno być gdzieś ostrzeżenie przed korzystaniem z tej funkcji.
Chris-Kr pisze: Jeśli nie jesteś w stanie włączyć opcji "Komunikacja AT", to zmień port do komunikacji na jakiś inny używany przez modem i wtedy zrób kolejno reset (..).
Nie ma takiej opcji, bo modem resetuje się tak szybko i tak często, że system nawet nie nadąża chyba rozpoznać urządzenia
key pisze: Mozesz powiedziec, jak twoim zdaniem to "resetowanie" wyglada?
Wygląda to tak, jakby co chwilę modem był podłączany i odłączany z portu USB, co chwila słychać dźwięki systemu windows informujące o podłączeniu i odłączeniu urządzenia. Po minucie, dwóch takiej "jazdy" modem przechodzi w stan awaryjny (długo migająca zielona dioda), gdzie wprawdzie system już widzi modem, ale wszelkie próby zaznaczania jakichkolwiek opcji w TNI kończą się komunikatem jak z pierwszego screena, a próba nawiązania połączenia z internetem komunikatem o prawdopodobnej awarii modemu (zcreen2).

Uwierzcie ja nie jestem blondynką i trochę się w tych technicznych sprawach orientuję i zanim napisałem o problemie próbowałam na kilkanaście sposobów zmienić ustawienia na fabryczne ale się nie udało. Zawsze wszystkie nawet najbardziej zaawansowane opcje TNI miały to do siebie, że zmiany były w 100% odwracalne, niestety nie tym razem i chyba nie obejdzie się bez naprawy (mam nadzieję w ramach gwarancji).
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Trzeba wiedzieć co się robi!

Post autor: Chris-Kr »

Marta_n pisze:w każdym razie ja nie zrobiłam nic, poza wpisaniem w odpowiednie pole TNI prawidłowego nr nośnej
Jaki numer nośnej wpisałaś i skąd go wzięłaś?
Nie ma takiej opcji, bo modem resetuje się tak szybko i tak często, że system nawet nie nadąża chyba rozpoznać urządzenia
Po minucie, dwóch takiej "jazdy" modem przechodzi w stan awaryjny (długo migająca zielona dioda), gdzie wprawdzie system już widzi modem, ale wszelkie próby zaznaczania jakichkolwiek opcji w TNI kończą się komunikatem jak z pierwszego screena
Gdy modem jest w stanie awaryjnym, to czy jesteś w stanie przełączać pomiędzy poszczególnymi oknami w Ustawieniach TNI?
Jeśli tak, to w oknie Ustawienia > Auto modem i port spróbuj wyłączyć opcje automatycznego ustawiania modemu oraz portu do komunikacji AT i wtedy spróbuj zmienić port do komunikacji AT na inny.
Jeśli TNI reaguje nawet na polecenie połączenia z internetem, to powinien jakoś zareagować także na tę próbę.
Napisz, jakie porty COM masz widoczne w menadżerze urządzeń, gdy modem jest w stanie awaryjnym.
Krzysztof
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: key »

Marta_n pisze:Uwierzcie ja nie jestem blondynką
Podejrzewam cos straszniejszego:
Marta_n pisze:nie zrobiłam nic
Marta_n pisze:zanim napisałem o problemie
Wez no spojrz w lusterko i sie zdecyduj.
Marta_n pisze:co chwila słychać dźwięki systemu windows informujące o podłączeniu i odłączeniu urządzenia.
Sprawdz inny port USB na stacjonarnym kompie.
Nie pomagam na PW.
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: Patryk »

Użycie carrier locka w modemach Huawei nie powinno powodować żadnych problemów nawet gdy się wpisze zupełną bzdurę - po prostu modem nie będzie logował się do sieci.
Często używam tej funkcji w kilku modemach (aczkolwiek nie E353u2) i wszystko działa jak należy, także IMHO to po prostu zbieg okoliczności z awarią sprzętową.
Marta_n
Stały użytkownik forum
Posty: 58
Rejestracja: 2011-09-08, 10:53
Lokalizacja: Polska

Re: Trzeba wiedzieć co się robi!

Post autor: Marta_n »

Chris-Kr pisze: Jaki numer nośnej wpisałaś i skąd go wzięłaś?
Z bazy BTSearch

Chris-Kr pisze:Jeśli tak, to w oknie Ustawienia > Auto modem i port spróbuj wyłączyć opcje automatycznego ustawiania modemu oraz portu do komunikacji AT i wtedy spróbuj zmienić port do komunikacji AT na inny(..)
Niestety nic to nie daje..
key pisze:Wez no spojrz w lusterko i sie zdecyduj.
Czepiasz się :)
key pisze:Sprawdz inny port USB na stacjonarnym kompie.
Próbowałam na wszystkich portach USB jakie mam, na innym kompie nie da rady odpalić modemu, bo instalator (w trybie awaryjnym) nie odnajduje oprogramowania.
Patryk pisze:, także IMHO to po prostu zbieg okoliczności z awarią sprzętową.
Być może, ale ja jakoś w takie przypadki nie wierzę, bo modem śmigał pięknie od prawie miesiąca i nigdy nie było z nim jakiegokolwiek problemu, a po wpisaniu tego numeru modem się zresetował i od tamtej pory nie działa. Także jeśli zrobiłam zmianę w TNI dokładnie w chwili, w której niebiosa zaplanowały wcześniej awarię modemu, to chyba zacznę w Totolotka grać.

No nic.. dzięki za zainteresowanie, nie pozostaje mi nic innego, niż oddać modem do naprawy.
Chris-Kr
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1887
Rejestracja: 2007-12-27, 19:19
Lokalizacja: Kraków

Re: Trzeba wiedzieć co się robi!

Post autor: Chris-Kr »

Marta_n pisze:na innym kompie nie da rady odpalić modemu, bo instalator (w trybie awaryjnym) nie odnajduje oprogramowania.
Oprogramowanie zainstalowane w modemie nie jest niezbędne, potrzebne są tylko sterowniki.
Najprościej stąd ściągnąć najnowszą wersję Mobile Partnera i zainstalować na tym drugim kompie, a wtedy razem z nim zainstalują się sterowniki do modemu. I wówczas dalej próbować.
Krzysztof
Marta_n
Stały użytkownik forum
Posty: 58
Rejestracja: 2011-09-08, 10:53
Lokalizacja: Polska

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: Marta_n »

Odebrałam dziś modem z serwisu. I konieczna była jego wymiana, także nic nie dało się już z nim zrobić.
Awatar użytkownika
Yanusz
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-08-14, 08:00
Lokalizacja: C:\\Lubelskie\

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: Yanusz »

I serio grzebanie w TNI zabiło modem? :szok:
Pomoc w doborze anten EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA/HSPA+/LTE/CDMA
mayores
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2015-09-27, 08:45

Re: Top_NetInfo popsuł mi modem?

Post autor: mayores »

Witam miałem ten sam problem z modemem e353-u2 , po wpisaniu nr stacji bazowaj w tni i po potwierdzeniu modem się zrestartował i wg zwariował , co chwile mrygała zielona lampka i słychać było cały czas jakby zostało znalezione nowe urządzenie , ale nic nie chciało się zainstalować , dlatego <font color="#FF00FF"><b>»»przeszedłem««</b></font> do menadżera urządzeń a tam cały czas włączało się i wyłączało urządzenie pamięci masowej , w oknie instalowania sterowników , zauważyłem że nie chce się zainstalować HUAWEI MOBILE , dlatego <font color="#FF00FF"><b>»»przeszedłem««</b></font> drugi raz do menadżera urządzeni i recznie wgrałem sterownik od pamięci masowej , po tym ukazały się ze cztery urządzenia huawei mobile tez je zainstalowałem recznie , i po tych zabiegach modem znowu odżył :super:
ODPOWIEDZ