Huawei B715 z Play

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
cdewsx1
Stały użytkownik forum
Posty: 90
Rejestracja: 2018-10-27, 14:46

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: cdewsx1 »

jest coś takiego jeszcze jak zerotier.com inny typ VPN właśnie dla takich ograniczeń jakie mamy w LTE naszych operatorów
ramonramirez
Stały użytkownik forum
Posty: 122
Rejestracja: 2015-06-16, 10:54
Lokalizacja: WRO

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: ramonramirez »

Wyciągnąłem router z szafy po prawie dwóch latach i z powodzeniem używam w Play na kartę, nawet bez anteny zewnętrznej, bo w mieście. Pojawił się dziwny problem: co kilka dni, może co tydzień, rozłącza się z internetem. Na modemie zapala się czerwona dioda… w panelu www jest tylko info o braku połączenia. W logach tylko to:

Kod: Zaznacz cały

WAN connection INTERNET_R_UMTS1:IPv4 disconnected
Restart zawsze pomaga. Modem jest ustawiony na "LTE only", ale nie powinno mu brakować BTS-ów, jest kilka w okolicy.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: wojteks »

Musisz się z tym pogodzić, to "zamrażanie" połączenia i występuje głównie w sieci Play.
Nie pomagam na PW!
ramonramirez
Stały użytkownik forum
Posty: 122
Rejestracja: 2015-06-16, 10:54
Lokalizacja: WRO

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: ramonramirez »

Ha, dzięki… coś sobie przypominam z czasów, gdy z tego modemu korzystałem. Zamrażanie to cecha Play, czy modemu?
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: Mig25 »

Każdemu operatorowi się to zdarza , a co do modemów to są takie ,co mają watchdoga ,i potrafią same zresetować połączenie ,albo same się zresetować.
jfk
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 375
Rejestracja: 2021-12-15, 21:14

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: jfk »

Mig25 pisze:Każdemu operatorowi się to zdarza , a co do modemów to są takie ,co mają watchdoga ,i potrafią same zresetować połączenie ,albo same się zresetować.
Korzystam 13 lat z internetu na sieci Plus, 6 lat z internetu Orange (3 karty SIM/3 lokalizacje)-jeszcze mnie coś takiego nie spotkało. A w Play wiele razy (ba nawet więcej-sprzęt wskazywał że jest wszystko OK, transferu "niet" ).
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1676
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: Mig25 »

A mnie to spotkało w T-Mobile ( przez 3 miesiące takie rzeczy były )....a w Playu nie...
A tu kolega z Włoch nawet takie coś zlogował ( w swojej włoskiej sieci): https://eko.one.pl/forum/viewtopic.php?id=22202

Ja tu nie bronię Playa, i skoro są sygnały na forach ,że to on ma głównie z tym poblem ,ale w innych sieciach też to się może zdarzyć.
To jest coś z serwerem DHCP , że nie przydziela albo nowego IP po wygaśnięciu starego , albo nie przedłuża czasu dzierżawy...
A takich sererwerów może być kilkaset lokalnie , więc problem może być z jednym serwerem ( w jednym miejscu lokalnie) , a paę BTSów dalej już wszystko być ok. Co gorsza , po restarcie serwera może w ym miejscu się poprawić na parę miesięcy , a gdzieś indziej problem powstać na jakiś czas.... Może z czasem dojdą co jest , albo problem po aktualizacji serwerów sam przeminie , o ile jeszcze występuje
tgrzebien
Użytkownik forum
Posty: 40
Rejestracja: 2017-02-27, 14:20

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: tgrzebien »

Da się jakoś w tym routerze zmienić DNS na któryś z https://adguard.com/en/blog/adguard-dns ... esses.html ? próbowałem zmienić w ustawieniach Ethernet, ale DNS się nie zmienia na WIFI.
cameleon81
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2023-06-02, 15:42

Re: Huawei B715 z Play

Post autor: cameleon81 »

Witam, czy ktoś rozwiązał problem z wolnymi portami LAN w tym modelu? Chodzi o to, że mimo GLAN, transfery na kablu są o połowę niższe, niż przez WiFi (100mb na kablu, 50mb na LAN). Oczywiście zmieniłem w NAT opcję z asymetrycznego na symetryczny ale nic to nie pomogło. Stosowałem różne przewody sieciowe, bez rezultatu. Podłączenie przez LAN np routera Mercusys z portami GLAN nic nie zmienia.
ODPOWIEDZ