Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
tosiek
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 292
Rejestracja: 2012-03-24, 14:00
Lokalizacja: inąd

Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: tosiek »

Na nowej kompilacji systemu Windows 10 1709 (Fall Creators Update 17.10.2017r) jest problem z modemami HiLink.

System Windows nie może pobrać adresu IP z DHCP od modemu. Co objawią się pomarańczową ikonką z komputerkiem obok zegarka. System czasami poprawnie pobierze adres.

Trzeba czekać na więcej informacji czy to problem Windowsa, sterowników i/lub usługi przełączającej modem MobileBrServ.

Tymczasowe rozwiązanie kliknąć Zmień opcje karty:
Obrazek
z listy zmieniamy właściwości IPv4 dla karty NDIS modemu:
Obrazek
Ustawiamy na sztywno:
Adres IP: 192.168.8.100 (lub 192.168.1.100 dla starszych modemów)
Brama: 255.255.255.0
Brama:192.168.8.1(lub 192.168.1.1 dla starszych modemów)
DNS: 208.67.222.222
DNS2: 208.67.220.220
Obrazek
brak podpisu, tak jakby
LTE-A
Użytkownik forum
Posty: 32
Rejestracja: 2017-12-06, 19:54

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: LTE-A »

Włącz "Uzyskaj adres IP automatycznie". 192.168.8.1 jest zarezerwowany dla modemu.
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: dzejk »

Przeczytaj jeszcze raz post tośka, tym razem ze zrozumieniem.
LTE-A
Użytkownik forum
Posty: 32
Rejestracja: 2017-12-06, 19:54

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: LTE-A »

dzejk pisze:Przeczytaj jeszcze raz post tośka, tym razem ze zrozumieniem.
A Ty nie rozumiesz, że adres IP, który on wpisuje jest zarezerwowany dla modemu?
Ten modem ma DHCP.
Adres 192. 168.8.1 jest zarezerwowany dla modemu.
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: dzejk »

A gdzie ty widzisz, żeby tosiek ustawiał to IP ?
Nic nie zrozumiałeś i gadasz od rzeczy. Idź trolować gdzie indziej.
LTE-A
Użytkownik forum
Posty: 32
Rejestracja: 2017-12-06, 19:54

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: LTE-A »

dzejk pisze:A gdzie ty widzisz, żeby tosiek ustawiał to IP ?
Nic nie zrozumiałeś i gadasz od rzeczy. Idź trolować gdzie indziej.
A Ty nie widzisz zdjęć jakie wstawił?
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: dzejk »

Widzę doskonale, wszystko jest ok. Wiesz co to brama w ogóle?
charlie112 już ci odpowiedział w innym wątku i nadal nic nie rozumiesz ?
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

@LTE-A łap przykład pokazujący jak działa DHCP w tym przypadku(i taka sugestia: nie wiem - nie wypowiadam się. Niczym niepopartą "gdybologię" stosuj w innych dziedzinach życia):
Obrazek
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Pojawiło się rozwiązanie - jest nim aktualizacja zbiorcza KB4051963 z listopada:
https://support.microsoft.com/pl-pl/hel ... -kb4051963
Addressed issue where RNDIS5 networking devices don't get a valid IP address or don't show network connectivity. If the issue continues after installing the update, you may need to uninstall and reinstall your Remote NDIS network adapter using Device Manager.
Dostępna w Windows Update, a jeżeli tam by się nie pojawiła to tutaj:
http://www.catalog.update.microsoft.com ... =KB4051963

U mnie rozwiązała problem z modemem.
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Dopiero dziś teraz ją pobiera na laptopa i nową definicję wirusów , a 05-12 instalował jakiś nowy sterownik poprawiony do pada i coś <font color="#FF0000"><b>***Cenzura***</b></font> poczekamy popatrzymy.poz Hermogenes

edycja dosypałem trochę <font color="#FF0000"><b>***Cenzura***</b></font> i potrawa czerwona żeby nie było że przeklinam.poz Hermogenes
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Niestety u mnie po tej poprawce też nie działa idę sprawdzić na xp czy to przypadkiem modem nie padł. poz Hermogenes
Na xp jednak działa. Na W10 niestety modem jest połączony z siecią LED świeci się poprawnie wyświetla się komunikat przekroczono czas dostępu .poz Hermogenes
Ostatnio zmieniony 2017-12-12, 14:28 przez Hermogenes, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ansu
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 209
Rejestracja: 2017-11-01, 12:05
Lokalizacja: LSW

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: ansu »

Mam wyłączone sprawdzanie podpisu cyfrowego i aktualizację sterowników bo mam kilka urządzeń które potrzebują niepodpisanych. Ale po większych aktualizacjach windows lubi zamieszać. Z tym DHCP i TCP/IPv4 często w windows 10 coś odwala. Jak będziesz używał systemu windows w sposób jak chce Microsoft to może nie będziesz miał problemów, a na pewno mniejsze. Jak używasz w sposób jaki ci potrzeba to trzeba kombinować.
E3372h/mod Hilink, B525s-23a/mod, B535, zte mf286d
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: dzejk »

Hermogenes, ustaw IP z palca.
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Jak byś mógł wyjaśnić ten skrót myślowy .poz Hermogenes
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

@Hermogenes, a przeinstalowałeś sterownik tak jak radzą w opisie poprawki? U mnie nawet samo odinstalowanie i wykrycie przez system nic nie dało, bo wcześniej mieszałem ze sterownikami wg innej rady od MS. Dopiero wymuszenie "z palca" pomogło.

Wejdź w Menedżer urządzeń ---> Karty sieciowe ---> Remote NDIS based... ---> zakładka Sterownik ---> Aktualizuj sterownik ---> Przeglądaj mój komputer ---> Pozwól mi wybrać z listy ---> Z dysku ---> wpisz C:\WINDOWS\INF i kliknij OK ---> i wybierz to co tam znalazło jako zgodne i dalej.

Dopiero to u mnie pomogło.
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Zaraz spróbuję , czy muszę mieć do tego kartę SIM w modemie bo już nie chcę wyjmować z telefonu w którym mam małą a już ramka siada .poz Hermogenes
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Raczej nie, jeżeli bez niej poznasz, że prawidłowo modem wykryło.

A i jeżeli to nie pomoże to wykonaj to samo, ale po tym jak wyskoczy to jedno wykryte urządzenie:
- odznacz "pokaż zgodne urządzenia"
- na liście po lewo wybierz "Microsoft", a po prawo "Karta USB RNDIS" i kliknij dalej.
- wyskoczy komunikat o niezgodności, ale olej to.

Tu masz opis:
https://answers.microsoft.com/en-us/win ... 2783634880
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Dzięki zadziałał internet tylko jest następna skucha modem z automatu przechodzi do strony 192.168.1.1 a on ma przecież 192.168.8.1 za chwilę poczytam ten opis . może coś rozwiąże mam Rosyjski mod może tu jest skucha.poz Hermogenes

Mój angielski jest zapewne taki jak Twój rumuński więc nic nie kapuję o jakiej szybie Oni tam piszą.
Ostatnio zmieniony 2017-12-12, 18:09 przez Hermogenes, łącznie zmieniany 1 raz.
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Ten opis dotyczy tylko mielenia sterownikami. Poprawka ma dać prawidłowe wykrycie modemu, pobranie prawidłowego IP i przejście pod to IP. A modem w ustawieniach ma na pewno 192.168.8.1? Bo z tego co widzę w polsatowskim E3272 to jest właśnie 192.168.1.1, więc może w tym modelu tak ma być? :)
Ostatnio zmieniony 2017-12-12, 18:11 przez charlie112, łącznie zmieniany 1 raz.
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Ja mam rosyjski modem ,a sterownik wgrał się dokładnie ten sam co był. więc czemu się nie pobrał automatycznie przy którymś uaktualnieniu.poz Hermogenes
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Polski, rosyjski... i tak wszystko produkowane w Chinach. Jeżeli pod 192.168.1.1 pojawia się WebUI i net śmiga to E3272 domyślnie śmiga na tym właśnie adresie, co pokrywa się z polsatowską wersją. 192.168.8.1 domyślnie jest w 3372.

U mnie też niby był ten sam co był(po nazwie), a nie chciało zaskoczyć po tym jak odinstalowałem i system sam niby wykrył. Nie wiem. MS miesza dalej. Poprawili stare błędy i wprowadzili kolejne...
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Teraz coś wchodzi następne więc nie będę mieszał przyszło powiadomienie jaką wybrać klawiaturę PLP PL214 ANG na razie olałem mam Germańską czy fińską poczekam jak się zaktualizuje to znowu coś pomieszam.
Ale na W10 prof na stacjonarnym nie ma takiego zamieszania i zgłaszał się ostatnio na 192.168.8.1 na XP na Starym HP dziś tak samo przecież sprawdzałem w którymś momencie. poz Hermogenes
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

To już niewiele ma wspólnego z modemem. Wejdź w ustawienia modemu i sprawdź jakie IP ma faktycznie wpisane, bo przecież sam sobie nie zmienia w zależności od kompa :)

Edit: a i w tej poradzie od MS jest napisane, że zmiana portu USB wiązać się będzie z koniecznością powtórzenia całej procedury. To tak od razu mówię :)
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Na W10 home tym z którym są problemy nie mogę wejść w ustawienia modemu poprzez przeglądarkę ani na 8.1 czy 1.1 wejdę w ustawienia sieci zobaczę co jest tam wpisane.poz Hermogenes
dzejk
Guru bezprzewodowy
Posty: 7187
Rejestracja: 2014-10-17, 14:37
Lokalizacja: internet

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: dzejk »

przez ipconfig sprawdź.
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Pewno wpisane 8.1, a modem jedzie na 1.1, jak sądzę :) Na działającym kompie wejdź przede wszystkim przez WEBUI w ustawienia modemu i sprawdź jakie IP w DHCP ma wpisane. To podstawa, bo coś czuję nosem, że tutaj jest problem :)
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

Nie ma IP4 diagnostyka wywala błąd że brak włączonego DHCP naprawia problem ale tyko do następnego włączenia.Napisałem ten post z tego kompa nie da się na tym modemie pracować buczą głośniki poddaję się. dzięki za poświęcony czas.poz Hermogenes
Wpisałem r ęcznie IP na 8.100 bramę na 8.1 ale tak jak napisałem działa do wyłączenia edytowałem z W10 prof
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

Może prościej przeinstalować system na tym kompie, bo może już czas? Skoro działa na innych kompach, działa u mnie, działa u innych to coś nie tak z kompem :)
Hermogenes
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1560
Rejestracja: 2015-09-12, 14:33

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: Hermogenes »

To jest ten darmowy up z W7 Home do W10 Home a nawet nie wiem czy działał ten modem na W7 używałem przez wifi coś mnie tak wpadło żeby to sprawdzić i takie kwiatki. w każdym razie jeszcze jedno podziękowanie za pomoc .poz Hermogenes
charlie112

Re: Problem z modemami HiLink na Windows 10 ver. 1709

Post autor: charlie112 »

"Darmowość" nie ma nic z tym wspólnego - to tylko kwestia rozliczenia, produkt jest ten sam. Swoją drogą - widzę, że masz kilka kompów - może prościej jakiś router do podziału łącza i już? Każdy komp skorzysta, telefony/tablety/smart TV też :) Pozdro.
ODPOWIEDZ