Huawei B525 rozłączanie WAN co 8 min

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
owczar
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2020-02-20, 10:09

Huawei B525 rozłączanie WAN co 8 min

Post autor: owczar »

Witam,

2 miesiące temu zakupiłem używany router Huawei B525. Zależało mi na przekierowaniu portów i możliwości wymuszania pasma.

Znalazłem w sieci router z zagranicznej dystrybucji - brandowany, ale szczerze mówiąc nie wiem przez kogo. Tak, czy inaczej ma wszystko co potrzebuję, ale jest z nim pewien problem.

Równo co 7 minut z kawałkiem resetuje się połączenie WAN. Ale szczerze mówiąc to niewiele mi mówi co to za połączenie.

Samo UMTS1 jest stabilne i po połaczeniu nie widzę, żeby było potem zrywane:
WAN connection INTERNET_VOICE_R_UMTS1:IPv4 connected

Ale flapuje mi poniższe:
2020-02-20 10:15:31 System Notice WAN connection TR069_R_UMTS3:IPv4 connected
2020-02-20 10:15:29 System Notice WAN connection TR069_R_UMTS3:IPv4 disconnected

Co to za protokół TR069? W sieci niwiele jest na ten temat... Tylko informacja, że to jakiś protokół do zdalnego zarządzania.

Operator po swojej stronie nie widzi problemu. Tak samo jest na różnych kartach od T-mobile. Karta SIM w telefonie działa bez przerw w połączeniu.

Hardware version: WL1B520FM
Software version: 11.189.63.10.07
Web UI version: 21.100.44.00.03
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Huawei B525 rozłączanie WAN co 8 min

Post autor: key »

TR069 sluzy do zdalnej konfiguracji modemu. Sprawdz czy mozesz to wylaczyc na twoim routerze.
Nie pomagam na PW.
owczar
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2020-02-20, 10:09

Re: Huawei B525 rozłączanie WAN co 8 min

Post autor: owczar »

Juz to sprawdzałem. Niestety nie ma takiej opcji.

Z kartą Orange protokół od uruchomienia ma status failed i wszystko działa ok.

Zgłoszenie w T-Mobile już reklamowalem 3 razy. Pierwszym razem zamknięto z informacją, że nie znaleziono problemu. Za drugim razem napisano, że rozwiązano i jest już ok. Potem poproszono o zmianę na APN Internet choć taki był od początku. Teraz czekam na kolejne propozycje...

Router jest z sieci telia.

Zastanawiam się, czy nie skończy się na odblokowaniu na niebrandowany soft. Sprzedawca proponuje wymianę routera na taki sam, ale wątpię czy to pomoże. Z tego co widziałem to T-Mobile coś eksperymentuje z tym protokołem.
ODPOWIEDZ