Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Kwestie techniczne, konfiguracja i rozwiązywanie problemów z modemami GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

mar_kow pisze:...Po podłączeniu modemu przy wgrywaniu programiku należy pokombinować z wyłączonym modemem (3G Watcher: "Tools" "Turn radio off"). Nie ma jakoś na to reguły, miałem 860-tkę którą bez problemu sflashowałem programikiem. Natomiast przy 875 też kombinowałem. [...]
Jako, że temat był tutaj już poruszany pozwolę sobie na przedstawienie mojego problemu tutaj. Mam Aircard 850, jeśli chodzi o transmisje danych jestem bardzo zadowolony - karta naprawdę godna polecenia. Mam problem odnośnie zakładki voice w aplikacji 3G Watcher. Mimo, że mar_kow pisze w pierwszym poście, że zakładka działa tylko pod XP - u mnie działała pod vistą. Mianowicie przy pierwszych uruchomieniach karty funkcja ta działała. Po pewnym czasie zniknęła. Chciałem przywrócić tą funkcję - próbowałem aplikacji Voice Tool (kombinowałem z Watcher-em: podłączony, niepodłączony, radio off, wyłączony), niestety zawsze uzyskiwałem komunikat: Failed to apply patch. Przeinstalowałem sterowniki na nowo (Watcher), oraz zrobiłem firmware update (Firmware U1_2_40), niestety dalej nie pomogło. Pewnie dałbym sobie z tym dawno siana, ale na własne oczy widziałem u mnie działającą tą funkcję. Brakuje mi pomysłu jak ją przywrócić.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

Ciekawa sprawa... można ewentualnie srawdzić u kogoś na XP. Raz wgrany programik nie "znika" ot tak sobie. Pamięć wewnętrzna modemu przechowuje ustawienia. Sprawdzałem tylko na XP więc nie mam doświadczeń na Viście. Wiem że ktoś próbował ale voice tool nie działał.
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

Witaj mar_kow,

dziękuję za Twój oddzew. Nie mam zbytnio możliwości podłączyć modemu do innego laptopa. Chociaż może warto - a nóż gdyby się okazało że funkcja "wysiadła" sprzętowo, to modem póki co na gwarancji jest. Moja intuicja jednak podpowiada mi, że jest to problem nie sprzętowy, a programowy (chociaż nie wykluczam postarania się aby jednak sprawdzić modem na innym laptopie). Ostatnio ponowiłem próbę odinstalowania Watcher-a włącznie z ręcznym usuwaniem sprzętu w menedżerze urządzeń tak dla pewności aby wszystko się instalowało na nowo, jednak nic to nie dało. Możliwości programowe powoli wyczerpuję, ostatnim sprawdzeniem będzie owe podłączenie modemu do laptopa z xp, po czym jeśli okaże się, że tam funkcja działa, zostanie mi pogodzić się, że pod vistą nie pójdzie, chyba, że razem coś wymyślimy. Szczerze przyznam, że decydowałem się na ten modem m.in. ze względu na tę funkcję (zakładka voice + zestaw słuchawkowy).
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

Zakładka jest przydatna, zwłaszcza jeżeli się korzysta z normalnej karty sim po włączniu iPlusa. Bez problemu każdy się może dodzwonić a prędkość HS nie ogranicza możliwości przeglądania internetu. Zanim kupiłem modem na rynku nie było jeszcze telefonów z HSDPA w normalnych cenach.
Nie mam za bardzo pomysłu i czasu aby kombinować uruchomić voice tool na Viście ale jak Ci się uda to oczywiście czekamy na recenzję :hyhy: .
Awatar użytkownika
wel.com
Użytkownik forum
Posty: 41
Rejestracja: 2007-11-06, 23:07
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: wel.com »

z tego co sierra mówi to należy zainstalować ponownie voice tool pod xp i wszystko powinno działać...
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

To niech jeszcze sierra kupi mi licencje na xp. Mam oryginalny system i nie zamierzam z niego rezygnować. Kierują się metodą: chcesz mleko - kup sobie krowę. Niepoważne podejście do klienta w tym momencie zaprezentowała sierra i straciła w moich oczach. No nic, widać problem nie zostanie rozwiązany. Gdyby jednak komuś udało się pogodzić vista + 850 + voice tool niech da znać. Jeśli przetestuje kartę na xp, najpewniej odezwę się jeszcze w tym temacie.

[ Dodano: 2008-01-08, 20:58 ]
Dzięki uprzejmości mojego Kolegi, zainstalowałem soft i przetestowałem kartę na laptopie z xp. Ciekawie było - mianowicie. Instalacja 3G Watcher'a - ok. Po uruchomieniu brak zakładki voice. Użyłem voice tool - niby zrobił upgrade jednak po ponownym uruchomieniu Watchera, nadal nie ma zakładki voice. Ponowne uruchomienie voice tool. Po drugim razie i uruchomieniu Watcher'a zakładka w końcu się pojawia. Test zastawu słuchakowego (zestaw 100% sprawny - nokia hdc-5 - używany na bieżąco z telefonem bezproblemowo) - wykręcam numer BOK plusa (2601) - komunikat "No headset detected", wykręcam numer komórki, ten sam komunikat. Próbowałem ruszać wtyczką (jack) od zestawu słuchawkowego - dociskać, delikatnie wyciągać (myślałem, że może coś nie styka) jednak nie pomogło i mimo wielu prób dalej ten sam komunikat. Ale co ciekawe. Jest rozwiązanie dla visty. Aby uruchomić funkcję voice, trzeba ją aktywować na innym systemie (tak jak ja to zrobiłem u kolegi). Po włożeniu do mojego laptopa karty z powrotem, zakładka znów jest u mnie :). Tak więc główny problem "zgubionej" zakładki voice został rozwiązany. Pojawił się za to nowy czyli owy brak możliwości wykonania połączenia (acha oczywiście u siebie również testowałem czy mogę wykonać połączenie i sytuacja ma się tak samo jak u kolegi na xp tzn. - "No headset was detected"). Myślę, że to na 99% wina sprzętu tym razem, chyba, że macie inne sugestie.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

Jest jeszcze coś takiego: "Voice services" w zakładce "tools". Trzeba sprawdzić czy nie zostało odhaczone "deactivate" (lub ewentualnie kliknąć "activate"). No i powinno być "forward always".
Następna ciekawostka to opcja voice tool była początkowo tylko udostępniona przez Sierrę jako możliwość połączenia głosowego a aplikację stworzyli operatorzy komórkowi na bazie 3G Watcher'a. Na stronach Sierry było to oprogramowanie niedostępne (i w zasadzie go tam nie znalazłem).
Wg wszelkich prawideł po wgraniu najnowszego softu do Visty w połączeniu z najnowszym 3G Watcherem wszystko powinno chodzić bez problemu. Ale do końca tak nie jest. Może zostanie to poprawione.
No i nie ma co psów wieszać na firmę bo i tak modemy jako bardzo nieliczne obsługują połączenia głosowe, a to że chodzi to na pewno tylko na XP to nie ich wina. W zasadzie to Microsoft się nie popisał... :cfaniak:
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

Nie wiem tak do końca co zrobiłem ale napisze co zrobiłem. Po włączeniu okienka voice services, zaznaczyłem opcję activate - pojawia się wtedy pole "Forwarding number" do wypełnienia. Wklepałem w to pole numer dostępu głosowego plusa (cokolwiek to jest) czyli +48601104444 i dałem OK. Wyskoczył napis "processing...", potemi komunikat że jest już "active". Wpinam zestaw słuchawkowy i nadal mam ten sam komunikat "No headset was detected" (próbowałem restartować watchera, w statusie connected i disconnected, w każdym wypadku to samo). Inna ciekawostka to, kiedy próbuję dodzwonić się z innego numeru na numer modemu to mam "wybrany numer jest nieprawidłowy"...
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

Można jeszcze ewentualnie spróbować wgrać stary firmware i ponownie najnowszy. Nie jestem tylko pewny jak to będzie się zachowywało na Viście. Ja to robiłem na XP po tym jak miałem problem ze stabilnością modemu. Aktualizowałem oprogramowanie modemu i w międzyczasie instalowałem inną aplikację ( :zawstydzony: ) która zrestartowała laptopa. Na szczęście ten "myk" okazał się skuteczny :) .
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

Kolejny krok do przodu. Mianowicie z tym forwardowaniem to poknociłem równo. Zadzwoniłem do działu pomocy technicznej iplusa i pomogli mi anulować to co namotałem (zrobiłem przekierowanie wszystkich rozmów na ten numer z 4 na końcu), trzeba było anulować przekazy wszystkie (##002#). No i teraz jest tak. Kiedy ja próbuję wykonać połączenie mam "no headset...". Kiedy ktoś dzwoni do mnie mogę odebrać połączenie (sygnał dzwonienia idzie na głośniki laptopa). Słyszę rozmówcę w zestawie słuchawkowym ale rozmówca mnie nie słyszy.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

W przypadku prawidłowo działającej zakładki voice aby sprawdzić czy działa wystarczy wysłać sms-a, najlepiej serwisowego żeby otrzymać odpowiedź. Do tego nie potrzeba zestawu słuchawkowego. Jeżeli sms-y przechodzą to "pies leży w innym miejscu". Żeby zestaw nie był widoczny dla modemu wystarczy że jedna blaszka nie styka z wtykiem. I niestety, ale nie będzie działało :(.
Awatar użytkownika
mar_kow
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1261
Rejestracja: 2007-04-06, 17:05
Lokalizacja: Mazury

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: mar_kow »

czyzyk pisze:[..]Rozumiem, że ona powinna widnieć cały czas kiedy zestaw słuchawkowy jest włożony?
Tak, włożenie słuchawek sygnalizowane dźwiękiem i ikonka aktywna przez cały czas.
czyzyk pisze:[...] :zdrowko:
Nie mogę się doczekać :zdrowko: :D

[ Komentarz dodany przez: bob: 2008-01-29, 11:30 ]
Wyodrębniłem i przesunąłem posty związane ze sporem tu:
http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=10431
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

Jeszcze trochę i książkę będzie można o tym napisać. Jak już zacząłem to kontynuuję :)

Modem odesłany do Sprzedawcy. Sprzedawca wykonał testy na 3 różnych laptopach. Na wszystkich modem działa prawidłowo (chodzi oczywiście o zakładkę voice i prawidłowe obustronne nawiązanie połączenia). Musiałem pokryć koszta wysyłki sprawnego modemu (48 zł) :( ale jest to dla mnie zrozumiałe (próbowałem utargować połowę kosztów jako, że dołożyłem wszelkich starań - tak mi się wydaje - aby sprawdzić modem, i jako że decyzja o wysyłce była podjęta wspólnie, no ale nie udało się) i nie mam o to pretensji.

Modem przysłany do mnie - wykonałem test na swoim laptopie (vista). Wszystko po staremu jak we wcześniejszym poście ("no headset...") dogłębnie nie testowałem ponownie, ponieważ ingerencji w soft modemu nie było (ograniczyłem się do sprawdzenia że nie wykrywa zestawu i przy wybraniu numeru mam w/w komunikat) - jeśli macie jakieś sugestie co z mojej strony na moim laptopie mogę zrobić to jestem otwarty.

Dodam co istotne. Test został przeprowadzony na moim zestawie słuchawkowym (tym samym co wcześniej - działającym z moim tel. kom.) oraz na zestawie słuchawkowym przesłanym (gratis) dzięki uprzejmości Pana Dawida z wel.com (na którym to testy w firmie na 3 kompach były pomyślnie przeprowadzone).

Tak więc ciekawa sytuacja jest. Zostałem poproszony o przetestowanie modemu + zestaw słuchawkowy z wel.com + inny laptop z xp. Jak wykonam testy to się odezwę.

Przypominam że test był przeprowadzany w konfiguracjach:

modem + inny laptop z xp + mój zestaw = nie działa prawidłowo

modem + mój laptop + zestaw z wel.com = nie działa prawidłowo

Teraz będzie test:

modem + inny laptop z xp + zestaw z wel.com = ?

Acha i przypominam, że część "procedury diagnostycznej" ;) jest tu http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=66547

[ Dodano: 2008-02-05, 07:51 ]
Zainstalowałem jeszcze najnowszy 3G Watcher (build 1540) dla visty - nic się nie zmieniło.
pawelel
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2008-02-07, 16:00
Lokalizacja: Polska

875 Nie widzi zestawu....

Post autor: pawelel »

Witam!

Przyłączam się do dyskusji i śledzę pilnie, bo mam bardzo podobny problem.
Pomimo zainstalowania najnowszego softu (też 1540 ze stron Sierry) i aktywności opcji voice modem nie zauważa podłączonego zestawu słuchawkowego (oryginalny NOKIA HDB-5) a przez to nie ma możliwości wykonywania połączeń głosowych.
Co ciekawe - kiedy zadzwoniłem z telefonu na modem (z podłączonym ale nie rozpoznanym zestawem słuchawkowym) mogłem odebrać to połączenie i słyszeć - choć b. słabo głos w obie strony...

PS. jakie prędkości osiągacie na 875? Ja mimo HSDPA Orange w Łodzi - max. 300-400 kb/s...
Sierra Aircard 875
Sony Vaio
czyzyk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2007-12-05, 15:20
Lokalizacja: Nisko

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: czyzyk »

Odświeżam temat. Zestaw słuchawkowy podłączany do mojego aircarda śmiga już dobrze. Prawdopodobna przyczyna, być może śmieszne ale najbardziej prawdopodobne - naprawdę dobrze (mocno, nie bać się) dociskajcie jack'a w kartę. Przy okazji słowo przepraszam należy się firmie wel.com które kieruję w tym momencie, gdyż rzeczywiście modem jest sprawny.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: Zakładka voice w aplikacji 3G Watcher.

Post autor: bob »

czyzyk pisze:Przy okazji słowo przepraszam należy się firmie wel.com które kieruję w tym momencie,
Czyli już wszystko w porządku. :ok:
ODPOWIEDZ