Słaba szybkość internetu w telefonie

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

netpixpl
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2018-08-17, 09:57

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: netpixpl » 2018-08-30, 13:48

Od pewnego czasu na laptopie mam dość małą prędkość Internetu - oscyluje ona w granicach 0,5-2 Mb, przy czym na IPadzie i telefonie będąc w tym samym pomieszczeniu prędkość sięga do 4 Mb. Jednak gdy zbliżę się z laptopem do routera, i na nim prędkość wzrasta do 4 Mb. Instalowałem już sterowniki do karty sieciowej. Wcześniej ten problem nie występował, a na pewno nie był tak zauważalny. Podejrzewam ze zakupienie access point'u załatwiłoby sprawę, lecz czy istnieje jakiś inny sposób?

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-02, 10:28

Mam jednak problem z telefonem: myPhone C-Smart IV. Sprawdzone na trzech kartach SIM. Telefon bez względu na zasięg odbiera dane, ale ich nie wysyła wcale, albo są z tym jakieś problemy. Strony ładują się powoli, pliki ściągają się powoli, albo pobieranie urywa się w pewnym momencie, słuchanie radia internetowego tylko z rwącym się dźwiękiem i z przerwami. Rozmawiać się da, czasem z przerwami. Wysyłanie SMS działa. Prędkość pobierania plików dochodzi do nawet ponad 5Mb/s, ale wysyłanie najczęściej zero. Czy ten telefon jest popsuty i jedyny sposób to oddanie do serwisu do naprawy, czy może jest jakiś inny problem z konfiguracją?

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-09, 13:43

Telefon pojechał do serwisu. Teraz ten wątek będzie już nie o szybkości internetu, tylko o jakości serwisu myPhone.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-14, 14:45

Telefon pojechał do serwisu kurierem i przesyłka została odebrana w połowie zeszłego tygodnia. Na stronie internetowej jest możliwość sprawdzenia statusu zgłoszonej reklamacji. Już półtora tygodnia mogę sobie tam zobaczyć, że zlecenie oczekuje na przekazanie do centrum serwisowego i nic się nie zmienia. W mailu w tym tygodniu dostałem natomiast info, że zlecenie zostało przekazane do serwisu żeby zrobić diagnostykę.

Na stronie jest opisany proces składania reklamacji i deklarują, że trzeba im dać 14 dni na naprawę. Ciekawe to jest, bo nie znaczy, że po 2 tygodniach się dostanie sprzęt z powrotem. To znaczy można tak zrozumieć, ale jak komuś zależy na czasie, albo jest optymistą. No ale dwa tygodnie będą w przyszłym tygodniu i zobaczymy co będzie.

To tak dla tych, co nigdy nie korzystali z napraw gwarancyjnych, żeby wiedzieli co ich oczekuje. Jak się wydarzy coś nowego, to napiszę.

Awatar użytkownika
onken
Guru bezprzewodowy
Posty: 3761
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: onken » 2018-09-16, 18:56

Było odesłać do sprzedawcy. Musiałbyś mieć w dwa tygodnie max u siebie spowrotem.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-17, 11:54

onken pisze:Było odesłać do sprzedawcy. Musiałbyś mieć w dwa tygodnie max u siebie spowrotem.

Zrobiłem tak, ponieważ .....

Obrazek

Jeśli oni na swojej stronie deklarują czas naprawy 14 dni, a oddanie do sklepu spowoduje przedłużenie o kolejne 14, no to wychodzi już miesiąc. Luty, ale jednak miesiąc.

Awatar użytkownika
onken
Guru bezprzewodowy
Posty: 3761
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: onken » 2018-09-17, 12:49

To mają tekst niezgodny z polskim prawem, mają 14 dni od daty oddania.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-17, 14:14

No tak, ale może chodzi o to, że w sklepie telefon może poleżeć kilka dni zanim go wyślą do serwisu, a potem może być to samo przy odsyłaniu. Zresztą co za różnica teraz. Ja go odesłałem czwartego, odebrany został piątego, jeśli chodzi o dni kalendarzowe, to 14 dni od daty dostarczenia do serwisu miną pojutrze.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-21, 15:20

Telefon leżał ponad tydzień w firmie i dopiero po tym czasie oddali go do serwisu. Pani z którą rozmawiałem powiedziała, że najpierw sprawdzają dokumenty czy coś, znaczy kartę gwarancyjną i paragon, bo żadnych innych przecież nie ma. Zajęło im to ponad tydzień, jak już wspomniałem. Teraz już dziesiąty dzień telefon leży w serwisie. W ogóle kurier zabrał paczkę czwartego, a odebrana została następnego dnia. No to dalej czekam, to znaczy zacznę czekać od wtorku, poza tym zaczynam się rozglądać za telefonem jakiegoś producenta, który się nie popsuje, a w ogóle używam teraz starej Nokii, która daje radę.

xander21
Stały użytkownik forum
Posty: 78
Rejestracja: 2010-12-24, 16:57
Lokalizacja: Kaszuby

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: xander21 » 2018-09-21, 19:27

Sprzedawca ma 14dni. Jeśli w reklamacji żądałeś naprawy gwarancyjnej, to następne 14dni ma producent na naprawę.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-23, 14:54

Wydaje mi się, że jedynym logicznym rozwiązaniem jest takie, że idzie się do sklepu, pokazuje co jest popsute i mówi, że się chce dostać kasę z powrotem, ewentualnie żeby pieniądze zostały odliczone od ceny nowego telefonu i kupuje ten nowy, mając nadzieję, że akurat ten się nie zepsuje. Dawno temu było tak, że jak się popsuł telewizor, to znajomy technik przychodził wieczorem w ten sam dzień i potrafił zreperować od razu. Tamte czasy miały swoje plusy.

Wczoraj byłem na zakupach i owszem, widziałem mnóstwo telefonów, które mógłbym mieć od razu, ale muszę czekać na swój 14 dni bo producent, znów 14 bo sprzedawca. No super, ciekawe czy jeszcze ktoś inny się znajdzie ze swoimi 14 dniami? A człowiek jak wejdzie na stronę myPhone, to za chińskiego boga się nie zorientuje ile czasu potrzeba naprawdę. Oni tam piszą wyraźnie "Naprawa w 14 dni
Od otrzymania telefonu przez serwis do wydania go kurierowi, potrzebujemy tylko do 14 dni na naprawę." Ale że telefon sobie może spokojne leżeć zanim go dadzą do serwisu i co najważniejsze jak długo, tego nie piszą.

Dobrze, że miałem swoją starą Nokię, a przy okazji przypomniałem sobie, że jednak najlepszy telefon, który miałem to była Nokia 3310. I się nie psują co najważniejsze.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-28, 19:17

Dotychczasowy przebieg naprawy gwarancyjnej telefonu myPhone C-Smart IV

Zgłoszenie reklamacji na stronie producenta 02.09

Odpowiedź na zgłoszenie reklamacji 03.09

Zamówienie kuriera przeze mnie 03.09

Kurier odebrał przesyłkę z telefonem 04.09

Paczka została odebrana przez producenta 05.09

06.09 jest pierwszym dniem realizacji naprawy gwarancyjnej, która powinna potrwać do 14 dni.

12.09 dostałem potwierdzenie o treści: "Dzień dobry. Zlecenie o numerze RMA: ****** zostało przekazane do serwisu (wraz z dostarczonymi akcesoriami) w celu diagnostyki urządzenia.
z poważaniem Dział Obsługi Klienta mPTech sp. z o.o."

28.09 dostałem maila takiej treści: "Dzień dobry.
Informujemy, że Państwa zgłoszenie o nr RMA ****** zostało zakończone i wysłane kurierem *** na liście przewozowym nr: ***********.
wew. nr reklamacji:
z poważaniem Dział Obsługi Klienta mPTech sp. z o.o."

Dzisiaj czyli 28 września na stronie firmy kurierskiej mogę przeczytać następujący komunikat: " Aktualny status
OTRZYMANO DANE ELEKTRONICZNE
*** otrzymał dane elektroniczne przesyłki. Informacje zostaną zaktualizowane po przekazaniu przez Nadawcę przesyłki do transportu." Czyli przesyłka wciąż gdzieś leży w serwisie, bo kurier przyjedzie w poniedziałek. Wszystko ciągnie się dwadzieścia trzy dni, a telefonu nawet nie wysłali. W poniedziałek będzie 26 dni jak jest realizowana naprawa, a jeśli firma kurierska będzie działać normalnie, to dostanę telefon po dwudziestu siedmiu dniach.

Pytanie jeszcze co zrobili z telefonem i czy będzie działał. To znaczy wiem, co zrobili, bo na stronie gdzie można sprawdzać status naprawy napisali, że "W dostarczonym do serwisu urządzeniu zostało wymienione oprogramowanie., Wszystkie parametry techniczne zgodnie ze specyfikacją fabryczną." Interpunkcja i pisownia oryginalne.

Awatar użytkownika
onken
Guru bezprzewodowy
Posty: 3761
Rejestracja: 2014-06-07, 20:49
Lokalizacja: Kraków

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: onken » 2018-09-29, 19:41

Czyli na 99% problem pozostał....

Ale liczę że jednak coś zrobili ( z sensem )

Czyli byłeś prawie miesiąc bez telefonu, obsługa serwisowa, żenada niestety.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-09-30, 16:52

Zobaczymy. Wszystko dokładnie opiszę w każdym razie jeśli problem po tej ciągnącej się w nieskończoność reklamacyjnej naprawie będzie taki jak był, to ... Na razie jeszcze trzeba się powstrzymać z komentarzami, bo nie wiem nawet jak długo to potrwa.

ciasteczko
Użytkownik forum
Posty: 25
Rejestracja: 2018-08-15, 09:21

Re: Słaba szybkość internetu w telefonie

Postautor: ciasteczko » 2018-10-02, 17:08

Telefon mam od wczoraj. Za dużo się w niego nie wgłębiałem. Tak na szybko, to problem z internetem wydaje się być rozwiązany, przynajmniej jak sygnał jest w miarę dobry. Przy słabym prędkość wysyłania ujemna, przy dobrym jest ok. znaczy prędkości są lepsze niż do tej pory i to na karcie Plusa, który tu u mnie zawsze wypadał słabiej. Żadnych plików nie ściągałem, radia internetowego nie słuchałem. Poza tym ten telefon ma pewną przypadłość przy słuchaniu muzyki, która polega na tym, że po jakimś czasie, przeważnie więcej niż 30 min. dźwięk jest taki, jakby był wywrócony na lewą stronę. Tak miał i tak ma teraz. Więcej napiszą po jakimś tygodniu, jak będzie czas i możliwość wszystko sprawdzić.
Szybkość w internecie jest lepsza, może inni ludzie mający telefony tej firmy mieli szybszą reakcję serwisu, mhmm.


Wróć do „Telefony i internet komórkowy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość