brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Rubel
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 174
Rejestracja: 2014-04-13, 16:58
Lokalizacja: Sierosław

brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: Rubel »

No i po raz kolejny orange free net nie działa. Dokładnie dziś o godzinie 13.50 powstała kolejna, druga awaria tego internetu. Pierwszy awaria była 23 i 24/03/2015. Czy ktoś wie dlaczego powstała ta awaria? Co zrobić w takim przypadku, czy składać jakieś reklamacje ? Czy z powodu niedotrzymania warunków umowy przez operatora mogę zerwać umowę ? Myślę, że przynajmniej dział mobilny tego operatora zaczyna upadać jeśli mają jakiekolwiek błędy. Czy są jakieś plotki że on może upaść ?

[ Dodano: 2015-03-31, 20:45 ]
Odpowiedzcie coś.
Awatar użytkownika
YaHooo
Guru bezprzewodowy
Posty: 17761
Rejestracja: 2008-01-02, 14:38
Lokalizacja: Białystok

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: YaHooo »

Rubel pisze:Co zrobić w takim przypadku, czy składać jakieś reklamacje ?
Tak, za każdy dzień braku dostępu do usługi możesz liczyć na obniżkę abonamentu o 1/31.
Rubel pisze:Czy z powodu niedotrzymania warunków umowy przez operatora mogę zerwać umowę ?
Nie. Chyba, że masz umowę w której operator podpisał klauzulę o tym, ze usługa będzie dostępna 24h/dobę. A to jest mało prawdopodobne ;)
Pozdrawiam YaHooo :)
> FAQ < > Limitowanie TTL < > Filtrowanie MAC < > Limit - miniFAQ <
> Udostępnianie połączenia internetowego iPlus w trybie Ad-hoc < > Połączenie Ad-hoc <
(iPlus7GB-30%) + (Sierra Wireless AC881) + (HP Compaq nx7300) + (200m od BTS'a) = (600kB/s)
Rubel
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 174
Rejestracja: 2014-04-13, 16:58
Lokalizacja: Sierosław

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: Rubel »

Sprawa wygląda troszeczkę inaczej. Internetu nie miałem od wtorku 31.03.2015. W piątek skontaktowałem się z technikami orange i doszedłem z nimi do wniosku, że router po prostu nie działa. Nie może on połączyć się z siecią, nie działa strona konfiguracyjna 192.168.1.1. Router mam oddać na gwarancje. Czy mogę domagać się od Orange jakiś pieniędzy za to że router nie działał przez jakieś okres czasu ( router oddam na gwarancje we wtorek 7.04.2045, nie działa od 31.03; okres jego niedziałania może zatem wynieść 2/3 tygodnie).
Kartę SIM od usługi Orange Free Net włożyłem do smartfonu i internet z tej usługi działa.

Co mogło się zepsuć w tym routerze że nie może on połączyć się z siecią, adres 192.168.1.1 nie załącza się.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: wojteks »

Rubel pisze:Czy mogę domagać się od Orange jakiś pieniędzy za to że router nie działał przez jakieś okres czasu
Usługa działała, to nie działał Twój sprzęt.
Rubel pisze:Co mogło się zepsuć w tym routerze
Wszystko, zasilanie, procesor czy co tam jeszcze jest.
Nie pomagam na PW!
Rubel
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 174
Rejestracja: 2014-04-13, 16:58
Lokalizacja: Sierosław

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: Rubel »

Mój sprzęt przesłał mi orange
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: wojteks »

Rubel pisze:Mój sprzęt przesłał mi orange
Ale sprzęt to nie jest część usługi, usługę świadczy operator a router (modem) to Twoja własność, to że akurat kupiłeś go od operatora nie ma znaczenia. To że się zepsuł podlega gwarancji/rękojmi i nie ma wpływu na świadczenie usługi przez operatora.

Reklamację do operatora możesz złożyć, zobaczysz co odpowie.
Nie pomagam na PW!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: ja.michal »

wojteks pisze: Reklamację do operatora możesz złożyć, zobaczysz co odpowie.
Jeśli operator był sprzedającym.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: wojteks »

ja.michal pisze:Jeśli operator był sprzedającym.
Na usługę, nie na działanie kupionego sprzętu (routera/modemu).
Nie pomagam na PW!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: brak internetu w Orange Free Net (mobilny)

Post autor: ja.michal »

Rękojmia dotyczy sprzedawcy. Jeśli na fakturach jest operator to on odpowiada. Zakup sprzętu i usługi to oczywiście w praktyce dwie różne umowy.
ODPOWIEDZ