Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Kwestie techniczne, konfiguracja telefonów do współpracy z internetem, rozwiązywanie problemów z tym związanych... itp.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: g3000 »

Witam,

Posiadam obecnie telefon Sony Xperia M5 w T-Mobile. Po instalacji nowej aktualizacji (Android 6.0, wersja kompilacji 30.2.A.1.21) pojawił się u mnie problem, który poważnie utrudnia korzystanie z telefonu.
Otóż poziom sygnału nigdy nie jest wyższy niż -85dBm. Początkowo myślałem, że to jedynie błędne wskazanie, tj. może sobie tyle pokazywać a rzeczywistość wygląda inaczej. Niestety - to faktycznie maksymalny poziom sygnału. Wpływa to oczywiście na jakość połączeń głosowych i prędkość internetu mobilnego. Jest też drugi, dolny "próg" - poniżej -97dBm telefon często "odcina" dostęp do sieci - wylogowuje się z sieci. Nie można wtedy wykonać żadnego połączenia.
Z telefonu praktycznie mogę korzystać tylko w dużych miastach i ich okolicach - inaczej istnieje ryzyko że wykonanie połączeń będzie bardzo utrudnione.

Opisany problem dotyczy przede wszystkim sieci 3G, nie mówiąc już o LTE, gdzie telefon pokazuje jakbym był na granicy zasięgu. Przy sieci 2G nie zauważyłem tego "dolnego progu" ale wiadomo że 2G nie pozwoli na pełne korzystanie z internetu (nie będę czekał 10minut aż sprawdzę e-maila)

Wpływa to także na zużycie baterii - przy krótkim połączeniu telefonicznym potrafi "zeżreć" nawet 20-30% baterii! Telefon jest świeżo kupiony, mam go od września tego roku.

Problem próbowalem rozwiązać samemu - przekładałem kartę sim innego operatora, przywracałem ustawienia fabryczne, wgrywałem system od nowa za pomocą Xperia Companion. Żaden z tych sposobów nie pomógł - niestety Sony uniemożliwia "downgrade", zawsze można wgrać aktualną wersję systemu.
Awatar użytkownika
adziu82
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1035
Rejestracja: 2011-12-25, 13:27
Lokalizacja: Okolice Żar

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: adziu82 »

Żona ma także M5 i powiem Tobie szczerze, że jest ten sam problem. Ogólnie, żona korzysta tylko na 2G ( w domu cały czas podpięta pod wi-fi ) czasami jak jest poza domem włączy 3G, ale jest bardzo słaby sygnał, poprzednio miała M i sygnał był super, prawie na ,,krestakch'' max a teraz ledwo 1 sztuka.
Sam jestem ciekaw co to jest. Jak Ty nie napiszesz do Sony pierwszy to może jak będę miał czas miedzy świętami ( może na święta ) to skrobnę coś do nich.
RAW
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: g3000 »

Z Wi-Fi też jest u mnie gorzej po aktualizacji, znacznie dłużej trwa logowanie do sieci, wydaje mi się że sygnał też jest słabszy.

Inne problemy, jakie się pojawiły to:

- budzik ani drzemka nie dzwonią na czas, zawsze jest opóźnienie 1-4min.
- im mniejszy poziom baterii, tym zużycie jest większe. Poniżej 50% wzrasta "apetyt" na energie, poniżej 20% wystarczy włączenie wyświetlacza żeby poziom malał z sekundy na sekundę. Nie korzystam z trybu stamina, gdyż po aktualizacji wyłącza wtedy wibracje.

Problem zgłoszony T-Mobile, polecili oddać telefon do serwisu. Na stronę Sony ciężko się wbić, bo ciągle coś im się dzieje ze skryptem i nie można wysłać wiadomości (problem występuje na wszystkich przeglądarkach)
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: g3000 »

Jakimś cudem, udało mi się wysłać odpowiedź do Sony - odpowiedź na maila dostałem błyskawicznie. Nic, poza tym co już robiłem (naprawa za pomocą Xperia Companion) nie zaproponowali. Dalsze kroki to właściwie to samo co mój operator - zgłoszenie awarii i wysyłka do autoryzowanego serwisu.
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: g3000 »

Dzisiaj otrzymałem telefon z serwisu - oczywiście "nie stwierdzili usterki" Przywrócili urządzenie do ustaleń fabrycznych, czyli to samo, co robiłem wcześniej.
Oczywiście przywrócenie nie zmienia niczego - gdyż na telefonie dalej jest ta felerna aktualizacja, po której mam problem. Nie ma możliwości przywrócenia telefonu do stanu, jaki był np. w momencie jego zakupu.

Ta usterka działa mniej więcej tak:

Wyobraźcie sobie, że w samochodzie prędkościomierz pokazuje wam tylko wartości 50km/h i 100km/h. I nic pomiędzy. wszystkie inne systemy dostosowują się do tych wskazań. A więc śmigasz np. 60km czy 150km/h ale zużycie paliwa i obroty pokazuje ci jak dla 100km/h. Za to poniżej 50km/h to wartość minimalna i komputer stwierdza że samochód się nie porusza i odcina dopływ paliwa. A tak naprawdę możesz jechać z prędkością 0-49km/h
ml13
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 508
Rejestracja: 2015-07-17, 18:58
Lokalizacja: Málaga

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: ml13 »

To może by tak wrócić do starego oprogramowania flashtoolem? Wiem że to nie jest idealne rozwiązanie, ale skoro wina softu to najlepsza opcja. Jeśli dalej nie będzie działac pozostaje serwis.
Obrazek
g3000
Stały użytkownik forum
Posty: 68
Rejestracja: 2006-05-30, 08:02
Lokalizacja: Warszawa/Busko Zdrój

Re: Problem z poziomem sygnału po aktualizacji

Post autor: g3000 »

Wysłałem telefon drugi raz do serwisu i tym razem rezultat był bardziej pomyślny dla mnie - otrzymałem całkiem nowy telefon. Jednak nie rozwiązało to wszystkich problemów, co świadczy że wina leży ewidentnie po stronie oprogramowania. Nie ma już takiego nadmiernego zużycia baterii, jednak pozostał problem z sygnałem (poziom nie zmienia się płynnie, ale skokowo) oraz budzikiem, kalendarzem i drzemką - dalej są opóźnienia.
Nie mówiąc już o tym, że przenosiny aplikacji na kartę SD to droga przez mękę, jeszcze gorzej jest z wyłączaniem powiadomień przez aplikacje od Sony.
ODPOWIEDZ