Jaką antene wybrać??

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
pluszowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2011-09-16, 19:01
Lokalizacja: lodz

Jaką antene wybrać??

Post autor: pluszowy »

Jestem laikiem w sprawie bezprzewodowego internetu więc proszę o wyrozumiałość. zakupiłem właśnie modem Huawei w372 w Orange i mam kilka pytań. Zasięg lawiruje mi pomiędzy WCDMA a HSUP+. Ze strony http://mapa.btsearch.pl/ wynika że jestem w pobliżu dwóch nadajników jeden to

GSM 900 dystans ok 2,5km,
i drugi GSM 900, GSM 1800, UMTS 2100 odległość ok 4km

Wiem że anteny dzielimy na kierunkowe i dookólne, w moim przypadku zakup jakiej anteny będzie najbardziej odpowiedni, z jakim zyskiem i ewentualnie na który nadajnik skierować antene??
Awatar użytkownika
Yanusz
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-08-14, 08:00
Lokalizacja: C:\\Lubelskie\

Re: Jaką antene wybrać??

Post autor: Yanusz »

Mieszkasz w Łodzi, czy to jakaś inna miejscowość?
Pomoc w doborze anten EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA/HSPA+/LTE/CDMA
pluszowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2011-09-16, 19:01
Lokalizacja: lodz

Re: Jaką antene wybrać??

Post autor: pluszowy »

teraz mieszkam ok 15k od centrum lodzi
Awatar użytkownika
Yanusz
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-08-14, 08:00
Lokalizacja: C:\\Lubelskie\

Re: Jaką antene wybrać??

Post autor: Yanusz »

A dokładniej?
Pomoc w doborze anten EDGE/UMTS/HSDPA/HSPA/HSPA+/LTE/CDMA
pluszowy
Początkujący użytkownik forum
Posty: 9
Rejestracja: 2011-09-16, 19:01
Lokalizacja: lodz

Re: Jaką antene wybrać??

Post autor: pluszowy »

miejscowość Dobra koło Strykowa, raz net działa płynnie na poziomie 2,5mbs a raz tak jak teraz nie może strony załadować
Awatar użytkownika
Yanusz
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1155
Rejestracja: 2011-08-14, 08:00