Problem z łączem

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Witam
Mam dość nietypowy dla mnie problem z moim internetem LTE. Ale może trochę danych o sprzęcie.
Więc tak:
dostawca internetu: Cyfrowy Polsat
Router wifi : huawei b525
system operacyjny: windows 10
najbliższy nadajnik: 400m w lini prostej, sieci Areo
I teraz problem polega na tym iż, czasem bardzo długo ładują mi się strony, lecz jeśli wybiorę napraw sieć to strona pojawia się błyskawicznie, zanim windows wyszuka problemy ( przeważnie ich nie znajduje), wystarczy po prostu kliknąć rozwiąż problemy i strona się ładuje, w przeciwnym razie mieli i mieli, aż wygasa czas do załadowania strony. Co to może być >???
Dodam, że jak udostępniam smartfona jako router to problem nie występuję, więc przypuszczam, że będzie coś na lini router - windows...
Pomoże ktoś???
ps. Czy operatorzy korzystają ze swoich nadajników nawzajem ?? czy mogę przyjąć, że mój router łączy się z tym najbliższym Areo??
Pozdrawiam N.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

A jaka to lokalizacja? Pasmami na B525 i diagnostyką sygnału zarządza się za pomocą HManagera, pokaże CID BTS-a i parametry sygnału. Pokaz screena z HManagera i zrób speedtest.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Witam...
Dziękuję za zainteresowanie...
Wrzucam screeny:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Czy da się coś z tym zrobić by ten internet działał normalnie??
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

Speedtest w Plusie/CP o tej porze nie ma znaczenia, miarodajny jest ten z godzin wieczornych. Ale już na tym widać ze BTS jest przeciążony DL<<UL. wieczorami pewnie jest masakra. Na BTS-ie działa tylko LTE1800Aero2. Na Nikiszowcu to jedyny BTS Plusa.Inny, najbliższy na Grodowej 26D z LTE1800Aero2 i LTE900 Plusa i agregacją LTE1800+800.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

A czy ja mogę jakoś decydować z jakim nadajnikiem się łączyć ?, czy mogę się połączyć z tym na Nikiszowcu ?? Co ogólnie mogę zrobić by poprawić jakość łącza ?? bo laik jestem w tym temacie...
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

I ewentualnie, czy jakaś antena zewnętrzna może coś pomóc, jeśli tak to jaką wybrać pod router b525s
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Nikt nic nie poradzi?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

A jak wygląda speedtest wieczorem? Jaka ulica , czy te ww BTS-y są na róznych kierunkach?
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Wieczorem speed test down ok 25 UP do 30 ping ok30. Ulica oswobodzenia Katowice
Internet z CP
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Pomoże ktoś?
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

Admin na forum Plusa zamknął twoje zgłoszenie, oni sztucznie uważają że CP to nie Plus, płaci mu ten sam jego Pan będący właścicielem CP/Plusa więc jest posłuszny. BTS Grodowa na innym Kierunku niż Szopienicka, zrób na B525 test LTE900 wymuszając w Hmanagerez, tak samo zrób wybierając LTE1800+900, powinno cię połaczyć w obydwu wypadkach z Grodową. Pokaż screeny z HManagera i speedtesty.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

dzięki matek za zainteresowanie, wiem, że cp i plus to to samo... ehh nawet nie wiedziałem, że zamknął mój temat...wieczorem zrobię testy na tych kierunkach co podałeś...
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

Okej
Wrzucam jak prosiłeś matek451
najpierw fotki z 900 Mhz
sygnał.jpg
test.jpg
teraz 1800 + 900 Mhz
parametry.jpg
speedtest.jpg
I co można z tym internetem zrobić /? kupić anteny ?? męczyć CP reklamacjami ??
Bo już mi powoli brakuje sił...
będę wdzięczny za wszelkie porady....
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

Teraz to Grodowa, ten LTE900 na razie jeszcze jakoś zipie. Parametry sygnału bardzo dobre, niezły SINR i prędkości ale to tylko 5MHz pasma w MIMO2x2 więc szału nie będzie. Agregacja LTE1800( jako podstawowe)+ LTE1900 z Grodowej, sygnał OK ale jak widać DL<<UL czyli BTS jest zapchany na LTE1800. Wnosi trochę do DL i poprawia UL ale tutaj DL jest dużo, dużo mniejsze od UL. To nie jest operator na ta lokalizację, Plus/CP od dawna nie rozbudowuje sieci tylko pudruje syfa. Teraz dodał te 5MHz na LTE900 które i tak zaraz się zatka. Operator posiada ogromne zasoby sieciowe na LTE2600 w FDDLTE2600 ma 20MHz a na TDD LTE2600 50MHz ale ich nie uruchamia na stacjach bazowych. W Katowicach to nawet nie ma żadnego pozwolenia. To jest sieć dla mieszkańców wsi a nie metropolii, Solorz to oszczędny właściciel . Nic z tym nie zrobisz, módl się oby nie było gorzej a na to się zanosi.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

ok... dzięki za odpowiedź to co zostawić na 900?? czy 1800 + 900???
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

W agregacji LTE1800+800 jest i tak szybciej.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

dzięki za odpowiedź to tak ustawię. A jeszcze jedno pytanie w mojej lokalizacji od jakiego operatora byłaby najlepsza opcja??
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

Spróbuj poratować się usługa darmowy Internet LTE na RBM na Kartę 5, bez abonamentu. działa na sieci LTE Play. W poblizu masz 2 BTS-y Play, na Grodowej 30 i na Wyzwolenia 21( kościół Św. Anny). Poczytaj viewtopic.php?f=10&t=44149&start=2445 Router oczywiście masz , B525 z CP nie ma simlocka.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

czyli ten starter za 5 zł gdzie jest 2gb /?? bo jest jeszcze red bull mobile siema za 5 zł a tam jest 20gb..., więc który wybrać bo znalazłem na allegro
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

jeszcze jedno pytanko, dziewczyna ma abonament w play, włożyłem jej kartę sim do routera i łączy się z play, ale nie ma internetu, ikonka internetu świeci na czerwono ( druga od lewejm te jakby 3 strzałki w okręgu..) Jak skonfigurować ten router by działał z tą kartą play, bo chciałbym potestować jak działa na play... Jak włożę z powrotem kartę CP, to od razu się łączy, ikona internetu niebieska i wszystko działa...
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

W CP APN to internet.cp dla Play jest to APN internet. Zaloguj się na B525 i utwórz nowy profil Play z APN internet i użyj jako domyślny. a co do RBM na Kartę 5 i DIL to kup starter FaktMobile za 5 zł , zarejestruj, dostaniesz bonus 20GB. wykorzystaj a następnie kodem *163# przejdź na RBM na Kartę 5 gdzie działa DIL. To najtańsza i najprostsza opcja ale bez RWK , żadne Allegro. uzyskanie startera RBM na Karte 5 z RWK trochę trudniejsze, najpierw starter głosowy innego operatora przenosisz na RBM 7MNP w salonie Play, uruchamiasz bonus z RWK https://www.redbullmobile.pl/sites/defa ... 2.2017.pdf , wykorzystujesz 20GB i kodem 8163# migrujesz na RBM na Kartę 5 gdzie działa DIL. RWK przechodzi na nową taryfę.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

ale jak potestuję na karcie play od dziewczyny to będę miał takie same wyniki jakbym miał kartę fakt mobile... a co to ten DIL i co to RBM 7MNP ?? sorki za głupie pytania ale jestem laikiem...
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

wszystko jest w temacie który podlinkowałem , to działajaca od 5 lat usługa Darmowy Interet LTE bez limitu, RWK to Rok Ważności Konta, jak jest na karcie pre-paid to nie trzeba doładowywać karty za 50 zł co 100 dni. Działa na LTE Play, testy na karcie dziewczyny sprawdzą sieć LTE Play u ciebie.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

dziękuję matek451 za pomoc i cierpliwe wytłumaczenie, robiłem wczoraj testy na karcie dziewczyny z playa i powiem szału nie ma :( Śmiem twierdzić, że speedtest wychodził lepiej na CP na ustawieniu 900 + 1800 niż na różnych kombinacjach playa, więc nie wiem co jest grane, może muszę kupić anteny do tego routera ?? tylko mogę mieć wewnętrzne, bo zewnętrznej nie mam możliwości montażu, czy wewnętrzne też są dobre? ma to sens w ogóle ich zakup??
Jeszcze raz dziękuję za chęci i pomoc...
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Problem z łączem

Post autor: matek451 »

Pokaż screeny z HManagera z Play na poszczególnych pasmach i speedtesty. Antena tylko na zewnątrz ma sens.
Nazer
Użytkownik forum
Posty: 33
Rejestracja: 2018-08-19, 06:35

Re: Problem z łączem

Post autor: Nazer »

teraz wyjeżdżam na 3 dni... Jak wrócę to przez weekend porobię i wkleję... Bo mam modem bez anten wewnętrznych, czyli jak dokupię wewnętrzne to i tak nic to nie da?
ODPOWIEDZ