Pomoc w analize danych LTE

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
electro4dummies
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2020-08-07, 14:09

Pomoc w analize danych LTE

Post autor: electro4dummies »

Witam,
Przeprowadziłem się w nowe miejsce. Póki co mam jeszcze abonament w sieci Orange i modem B535 z agregacją dwóch pasm. W okolicy mam dwa nadajniki tej sieci: Stacja 69614 - Romera 7, Stacja 2337 - Cervi 14.

Jestem laikiem jeżeli chodzi o badanie jakości sygnału. Po zapoznaniu się z innymi postami porobiłem kilka testów. Jednak prosiłbym o analizę danych.

Najpierw BTS Romera 7.

Tutaj maksymalne prędkości jakie uzyskałem to 22Mb/s pobierania.
img1.png
W okolicy nadajnika, badając sygnał za pomocą telefonu i NetMonstera uzyskałem następujące dane:
img2.png
1. Czy dane z NetMonstera pokazują, że następuje agregacja dwóch pasm: 2100 (CID 20) + 1800 (CID 50) ?
2. Czy jeżeli kupię antenę kierunkową do pasm 2100, 1800 to jestem w stanie osiągnąć 50Mb/s na pobieraniu ?
3. Rozumiem, że jeżeli przy nadajniku otrzymuję prędkości max 57Mb/s to oznacza, że ten nadajnik jest mocno obciążony i więcej z niego nie wycisnę nawet z anteną ?
4. Zrobiłem te same testy będąc na w mieszkaniu na parterze i co mnie dziwi to pomimo, że RSRP jest gorsze to prędkości są lepsze. Czy jest sens montować antenę na strychu i kombinować jak tam kable pociągnąć czy wystarczy taką antenę powiesić na elewacji budynku na parterze ?
img3.png

Teraz strona północna, tutaj łączyłem się z nadajnikiem na Cervi 14.
img4.png
Pod nadajnikiem na Cervi osiagnalem predkosci powyzej 100Mb/s
img5.png
5. Czy mając obecny modem B535 jestem w stanie osiagnąć coś więcej niż te 43Mb/s z anteną kierunkową, jaką najlpiej ?
6. Czy jeżeli zaopatrzę się (bardziej teoretyczne pytanie) w modem agregujący 4 pasma to wówczas osiągnę 100Mb/s ?