skracanie kabla antenowego

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
szczepan1991
Stały użytkownik forum
Posty: 51
Rejestracja: 2022-05-15, 09:32

skracanie kabla antenowego

Post autor: szczepan1991 »

Mam antenę z obrazka poniżej, z kablem 4 metrowym. Chcę ją podłączyć do Huawei B818. Odległość od routera to będzie może 1 metr, antena jest montowana tylko ze względu na barierę fizyczną oddzielającą od warunków atmosferycznych.
Pomyślałem, że 4 metry kabla to niepotrzebne straty sygnału. Czy "zwykły" elektryk będzie w stanie skrócić tego rodzaju kabel i podpiąć z powrotem do niego końcówkę, tak by odbyło się to bez uszczerbku dla przesyłanego sygnału? Jestem zielony, nie wiem jak bardzo precyzyjne są takie połączenia kabel-końcówka i czy pozafabryczna ingerencja czegoś nie popsuje.

Obrazek
szczepan1991
Stały użytkownik forum
Posty: 51
Rejestracja: 2022-05-15, 09:32

Re: skracanie kabla antenowego

Post autor: szczepan1991 »

+ od razu pytanie czy takie dwie przejściówki zmieszczą się koło siebie w tych slotach na wyjście antenowe z tyłu B818, czy jednak trzeba kupić dłuższe i cieńsze konektory?

Obrazek
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26132
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: skracanie kabla antenowego

Post autor: wojteks »

Do skrócenia kabla trzeba kupić nowe wtyki zaciskane i mieć odpowiednią zaciskarkę, zwykle elektryk nie ma takich rzeczy.
Nie pomagam na PW!
szczepan1991
Stały użytkownik forum
Posty: 51
Rejestracja: 2022-05-15, 09:32

Re: skracanie kabla antenowego

Post autor: szczepan1991 »

wojteks pisze:Do skrócenia kabla trzeba kupić nowe wtyki zaciskane i mieć odpowiednią zaciskarkę, zwykle elektryk nie ma takich rzeczy.
Dzięki.
Taka zaciskarka się nada? Widzę, że SMA, ale może kabel SMA, a końcówka SMA to co innego, upewniam się.

Obrazek
key