UMTS w plusie za darmo!

Informacje o nowych technologiach w łączności mobilnej i ich zastosowaniu - HSDPA, HSUPA, GPS, SIP, UPnP, VIDEO-rozmowy, VOIP.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
PawełB
Stały użytkownik forum
Posty: 92
Rejestracja: 2006-04-19, 15:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: PawełB »

Prawda jest taka, że podpisywało się umowę na internet. SMS-y można wysłać ze strony Plusa zgodnie z limitem i umową (tj. 20 lub 50 potem blokują stronę). Nie widzę powodów, dla których Polkomtel zwracał by kasę za abonament. Mnie też nie przekonuje ta historia. Też mam modem i mogę na kilka różnych sposobów wysłać SMS-a. Jeżeli już, to należy atakować firmę o dostarczenie aplikacji pozwalającej na pełne wykorzystanie modemu. Oczywiście, jeżeli producent sprzętu zaznaczył taką możliwość. Moim zdaniem modem ma służyć do odbioru sygnału z sieci i go przetwarzać. Nie jest wadą, że nie można wysłać z niego SMS-a. Zależy to od specyfikacji danego modelu.
iPlus Huawei E630
Samsung Z370
zadowolony klient plusa
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2006-05-10, 20:31

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: zadowolony klient plusa »

PawełB pisze:Prawda jest taka, że podpisywało się umowę na internet. SMS-y można wysłać ze strony Plusa zgodnie z limitem i umową (tj. 20 lub 50 potem blokują stronę). Nie widzę powodów, dla których Polkomtel zwracał by kasę za abonament. Mnie też nie przekonuje ta historia. Też mam modem i mogę na kilka różnych sposobów wysłać SMS-a. Jeżeli już, to należy atakować firmę o dostarczenie aplikacji pozwalającej na pełne wykorzystanie modemu. Oczywiście, jeżeli producent sprzętu zaznaczył taką możliwość. Moim zdaniem modem ma służyć do odbioru sygnału z sieci i go przetwarzać. Nie jest wadą, że nie można wysłać z niego SMS-a. Zależy to od specyfikacji danego modelu.
Nie wiem do czego odnosi sie ten teks. To co piszesz nie ma nic wspolnego z sytuacja, ktora ja opisalem. Bo ja opsalem sytucje w ktorej nie moge z winy plusa korzystac z uslug, ktore wedlug umowy i regulaminu powinny byc dostepne. To jakie ktos ma zdanie na temat tego do czego moze sluzyc telefon/modem nie NIC do rzeczy przy rozpatrywaniu reklamacji uslug swiadczonych przez firme telekomunikacyjna. Istotna jest tylko umowa w powiazaniu z regulaminem.
Umiejetnosc czytania ze zrozumieniem to trudna sztuka ale warto pocwiczyc zanim zacznie sie przedstawiac kontrargumenty na tezy, ktore nie zostaly wypowiedziane przez druga strone.
NIE ODPOWIADAJ NA POSTY, KTORYCH NIE PRZECZYTALES!
PawełB
Stały użytkownik forum
Posty: 92
Rejestracja: 2006-04-19, 15:16
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: PawełB »

Post czytałem już dużo wcześniej. Wiem, że chodzi o odbiór sms-ów. Wypowiedziałem tylko swoje zdanie. Każdy ma do tego prawo. Nie ma co się wściekać. Nie będę już dalej tego komentował. Poza tym w tej specyfikacji co podałeś nie ma ani słowa o odbieraniu czy wysyłaniu sms-ów. Obecnie na rynku są taryfy iPLUS60 i 110. Te, o których piszesz odnoszą się do użytkowników biznesowych. W regulaminie jest napisane, że "może korzystać" i właściwie odcina się od odpowiedzialności na końcu regulaminu. Również można uznać za wadę brak możliwości dzwonienia bo i to obejmuje regulamin. W witrynie firmy Option jest coś takiego jak Mobility Manager. Nie instalowałem go u siebie ale tam jest skrzynka SMS. Opis jest Tutaj. Pisze tam, że można wysyłać/odbierać SMS.
iPlus Huawei E630
Samsung Z370
Awatar użytkownika
raptou
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 267
Rejestracja: 2006-04-03, 22:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: raptou »

Ta historia jest całkiem możliwa. W skład usług PODSTAWOWYCH iPlus wchodzą:

Transmisja danych EDGE/GPRS/UMTS/HSCSD/CSD
Połączenia głosowe
Krótkie wiadomości tekstowe. Inna sprawa, że wg specyfikacji GSM jest to usługa dodana do GSM - faza 2, lecz operatorzy nas nimi uszczęśliwiają na siłę jako usługą obowiązkową i "oficjalnie" nie da się jej wyłączyć (mnie się udaje na żądanie ale ostro się o to kłóciłem :lol: )

Specyfikacja sprzętu mówi wyraźnie do czego służy i -wg mnie- @Zadowolony ma słuszne prawo do reklamacji. Otrzymał sprzęt, który z powodu błędu technologicznego jest niezgodny z dokumentacją chyba, że dokumentacja mówi wyraźnie, że sprzęt nie umożliwia odbioru wiadomości SMS. Wówczas powinien się znaleźć stosowny zapis w umowie, czy choćby ta pozycja powinna być wykreślona z cennika dla tej umowy.
Normalne, że klient zgłasza reklamację sprzedawcy, którym w tym przypadku jest akurat operator i ten próbuje jakoś zrekompensować uciążliwość usterki do czasu jej wyeliminowania. Spokojnie. Dostawca sprzętu (tu Polkomtel) nie ponosi żadnych kosztów. Obciąży kosztami zadośćuczynienia klientowi producenta, ponieważ to nie jest wina sprzedawcy, że sprzęt nie pasuje do specyfikacji i przez to nie współpracuje poprawnie z aplikacją Plusa. Jeżeli to wina Plusa to ma w plecy i słusznie.

Daleki jestem od oceny, czy jest to prawda, czy nie jednak opisana przez @Zadowolonego sytuacja jest całkiem możliwa. Gdybym się spotkał z podobną sytuacją zapewne zrobiłbym to samo i myślę, że bym wygrał. Tym bardziej, że mam już za sobą "wygraną" reklamację o reklamę z analogowym Centertelem (nie można czegoś obiecywać w reklamie, jednocześnie sprytnie uniemożliwiając skorzystania z oferty-tzw. wirtualna oferta. Jest a nie ma :lol: oraz reklamację właśnie o SMSy w analogowym "Centku", które nigdy nie działały poprawnie ale postawiłem na swoim i wymienili aparat Nokia 450-V2 na Nokię 450 VIP, w której wreszcie działały.) a to równie dyskusyjna sprawa.
Słusznie ktoś zauważył, że za usterkę nie odpowiada operator tylko producent. Ale operator w tym przypadku jest sprzedawcą sprzętu i do niego należy zgłaszać reklamacje a on dalej producentowi. To jak się w takiej sytuacji Plus zachowa oraz jak i czy w ogóle będzie chciał o jakoś zrekompensować to już inna historia.
zadowolony klient plusa
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2006-05-10, 20:31

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: zadowolony klient plusa »

raptou pisze: Słusznie ktoś zauważył, że za usterkę nie odpowiada operator tylko producent. Ale operator w tym przypadku jest sprzedawcą sprzętu i do niego należy zgłaszać reklamacje a on dalej producentowi. To jak się w takiej sytuacji Plus zachowa oraz jak i czy w ogóle będzie chciał o jakoś zrekompensować to już inna historia.
Widze glos rozsadku. W tym konkretnym przypadku producent nie jest odpowiedzialny za wade urzadzenia i oprogramowania firmware. Option udostepnia mozliwosc upgradowania firmwaru (angielskawo-polskawo to brzmi) przez strone www ALE!! NIE W TYM PRZYPADKU. Dwa dni po zakupie tego modemu chcialem zmienic firmware ale TO NIE JEST MOZLIWE. Po podaniu numeru imei na stronie producenta otrzymalem komunikat, ze modem posiada "customized firmware" i moze byc upgradowany TYLKO I WYLACZNIE przez telecom, ktory sprzedal mi ten modem.
To, ze Polkomtel wynajal jakas firme, ktora spartolila swoja robote, malo mnie obchodzi. Dla mnie strona umowy jest Polkomtel. To, ze w tej firmie nie zadzialala kontrola techniczna to nie moj problem.
Moja reklamacja ZOSTALA ROZPATRZONA POZYTYWNIE BO TYLKO TAK MOGLA BYC ROZPATRZONA.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
canidy
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 682
Rejestracja: 2005-12-30, 20:01
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Maz.

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: canidy »

Dla mnie strona umowy jest Polkomtel. To, ze w tej firmie nie zadzialala kontrola techniczna to nie moj problem.
Moja reklamacja ZOSTALA ROZPATRZONA POZYTYWNIE BO TYLKO TAK MOGLA BYC ROZPATRZONA.
Pozdrawiam.
Zgadzam się z przedmówcą i nie ma co dalej wnikać w temat. Prawda czy nie, ale realna sytuacja. Nie pierwszy i nie ostatni "Miś" w tym pięknym kraju :)
pgoral
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 274
Rejestracja: 2006-08-13, 01:52
Lokalizacja: Wawa/Piotrków

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: pgoral »

klisza pisze:Nie wiem, czy to co mówisz jest prawdą, ale wg. mojego prostego toku myślenia za tą usterkę nie odpowiada Polkomtel tylko Option.
Mówiąć ironicznie można by pójść dalej i jak np. nie działają SMSy lub rozmowy to zamiast zgłaszać reklamację w np. plus gsm to zgłaszać ją w Nokii lub Ericcsonie. W tym drugim przypadku w niektórych rejonach kraju nawet dużo za tym przemawia. Zdaje się, że tam obsługę techn. prowadzi właśnie Ericcson. Więc..

Jednak jak się coś kupuje od firmy X to od niej się wymaga tego co gwarantuje w umowie. Ona może dalej wymagać tego od swoich dostawców. Może też w umowie wyłączyć część odpowiedzialności. Oczywiście w sposób nienaruszający obowiązującego prawa.

Jak już ktoś tu wspomniał - zależy to od umowy.

Inna sprawa, że jak by to ująć - nie fer byłoby teraz kupować mopdem w złej wierze. No i czy warto tracić czas i nerwy za te kilka abonamentów?
Chyba, że ktoś się lubi poruszać w takich sprawach. :) ALe to już OT.
Awatar użytkownika
bob
Guru bezprzewodowy
Posty: 7979
Rejestracja: 2006-01-07, 15:41
Lokalizacja: Mała miejscowość

Re: UMTS w plusie za darmo!

Post autor: bob »

Jakoś,przegapiłem ten temat.Otóż modem potrafi wysyłać i odbierać sms i nie jest wadliwy.Pewnie aplikacja iplus była błędnie napisana i nie potrafiła odczytać tych sms.Myślę ,że OPTION nie ma tu nic do rzeczy.Miałem ten model od grudnia 2005 i w Orange zawsze otrzymywałem powiadomienia o fakturach przez sms.Firmware też wydaje się nie być dedykowany dla konkretnego operatora (stosowałem firmwara`y od wielu operatorów).Tak więc to chyba plus odpowiadał za ten stan w 100%.Nie wiem jak jest teraz tzn.czy poprawiono oprogramowanie plusa.
ODPOWIEDZ