Problem z szybkością iplusa

Informacje o nowych technologiach w łączności mobilnej i ich zastosowaniu - HSDPA, HSUPA, GPS, SIP, UPnP, VIDEO-rozmowy, VOIP.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Kasia
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
Lokalizacja: Kalisz

Problem z szybkością iplusa

Post autor: Kasia »

Witam,

Posiadam Internet mobilny iPlus od 5 lat. W listopadzie 2011 roku przedłużyłam po raz drugi umowę na usługę, z racji sprawnego modemu zdecydowałam się na umowę bez modemu na okres 12 miesięcy.

W tym roku pod na początku września wyjechałam na kilka miesięcy za granicę. Przed wyjazdem Internet działał jak zwykle - to jest bez zarzutu. W trakcie mojej nieobecności siostra trzykrotnie próbowała uruchomić iplusa, jednak Internet w ogóle nie chciał się połączyć.

W międzyczasie wykonałam telefon do Plusa i zapytałam jak wygląda sytuacja związana z końcem umowy a moją niemożnością pojawienia się w kraju w celu jej podpisania. Uprzejma pani poinformowała mnie, że w przypadku niezgłoszenia chęci rezygnacji z umowy umowa zostanie przedłużona na czas nieokreślony na starych warunkach.

Wczoraj wróciłam z zagranicy i próbowałam oczywiście uruchomić Internet na laptopie. Modem łączył się z Internetem i przesyłał jakieś dane, ale żadna strona Internetowa czy gg nie działało - w przypadku stron internetowych przeglądarka pokazywała komunikat o niemożności połączenia. Po jakimś czasie Internet zaczął chodzić o tyle, o ile, jakakolwiek strona typu onet czy gmail wczytywały się dobre trzy minuty, działały przed pięć, a potem znowu brak jakiekolwiek wczytywania (chociaż teoretycznie modem wciąż był połączony z Internetem) Z racji tego, że oprócz laptopa posiadam również netbooka spróbowałam tam uruchomić Internet, niestety z zerowym rezultatem.

Dziś w ciągu dnia Internet na netbooku chodził bez zarzutu (przebywałam w innej części miasta), jednak po powrocie do domu działa o tyle, o ile - wszystko się ładuje ale bardzo, bardzo wolno (do tej pory, a jak wspominałam jestem klientką iPlusa już piąty rok, w miejscu mojego zamieszkania Internet mobilny śmigał aż miło). Jeżeli próbuję go uruchomić na laptopie efekty są identyczne jak wczoraj.

Iplus manager informuje, ze typ połączenia to HSDPA/HSUPA lub 3G. Przeczytałam na tym forum, że HSUPA to jakaś szybsza technologia internetowa - cóż, jak dla mnie jest tak szybsza, że na jednym komputerze ledwo zipie, a na drugim nie działa całkowicie.

Będę wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki mogące pomóc ustalić co z Internetem jest nie tak. Dopiero pod koniec tygodnia będę miała możliwość udać się do salonu i zapytać co się dzieje u źródła.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: ja.michal »

Jaki masz zasięg sieci? Ewidentnie jakiś problem z zasięgiem.
Kasia
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: Kasia »

Przepraszam, za zapewne głupie pytanie, ale jak sprawdzić zasięg?:D

Wcześniej, to jest do czasu wyjazdu wszystko działało bez zarzutu. Nie znam się na tym absolutnie, ale czy zasięg może powodować, że na jedynym komputerze da się jako-tako korzystać z Internetu, a na drugim jest to niemożliwe?

[ Dodano: 2013-01-13, 21:44 ]
Sprawdziłam na stronie Plusa, zasięg EDGE.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: ja.michal »

Na stronie Plusa to jest mapka zasięgu. ;)
W aplikacji do łączenia się z internetem masz pasek zasięgu (kreski).
Kasia
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: Kasia »

Zasięg jaki mam to 4 kreski.

Dziś odwiedziłam jeszcze inny rejon miasta i tam sprawdzałam Internet - działał bez zarzutu.
Wychodzi więc na to, że pomimo dużego zasięgu i tego, że zawsze u mnie w domu nie było problemu z Internetem problem leży w lokalizacji... Nie wiem czy problem da się rozwiązać? Czy lepiej zerwać umowę (jest na czas nieokreślony, więc śmiało to zrobić) i spróbować się przenieść do konkurencji?
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: ja.michal »

Skoro zasięg jest a marnie chodzi to możliwe, że jest jakiś problem na danej stacji bazowej. Zgłoś może sprawę operatorowi. Jeśli nic nie poradzą i nie będzie poprawy to możesz myśleć o nowym operatorze.
Kasia
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
Lokalizacja: Kalisz

Re: Problem z szybkością iplusa

Post autor: Kasia »

Można zamknąć temat - byłam w Plusie i okazało się, że problem leżał w antenie - wymieniają ją na nową, żeby obsługiwała technologię LTE. Miało działać dobrze od dzisiaj i faktycznie, śmiga aż miło. Szkoda tylko, że miły pan z Plusa nie wyjaśnił, czemu Internetu nie było też kilka miesięcy wstecz - ale już trudno, ważne, że teraz działa.

Dziękuję za wszelką próbę pomocy :)
ODPOWIEDZ