Internet komórkowy - najczęstsze problemy

Najczęściej zadawane pytania na forum i odpowiedzi na nie. Polecamy na początek: podstawy -> www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=1118, defnicje bezprzewodowe -> www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=1896, test prędkości Internetu -> www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=548 oraz konfiguracja połączenia GPRS EDGE UMTS HSDPA -> www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?t=7211.

Moderator: Moderatorzy

janek222
Stary wyga bezprzewodowy
Posty: 770
Rejestracja: 2007-11-29, 21:04
Lokalizacja: PL

Re: Internet komórkowy - najczęstsze problemy

Postautor: janek222 » 2009-02-24, 13:11

Rozwiązywanie problemów związanych z połączeniami dial-up (wersja wstępna do dyskusji, zmian, rozwoju).

Problemy z modemem:
1. W komputerze jest za słaby zasilacz - wymiana na mocniejszy lub zastosowanie aktywnego huba USB.
2. Podejrzenie awarii modemu - należy sprawdzić na innych komputerach czy zachowuje się podobnie.
3. Sterowniki modemu - zamiana na inne.
4. Sterowniki portów USB - zamiana na inne.
5. Nieprawidłowo działający manager połączeń - łączenie się za pomocą samego połączenia dial-up lub zamiana na inny.
6. Blokowanie transmisji lub managera przez inne oprogramowanie - wyłączenie firewalla i programu antywirusowego na czas testów.
7. Konflikt z innymi urządzeniami - sprawdzenie w innych portach USB (fizyczne przepięcie do innych gniazd USB).
8. Za słabe zasilanie nie z winy zasilacza - zastosowanie podwójnego kabla USB, zamiana na inny kabel, podłączenie bezpośrednie do portu bez kabla, zastosowanie aktywnego huba USB.
9. Błąd oprogramowania, ustawień modemu - reset ustawień modemu za pomocą komend AT (brak standardów).

Problemy z łączeniem:
1. Simlock - zdjęcie lub korzystanie z sieci na którą jest założony.
2. Karta SIM nie kompatybilna z modemem - przetestowanie innych kart.
3. Awaria po stronie operatora, np. nieprawidłowo działający BTS - przetestowanie kart (np. prepaid) innych operatorów.
4. Nieaktywne przesyłanie danych na koncie abonenta - kontakt z BOK.
5. Brak środków na koncie - doładowanie.
6. Nie wprowadzenie kodu PIN - należy wyłączyć żądanie kodu PIN (np. za pomocą telefonu przekładając do niego kartę SIM) lub używać managera który będzie go wprowadzał.
7. Nieprawidłowa konfiguracja managera - sprawdzić konfigurację.
8. Inne - spróbować połączyć się za pomocą połączenia dial-up bez używania managerów.
9. Problem z otwieraniem stron - ręczne wpisanie, zmiana: DNSów, MTU.
Pozdrawiam
Janek

zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 12116
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Internet komórkowy - najczęstsze problemy

Postautor: zDaleKi » 2009-02-27, 17:09

Dodaję to do FAQ. :ok: W przyszłości będziemy to rozbudowywać.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.


Wróć do „FAQ - zbiór odpowiedzi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości