Asus RT-AC55U - tańsza alternatywa ?

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
rysiekkk
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-31, 07:57

Asus RT-AC55U - tańsza alternatywa ?

Post autor: rysiekkk »

Witam,
potrzebuję zakupić nowy router ;)

2 piętrowy domek bliźniak.
W eterze widzę ~7-10 sieci.
Światłowód -> switch (1000 TP-Link 5 portów) -> router.
Łącze na razie szalone 30/30. Za jakiś czas szybsze.

Po WiFi - 2 telefony, tablet, PS3, 3 TV, 2-3 laptopy.

W sumie nie wiem czy potrzebuję 5GHz - ale rozwojowo chcę dual-band.
Port USB 3.0 - też bardzo chętnie na potrzeby prymitywnego "NAS" ;)

Priorytet: stabilność i zasięg !
Mam repeater (2,4GHz NETGEAR WN1000RP) którym w razie "W" czarną dziurę pokryję.

Nie znam się i nie czuję potrzeby wgrywać alternatywnych softów do routera.

Wiem, że nie wykorzystam pewnie 90% możliwości sprzętu.
Wolał bym coś bliżej 200zł niż 400zł - ale jestem otwarty na propozycje...


Ktoś coś ? :cwaniak:
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Asus RT-AC55U - tańsza alternatywa ?

Post autor: radius »

TP-Link 1043ND v2. Wiem, wiem, że to "tylko" 2,4 GHz, ale:

- dom i pół podwórka jego radio pokryje

- WiFi bez większego problemu przepcha 75/75 Mb/s z WAN (nie mylić z otoczeniem sieciowym!)

Jeśli łączę będzie jeszcze szybsze to zdecydowanie coś z modulacją AC. Przykładowo taki Netgear WNDR4300 w paśmie 5 GHz rozsyła do 92/92 Mbps.

Nie wiem czy wiesz, ale zasięg 5 GHz jest znacznie słabszy. Poza tym jeśli trafisz na radar to Cię będzie rzucało po kanałach i samoistnie zmniejszało moc radia.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724