Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
janou

Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: janou »

Witam. Potrzebowałbym odpowiedzi na moje pytania. Moja sieć wygląda następująco:

Modem (vectra) -> router cisco -> switch cisco -> zasilacz poe - > Acccess point cisco

Problem polega na tym, że przy sieci 5Ghz internet chodzi tragicznie. Posiadam internet 150Mb/s. Na bezprzewodówce osiągam raz 150Mbs, a raz podczas "awarii" prędkość spada do 0,5 Mb/s z pingiem 1000. Moja sieć działa na przemian: ~150Mbs / 0,5Mbs. Może zrobię ze sobą krótkie Q/A żeby wykluczyć zbędne komentarze.

Q: Może Twoje urządzenia nie posiadają karty sieciowej na 5Ghz?
A: Posiadają. DO laptopa dokupiłem specjalnie kartę Asusa na usb, a na telefonie (SG7 Edge) jest już standardowo wbudowana. Zresztą jeżeli karty sieciowej by nie było, to sieć byłaby niewidoczna.

Q: Dzieje się tak tylko na laptopie?
A: Nie. Na wszystkich urządzeniach bezprzewodowych

Q: Może coś poprzestawiałeś w AP?
A: Nie. W Ap skonfigurowałem za pomocą kreatora sieci, dwie sieci bezprzewodowe. 5Ghz i 2,4 Ghz. O idziwo sieć 2,4 Ghz działa zawsze dobrze! Tzn podczas awarii 5Ghz, po przełączeniu się na 2,4Ghz wszystko wraca do normy! Czyli prędkość 20-30 Mbs z pingiem 15-25.

Q: Kable w porządku?
A: Gdyby nie były, to miałbym problem z 2,4Gh (i z zasilaniem poe?)

Q: Podłącz bezpośrednio pod modem i spawdź!
A: Sprawdzone. Dzieje się dokładnie to samo.

Q: Może urządzenie zepsute?
A: Wykluczam to z czystym sumieniem. Moje pierwsze AP właśnie w tej sprawie odesłałem na serwis. Po walkach nawet zwrócono mi pieniądze.

Q: Może inne sieci w bloku Ciebie zakłócają?
A: Nie, w bloku 5Ghz używam tylko ja.

Q: To ja nie wiem o co chodzi
A: No ja też nie.


Wracając na ziemię. Wykonałem testy za pomocą WinMTR. Według mnie anomalie są po stronie dostawcy. I tutaj potrzebuję specjalisty. Jak niby problemu mogą być po stronie dostawcy? Myślałem że AP zamienia sieć na kablową i dalej leci wszystko po kablu? Oczywiście muszę powtórzyć, po kablu oraz na 2,4Ghz nic złego się nie dzieje! Podsyłam wyniku moich testów (testy wykonane tylko na modemie, pomijając moją sieć). Mogę prosić dobrą duszyczkę o pomoc w wyjaśnieniu mi tego zagadnienia? Przesiadka na 5Ghz jest dla mnie bardzo ważna. Na tym etapie myślę że nazwy urządzeń nie są ważne. Jeżeli jednak będą to podam.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: krystianb »

Tyle się napisałeś, a dalej nic nie wiem.
1. Moden vectra? Co to jest, ma to włączone jakieś wifi?
2. "Router cicsco" może konkretny model? Tak samo AP. Rozumiem, że to twoje sprzęty.
3. W którym miejscu masz włączone te wifi 5GHz?

Jedyne co mogę napisać, to nie masz pewności czy któryś sąsiad z czegoś innego na 5GHz nie korzysta, bo ta częstotliwość nie ogranicza się tylko do wifi. Ba na jednym paśmie działają nawet radary pogodowe. Bez analizatora widma pewności czy nic nie ma nie będzie.


Co do WINMTR, 10.206.0.1 to twój router?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
janou

Re: Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: janou »

1. Literówka. Chodziło o modem.
2. Konkretnych modeli nie podawałem, ponieważ nie uważałem tego za istotne (ponieważ te "złe" rzeczy dzieją się bezpośrednio za modemem. Za routerem zresztą też). Ale proszę bardzo:
AP: Cisco WAP371
Router: Cisco RV042G
Switch: SG300-10
Modem (Vectry): Arris TG862

Modem ma włączone Wifi (2,4Ghz) którego nie da rade wyłączyć. Z którego nie korzystam.

3. 5Ghz idzie z AP WAP371.

Testy odbywały się przed moją siecią, żeby mieć dowód dla usługodawcy, że po mojej stronie jest wszystko ok. Moja sieć leży w puli 192.168.1.0. Podejrzewam że 10.206.0.1 to ip modemu, ale nie potrafię tego potwierdzić. Jeżeli chodzi o sprawdzanie sieci wifi, korzystałem z Wi-fi Analyzer.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: krystianb »

Po pierwsze zawracasz gitarę operatorowi, który nie ma nic wspólnego z Twoim problemem. Jeśli na arisie jest dobrze, to operator nie ma żadnego wpływu na to co dzieje się dalej.
janou pisze:Testy odbywały się przed moją siecią, żeby mieć dowód dla usługodawcy, że po mojej stronie jest wszystko ok.
W jaki to sposób ominąłeś swoją sieć?
Napiszę to jeszcze raz jak na kablu na wyjściu z routera jest OK, no nie jest wina operatora że połączenie pomiędzy twoim AP a twoim kompem/komórką nie działa.
Wina musi siedzieć w APku karcie wifi a może telefonie? Można by zobaczyć logi AP czy coś tam widać jak prędkość spada.
janou pisze:Jeżeli chodzi o sprawdzanie sieci wifi, korzystałem z Wi-fi Analyzer.
Ale to jak i żadne inne narzędzie korzystające z karty wifi nie pokaże streamera hdmi u sąsiada za ścianą.
janou pisze:Modem ma włączone Wifi (2,4Ghz) którego nie da rade wyłączyć. Z którego nie korzystam.
W vectrze to może wyłączyć tylko operator, z resztą modem czasem nie jest w trybie bridge?
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
janou

Re: Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: janou »

Przecież dla mnie logiczne jest to, że jak wychodzi z mojego modemu to zanim wyjdzie na świat, przelatuje przez ich kilka routerów- powiedzenie, że jeżeli na modemie jest ok to internet musi chodzić jest nie na miejscu. Ja nie pinguje swój AP, tylko serwer google/wp.pl. Nie rozumiem tylko dlaczego 2,4Ghz i po kablu działa dobrze a 5Ghz już nie. Przecież to nie jest normalne. Po to się przechodzi na 5Ghz aby nie było problemów. Chce wiedzieć dlaczego tak się dzieje. Logi AP nic mi nie mówią. A tym bardziej nie mówią nic o prędkości. "Problem" wyłączania wifi w modemie jest niepotrzebny, nie interesuje mnie to. Tak samo czy jest w trybie bridge czy nie. To nijak ma się do mojego problemu. Specjalistą nie jestem, ale jak ma się hdmi do mojego wifi? Bo nie rozumiem- poproszę dowody naukowe potwierdzające że hdmi szkodzi (w takim stopniu) falom wifi. Idąc tym tropem, poproszę dowody na to że kabel sieciowy jest szkodliwy dla wifi. Może sieć komórkowa też? Bądźmy poważni.

Zacytuję teraz inne forum gdzie starałem się uzyskać odpowiedzi.


"Sprawdź co ma jakie ip i głoś jeśli problem występuje już za twoim ap (a ty nie kopałeś przy ich kablu). Pewnie będą ci chcieli wcisnąć, że to twój ap. Więc poprzyj się danymi z grafiki którą wrzuciłeś."


Proszę się nie zagłębiać w duperele. "Guru bezprzewodowy" nic nie znaczy. Ja jestem inż. Informatyk więc znam się na rzeczy. Z duperelami bym nie przychodził. Temat napisałem jasno, chce jasnej odpowiedzi. W gwoli ścisłości mogę "łopatologicznie" to wytłumaczyć.

Telefon/Laptop łączy się z AP. Jakość dobra, ping ok. Ap łączy się z modemem. Tutaj zaczynają się schody (nie wiem czy to w samym modemie czy już za nim). Ping podskakuje do 1k, prędkość spada z 150Mbs na 0,5. Jak napisałem wcześniej wykluczam problemy z AP, laptopem, telefonem. Wykluczam i już, koniec tematu.
Awatar użytkownika
krystianb
Guru bezprzewodowy
Posty: 10350
Rejestracja: 2008-03-19, 17:10
Lokalizacja: wa

Re: Poszukuję specjalisty od sieci bezprzewodowych. Problem z 5Ghz. Problem z usługodawcą.

Post autor: krystianb »

janou pisze:Nie rozumiem tylko dlaczego 2,4Ghz i po kablu działa dobrze a 5Ghz już nie.
No szklana kula mi się stłukła i nie mam pojęcia co źle ustawiłeś w swojej sieci, bo skoro po kablu działa dobrze, to nic operator nie ma problemów z Twoją siecią.
Za prośbę pomocy na gg/pw gwarantuje czerwony prezent!
ODPOWIEDZ