Połączenie dwóch lokalizacji

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bizi
Początkujący użytkownik forum
Posty: 2
Rejestracja: 2018-03-04, 22:52

Połączenie dwóch lokalizacji

Post autor: bizi »

Na wstępie witam wszystkich!

Chciałbym połączyć ze sobą dwie lokalizacje, jak w załączniku. Mam nie najgorsze pojęcie o sieciach ale nie mam żadnego doświadczenia w sieciach na większą odległość.
Bardzo bym prosił o pomoc w ocenie możliwości i dobór sprzętu.



Obrazek



Lokalizacja A
Jest to "wieżowiec" 16 piętrowy, lokal znajduje się na 7 piętrze po stronie zachodniej. Na zielono zaznaczyłem do jakiej części elewacji mam dostęp.
Opcja 1. Mało prawdopodobna ale zakładam, że idealna. Mógłbym puścić szachtą UTP i na dachu dać antenę kierunkową/urządzenie zewnętrzne po POE. Od strony administratora budynku niestety raczej to nie przejdzie.
Opcja 2. Po stronie południowo zachodniej jakaś antena/urządzenie, nie jest możliwe żeby urządzenia siebie zobaczyły ale to tu potrzebuję porady.

Lokalizacja B
Jest to dom jednorodzinny, 3 piętra, mogę antenę/urządzenie umieścić w dowolnym miejscu.

Między lokalizacjami nie ma żadnych przeszkód, bezpośredni widok, w pobliżu żadnych innych wysokich budynków, osiedle domków jednorodzinnych.

Myślałem o użyciu takich dwóch urządzeń: tp-link CPE510 lub coś tego typu.
https://www.tp-link.com/pl/products/det ... PE510.html
Prosiłbym o ocenę sytuacji i poradę. Nie wiem czego użyć i na jaką przepustowość mogę liczyć.
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Połączenie dwóch lokalizacji

Post autor: matek451 »

Widoczność anten obydwu CPE to podstawa.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL