Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Nowości... więcej na https://www.opp.today/pl/

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Post autor: key »

Trasa przelotu w tym tescie byla wybrana tak, ze mysliwiec poruszal sie ortogonalnie miedzy nadajnikami. W realnym swiecie to nie wystepuje.

W LTE sa dokladnie te same problemy. To wynika z podstaw fizyki - przeczytales na czym polega effekt Dopplera?

Tutaj masz grafike pokazujaca co sie dzieje z czestotliwoscia sygnalu w zaleznosci od szybkosci pojazdu:
Obrazek

Przykladowo: przy 400 km/h sygnal bladzi miedzy 300MHz a 600 MHz - tego nie jestes w stanie opanowac - zastanow sie jak wygladaja odpowiednie anteny, wzmacniacze, filtry. Dodatkowo: OFDM (podstawa LTE) przestaje dzialac: Male zmiany kierunku samolotu vs bazy powoduja plywanie sygnalu.
Nie pomagam na PW.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Post autor: ja.michal »

Wiem co to efekt Dopplera.

Zgoda, Ericsson w komunikacie nie pochwalił się jaki "myk" z siatką stacji zrobił.

Zobaczymy jak sobie z tym poradzą. Skoro działa komunikacja w ruchu lotniczym i wojskowym, GPS, połączenia satelitarne na pokładach samolotów (Iridium ma ruchomą sieć satelitów) to i tutaj się uda. :)
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Post autor: Jo_gurt »

key, a masz może taki wykres dla wyższych częstotliwości?
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Post autor: key »

Musial bym wrzucic w excella - to jest w sumie tylko jeden prosty wzor:

Obrazek

gdzie:

v – prędkość fali,
fo – częstotliwość fali odbieranej przez obserwatora,
fz – częstotliwość fali generowanej przez źródło,
vo – składowa prędkości źródła względem obserwatora, równoległa do kierunku łączącego te dwa punkty.
Nie pomagam na PW.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Deutsche Telekom i Inmarsat rozpoczynają pracę nad Internetem w samolotach

Post autor: ja.michal »

Wiadomo kto będzie odpowiadał za dostarczenie sprzętu naziemnego.
www.telepolis.pl pisze:Alcatel-Lucent dostarczy technologię LTE dla naziemnej sieci Deutsche Telekom uzupełniając hybrydową sieć Inmarsat, zapewniającą szybki i stabilny dostęp do Internetu podczas podróży lotniczych.

Alcatel-Lucent podpisał umowę z Deutsche Telekom, dotyczącą stworzenia pierwszej na świecie stacjonarnej sieci LTE wykorzystywanej do komunikacji z samolotami, która będzie uzupełnieniem usług satelitarnych świadczonych przez Inmarsat. Nowa usługa to odpowiedź na gwałtownie rosnące zapotrzebowanie na stały dostęp do Internetu - także na pokładzie samolotu.

Europejska Sieć Lotnicza (ang. The European Aviation Network, EAN) składać się będzie ze specjalnie dostosowanej przez Alcatel-Lucent naziemnej sieci LTE i dedykowanych rozwiązań IP Mobile Core, zintegrowanych z siecią usług satelitarnych.

Na pokładach samolotów pasażerowie będą mogli korzystać z sieci Wi-Fi, w ramach której połączenie z Internetem będzie się płynnie przełączać pomiędzy siecią naziemną LTE oraz usługami satelitarnymi. Ponadto EAN pozwoli liniom lotniczym na wprowadzenie nowych innowacyjnych rozwiązań i usług spersonalizowanych pod kątem pasażerów.

Deutsche Telekom i Alcatel-Lucent przeprowadziły serię testów sieci LTE i blisko współpracują z Inmarsat, wiodącym dostawcą usług satelitarnych, w zakresie integracji LTE do pasma S (ang. S-Band). Deutsche Telekom i Inmarsat nawiązały w ostatnim czasie strategiczną współpracę w zakresie budowy i rozwoju Europejskiej Sieci Lotniczej, a także jej biznesowego wykorzystania. Porozumienie zakłada przeprowadzenie testów lotniczych sieci hybrydowej (łączącej usługi satelitarne i LTE) w 2017 roku.

Alcatel-Lucent odpowiedzialny będzie także za utrzymanie sieci naziemnej i usługi serwisowe dla Deutsche Telekom. Umowa z Deutsche Telekom to dowód na to, jak Alcatel-Lucent współpracuje z operatorami w zakresie dostarczania przełomowych i innowacyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych mających na celu zapewnie konsumentom nieprzerwanego dostępu do sieci.

Źródło tekstu: Alcatel-Lucent
źródło: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/alca ... 34591.html
ODPOWIEDZ