600Mbit/s Vectra, pierwsze problemy

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
tormentor
Użytkownik forum
Posty: 31
Rejestracja: 2008-07-21, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

600Mbit/s Vectra, pierwsze problemy

Post autor: tormentor »

Witajcie,
Wczoraj zwiększyłem net u mojego operatora (Vectra) ze 100/10 na 600/30Mbit/s. Parametry ok, niby wszystko gra, ale... Mam zablokowane porty. Chodzi głównie o torrenty i generalnie programy do wymiany plików. Do tej pory, w ofercie 100Mbit/s wszystko było ok. Dana aplikacja najprawdopodobniej wymuszała przekierowanie portów, a router i konfig Vectry (ściąga się automatycznie po zalogowaniu do sieci) na to pozwalał. Nie znam się aż tak, ale chodziło chyba o UpNP. Nie wiem czemu w nowej ofercie to nie działa. Od dłuższego czasu Vectra nie daje dostępu do ich routera i jakiekolwiek próby rozmów z nimi kończą się na "parametry pracy modemu są w porządku". Jedyne co mi pozostaje to kupno własnego routera, a ich sprzęt (Technicolor cga2121) przełączyć w tryb "bridge". Wówczas będę mógł robić co mi się podoba.
Inna opcja to rezygnacja z podpisanej umowy (mam na to 14 dni) i przejście do UPC.
Tutaj powstaje kilka pytań:
- Czy UPC daje dostęp do ustawień routera?
- Może zostać przy Vectrze i kupić własny router?
Trochę to bez sensu, żeby kupować router, znowu wydawać kasę tylko po to, żeby postawić router na routerze, bo ktoś nie dał dostępu.
Co radzicie? Poważnie, nie wiem jak rozwiązać temat...
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: 600Mbit/s Vectra, pierwsze problemy

Post autor: key »

Kup router, jesli ISP ppozwala na przelaczenie swojego routera w tryb bridge. Zamykanie portow sluzy ochronie tylka ISP.
Nie pomagam na PW.
tormentor
Użytkownik forum
Posty: 31
Rejestracja: 2008-07-21, 22:03
Lokalizacja: Warszawa

Re: 600Mbit/s Vectra, pierwsze problemy

Post autor: tormentor »