Budowa oraz rozdzielenie sieci internetowej na dwa budynki

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
panma
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2017-09-23, 17:41

Budowa oraz rozdzielenie sieci internetowej na dwa budynki

Post autor: panma »

Cześć,
Jestem aktualnie w trakcie planowania i budowy sieci internetowej rozdzielonej na dwa budynki,
niestety mam problem z doborem urządzeń i późniejszą ich konfiguracją, ciężko mi się w tym wszystkim połapać, zaznaczam,
że jestem kompletnym laikiem jeśli chodzi o takie sprawy, więc niektóre fachowe pojęcia mogą być mi obce, ale do rzeczy, sieć mniej więcej ma wyglądać tak:


Internet od Inei 1Gbit, urządzenie od dostawcy to prawdopodobnie Nokia G-240W-C, w nawiasach podaje modele urządzeń które biorę pod uwagę jeśli chodzi o zakup sprzętu.

Początek sieci, czyli router od dostawcy:
1. Nokia G-240W-C


2. Switch(TP-Link 5p TL-SG105PE) lub Router przewodowy (TP-Link ER605)

Planowałem switch, aktualnie rozważam również router przewodowy, nie wiem co będzie odpowiednie i lepsze
warunkiem koniecznym jest możliwość sztywnego ustawienia prędkości transferu dla poszczególnych portów.

3.
Budynek nr 1
Router z funkcją acces point (TP-Link Archer AX55),
Do routera przewodowo podłączony byłby jeden lub dwa komputery, reszta urządzeń przez WiFi,
Zależy mi również na ewentualnej możliwości poszerzenia sygnału WiFi bezprzewodowo,
do tego budynku jest możliwość pociągnięcia jeszcze jednej skrętki ze switcha w celu poszerzenia zasięgu sieci


Budynek nr2
Router z funkcją acces point (TP-Link Archer AX1500),
Urządzenia będą łączyć się tylko przez WiFi,
Tutaj mocno zależy mi na możliwości rozszerzenia sygnału WiFi, bezprzewodowo lub przewodowo