ASUS DSL-AC56U czy ASUS RT-56U - VECTRA

Zagadnienia dotyczące technice w szerokim tego pojęcia znaczeniu czyli luźne dyskusje o zagadnieniach technicznych ale nie związanych z główną tematyką forum, m.in, komputery, oprogramowanie, systemy operacyjne - techniczny Hyde-Park.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Loku
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2016-09-08, 20:13

ASUS DSL-AC56U czy ASUS RT-56U - VECTRA

Post autor: Loku »

Witam,
Na wstępie pragnę wyjaśnić, że jestem laikiem i nie są mi specjalnie znane tajniki sieci bezprzewodowych oraz routerów. Z góry przepraszam za swoje braki wiedzy.

Dwa miesiące temu zainstalowano u mnie w mieszkaniu internet od VECTRY o prędkości 100 Mb/s. Do obsługi łącza dano mi router CISCO EPC3928AD, niestety mam pewne zastrzeżenia co do zasięgu jaki owo urządzenie oferuje. Pasmo 2,4GHz ledwo "łapie" w innych pokojach niż ten w którym stoi router, nie wspominając o paśmie 5GHz.

Poczytałem trochę o routerach i trafiłem na sprzęt marki ASUS. Na wielu forach użytkownicy wychwalają zalety routera ASUS RT-56U. Zależy mi na tym aby router obsługiwał technologie ac więc ten sprzęt spełnia moje wymagania. Wybrałem się do sklepu gdzie trafiłem na router ASUS DSL-AC56U, modelu z serii nie było na stanie. Sprzedawca stwierdził, że jest to lepszy model gdyż posiada dwa "wejścia" i jest kompatybilny zarówno z dostawcami telefonicznymi jak i kablowymi. Po przyjrzeniu się parametrom wydaje mi się, że sprzęt jest bardzo podobny, różni się jedynie ilością "wejść"- jeno Ethernet, a drugie ADSL/VDSL oraz portem USB.