Dobór modemu i anteny na 3G

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Janku
Początkujący użytkownik forum
Posty: 16
Rejestracja: 2015-03-23, 18:18
Lokalizacja: mazowieckie

Dobór modemu i anteny na 3G

Post autor: Janku »

Cześć!
Pod koniec miesiąca ma do mnie przyjść karta z Orange Free Net bez urządzenia. Obecnie korzystam z ich MV610R bez anteny zewnętrznej i jest dobrze. Jaki mam dokupić modem wi-fi do nowej karty? Moja lokalizacja to Natolin, powiat węgrowski, woj. mazowieckie. Najlepiej gdyby obyło się bez anteny zewnętrznej (a przynajmniej na jakiś czas, w następnym miesiącu mogę dokupić). Cena urządzenia to maks 200zł. Jeżeli antena byłaby konieczna to posiadam wysoki maszt, na którym mogę ją zawiesić.

Niestety nie znam się na tych urządzeniach, a żadnej konkretnej informacji nie znalazłem na ten temat, poza tym każda lokalizacja jest inna i ma inne "możliwości"
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Dobór modemu i anteny na 3G

Post autor: ja.michal »

Po pierwsze to nowa karta również jest dualna więc CDMA nadal będzie działać - na tym routerze co masz zadziała.To tak awaryjnie pisząc. ;)

Po drugie to stacje 3G w okolicy masz na 900MHz. Najbliższa stacja bazowa jest w kierunku połnocnego zachodu w miejscowości Zakrzew. Pewnie koło 4-6 km. Może działać bez anteny. Proponują sprawdzić najpierw jak to będzie wyglądało w praktyce i dopiero myśleć o antenie.

Jakiego urządzenia bardziej szukasz - router mobilny router stacjonarny czy modem? Planuejsz podłączyć jakieś urządzenia kablem sieciowym czy wyłącznie Wi-Fi? Myślisz o czymś na przyszłość (już z LTE) czy wolisz ciąć koszty zakupów?

Masz jakiś telefon z 3G 900? Jak nie masz pewności to podaj model i sprawdzimy. Początkowo można sprawdzić telefonem czy łapiesz 3G i jakiej jakości.
Janku