konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Pozostałe kwestie techniczne (sprzętowe i programowe) dotyczące internetu radiowego - np. konfiguracja firewalli, antywirusów, przeglądarek internetowych.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
janusz68
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-08-11, 08:16
Lokalizacja: Unin

konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: janusz68 »

2 tygodnie temu wróciłem po 10 latach z Brukseli, gdzie miałem założony telefon VOIP siemens gigaset S68h IP, w chwili obecnej zakupiłem internet mobilny w Plus (bo mam tam abonament od 17 lat) z routerem dlink DWR-921 posiadający modem wbudowany, po wpięciu telefonu VOIP w LAN, telefon dzwoni ale nie można rozmawiać, w ruoterye nie widze ustawien SIP
oto dane mojego VOIPa
domena: sip.freeconet.pl
Proxy server address: sip.freeconet.pl
Proxy server port: 5060
Registrar server: sip.freeconet.pl
Registrar server port: 5060
Registration refresh time: 180 sec
STUN port: 3478
STUN refresh time: 240 sec
NAT refresh time: 20 sec
Outbound proxy: sip.freeconet.pl
Outbound proxy port: 5060

Proszę o pomoc dziekuje
Janusz Kowalczyk
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: key »

Troche nieskladnie piszesz, sprobuje mimo wszystko:

Telefon ktory podajesz ma wbudowana bramke VOIP - podlacza sie go kablem "sieciowym" do portu LAN routera. Wszystkie ustawienia sa do zrobienia przy pomocy przegladarki. Adres IP znajdziesz w menu telefonu.

Wracajac do twojego problemu: jesli telefon dzialal u innego IPS i nic nie przestawialas, to najprawdopodobniej twoj nowy ISP blokuje porty potrzebne do VOIP - albo w routerze, albo w sieci. Najprosciej jest sprawdzic, czy jakis soft-phone na PC bedzie dzialal.
Nie pomagam na PW.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: wojteks »

Czy masz wykupiony zewnętrzny (widoczny z internetu) IP (może być stały lub zmienny)? Usługa dodatkowo płatna.
Nie pomagam na PW!
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: key »

IIRC to nie jest potrzbene - telefon sam otwiera polaczenie z wnetrza sieci.
Nie pomagam na PW.
janusz68
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-08-11, 08:16
Lokalizacja: Unin

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: janusz68 »

przepraszam za powyzszy opis
mam telefon z wbudowana bramka, ktory dzialal mi w brukseli 6 lat,
W Polsce zakupilem w plusie router z modemem Dlink DWR-921, bramke podlaczylem odrazu do wyjscia Lan po dokonaniu polaczenia telefon IP zadzwonil ale nie bylo mozna rozmawiac, wiec probowalem skonfigurowac router ale tam nie ma opcji ustawnien portow
key
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 9565
Rejestracja: 2010-08-01, 18:30
Lokalizacja: Nürnberg

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: key »

Nie ma problemu, wyglada ze zrozumialem dobrze.

Sprawdz soft-phonem, czy to nie jest problem z ISP. n.p. http://www.3cx.com/voip/softphone/
Nie pomagam na PW.
janusz68
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2013-08-11, 08:16
Lokalizacja: Unin

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: janusz68 »

po instalacji soft-phonem wykonalem telefon i po 1 minucie urywa rozmowe
piotr_be
Początkujący użytkownik forum
Posty: 1
Rejestracja: 2013-08-22, 11:51
Lokalizacja: kraj

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: piotr_be »

@wojteks dobrze mówi.
Mam ten router pracujący w trybie HSPA z wykupionym dynamicznym adresem IP ( to kosztuje coś około 5 zł netto) i działa. W trybie LTE nie da się przypisać zewnętrznego IP, więc trzeba wymusić na routerze prace w HSPA.
Podpięty mam telefon z VOIP Gigaset C610IP.
Awatar użytkownika
-niXon-
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 253
Rejestracja: 2011-11-30, 21:11
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: -niXon- »

czyli nie ma opcji żeby działał voip pod routerem działającym w trybie LTE Plusa ? (np huawei b593s-22)
bo takie właśnie rozwiązanie mam zamiar zastosować..


ten huawei ma chyba nawet wbudowane voipy

Obrazek
fulo
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 222
Rejestracja: 2010-05-14, 12:28
Lokalizacja: VPN

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: fulo »

Te dwa szare wejścia to są do telefonu stacjonarnego.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: ja.michal »

fulo, do urządzeń, czyli telefonu lub FAXu. Działa to na zasadzie VoIP. Nie podłącza się routera z linią naziemną.

Oczywiście nie wiem jak z oprogramowaniem Plusa. Może być wycięty/zablokowany VoIP. Trzeba zobaczyć w ustawieniach.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: wojteks »

ja.michal pisze:Działa to na zasadzie VoIP
Nie wiem jak w tym ale w starszych routerach Huawei można było podłączyć normalny telefon (fax) i dzwonić. Przydawało się tam, gdzie jest słaby zasięg i antena podłączona do routera i taryfa w której mozna rozmawiać. Taki wielki telefon komórkowy powstawał.
Nie pomagam na PW!
Awatar użytkownika
-niXon-
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 253
Rejestracja: 2011-11-30, 21:11
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: -niXon- »

w tym przypadku b593s-22
jest voip wbudowany
http://sklep.welcommobile.pl/huawei-b593s-22.html
viktor
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 156
Rejestracja: 2008-04-14, 17:46
Lokalizacja: Wilkowyje

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: viktor »

[quote=januszko68" w chwili obecnej zakupiłem internet mobilny w Plus (bo mam tam abonament od 17 lat) z routerem dlink DWR-921 posiadający modem wbudowany, po wpięciu telefonu VOIP w LAN, telefon dzwoni ale nie można rozmawiać,[/quote]
To jest zakup routera chyba w promocji internet LTE xxGB indywidualnie,jeżeli tak to proszę przeczytać punkt 9 regulaminu promocji "internet z modemem lub routerem. w punkcie tym monopolista wyraźnie określa z czego Abonent może korzystać.
Nie ma takiej fantazji której wola i rozum ludzi nie zdołałby przekształcić w rzeczywistość
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: wojteks »

viktor pisze:internet z modemem lub routerem
A co to ma za związek z używaniem VoIP? Jeżeli nie ma dodatkowych ograniczeń to VoIP to też internet czyli transmisja danych. Inna sprawa to różni dostawcy usługi VoIP, jednym działa lepiej innym gorzej.
Nie pomagam na PW!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: ja.michal »

wojteks, możliwe, ale w tej wersji to jest bramka VoIP do połączenia dwóch linii. Tak przynajmniej informacje producenta wskazują.
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: wojteks »

ja.michal pisze:ale w tej wersji to jest bramka VoIP do połączenia dwóch linii
Tego nie neguję, stwierdzam tylko że jakość usługi dostawców VoIP jest różna. Niektórzy dobrze radzą sobie z kolejnymi NATami a u innych praktycznie połączenie nie jest możliwe i objawy są takie, że jednej strony nie słychać, nikogo nie słychać tylko sygnał dzwonienia jest poprawny, następuje przypadkowe rozłączenie rozmowy a czasem co któraś się udaje.

To czy bramka jest zewnętrzna, telefon VoIP czy bramka wbudowana w router nie ma znaczenia, są problemy.
Nie pomagam na PW!
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22031
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: konfiguracja routera DWR-921 pod bramkę VOIP

Post autor: ja.michal »

Odnosiłem się tylko i wyłącznie do technicznego aspektu urządzenia, a nie operatorów VoIP bo z tymi jest faktycznie różnie.
ODPOWIEDZ