Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2007-11-17, 00:30
- Lokalizacja: Poznań
Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Witam serdecznie wszystkich.
Walcze od kilku dni z tym modemem i ciągle przy połączeniu pokazuje błąd 619.
Bład pojawia się zaraz po Odbywa się uwierzytelnianie, Bład połączenia, Odłączono i wyskakuje ramka właśnie z komunikatem o błędzie 619.
Sprawdzałem już różne opcje rozwiązania tego problemu które nie pomogły, oto one:
- zdeinstalowałem aplikacje Business Everywhere 7 (przy wyciągniętym modemie) i zainstalowałem Business Everywhere 8 ze strony www.be.orange.pl,
- przywrócilem XP z ghosta do wersji z początku roku (czysty system z zainstalowanymi sterownikami),
- zainstalowałem XP na czysto,
- zainstalowałem Business Everywhere 8 na całkowicie innym notebooku z XP,
- zamieniłem kartę SIM na ERA i skonfigurowałem ręcznie połączenie (bez użycia Business Everywhere na *99***1# erainternet erainternet,
- zmieniałem ustawienia modemu w Menadzerze Urządzeń,
i bez żadnych rezultatów - ciągle pokazuje błąd 619 (zarówno z kartą ORANGE jak i ERA).
Na tej karcie ERA GPRS działa na moim palmtopie bez problemów.
Z tej karty ORANGE smsy wysyłane przez Business Everywhere 8 wychodzą bez problemu.
Próbowałem znaleźć jakieś sterowniki do tego modemu ale wyszukując pod google nic nie ma a na stronie www.zte.com.cn nie ma do tego modemu żadnych sterowników (przynajmniej ja nie znalazłem).
Nie ma już sił, podejrzewam, że problemem tego błędu 619 jest sam modem lub jakas jego usterka. Aktualizacji firmware do tego modemu też nie znalazłem, na stronie www.be.orange.pl tez nic nie ma do niego.
Zapomniałem dodać - zasięg jest prawie pełny - 4 kreski z pięciu i pokazuje przy nim dużą literę E co jak pamiętam oznacza, że EDGE jest dostępne.
Co o tym sądzicie?? Nieukrywam, źe problem jest dla mnie pilny.
Proszę o pomoc.
Walcze od kilku dni z tym modemem i ciągle przy połączeniu pokazuje błąd 619.
Bład pojawia się zaraz po Odbywa się uwierzytelnianie, Bład połączenia, Odłączono i wyskakuje ramka właśnie z komunikatem o błędzie 619.
Sprawdzałem już różne opcje rozwiązania tego problemu które nie pomogły, oto one:
- zdeinstalowałem aplikacje Business Everywhere 7 (przy wyciągniętym modemie) i zainstalowałem Business Everywhere 8 ze strony www.be.orange.pl,
- przywrócilem XP z ghosta do wersji z początku roku (czysty system z zainstalowanymi sterownikami),
- zainstalowałem XP na czysto,
- zainstalowałem Business Everywhere 8 na całkowicie innym notebooku z XP,
- zamieniłem kartę SIM na ERA i skonfigurowałem ręcznie połączenie (bez użycia Business Everywhere na *99***1# erainternet erainternet,
- zmieniałem ustawienia modemu w Menadzerze Urządzeń,
i bez żadnych rezultatów - ciągle pokazuje błąd 619 (zarówno z kartą ORANGE jak i ERA).
Na tej karcie ERA GPRS działa na moim palmtopie bez problemów.
Z tej karty ORANGE smsy wysyłane przez Business Everywhere 8 wychodzą bez problemu.
Próbowałem znaleźć jakieś sterowniki do tego modemu ale wyszukując pod google nic nie ma a na stronie www.zte.com.cn nie ma do tego modemu żadnych sterowników (przynajmniej ja nie znalazłem).
Nie ma już sił, podejrzewam, że problemem tego błędu 619 jest sam modem lub jakas jego usterka. Aktualizacji firmware do tego modemu też nie znalazłem, na stronie www.be.orange.pl tez nic nie ma do niego.
Zapomniałem dodać - zasięg jest prawie pełny - 4 kreski z pięciu i pokazuje przy nim dużą literę E co jak pamiętam oznacza, że EDGE jest dostępne.
Co o tym sądzicie?? Nieukrywam, źe problem jest dla mnie pilny.
Proszę o pomoc.
-
- Stary bywalec bezprzewodowy
- Posty: 11508
- Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Wpisz w wyszukiwarkę -> Szukaj na forum 619. Trochę tematów o tym było.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
- sardo nunspa
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 657
- Rejestracja: 2006-01-18, 00:41
- Lokalizacja: Beskid Mały ale jary
Re: Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Po takich przejściach pozostaje już chyba serwis. Popełniłeś też podstawowy błąd przy zakupie modemu. Nalezało zabrać laptop ze sobą i kazać sobie zaprezentować działanie internetu na danym zestawie (laptop+modem) i dopiero wtedy podpisać umowę
Latka lecą...
-
- Stary wyga bezprzewodowy
- Posty: 622
- Rejestracja: 2007-10-04, 14:07
- Lokalizacja: 127.0.0.1
Re: Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Ale 619 to teoretycznie problem sieciowy, warto jeszcze dopisać dodatkowe polecenie inicjujące w zaawansowanych właściwościach modemu.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 2007-11-17, 00:30
- Lokalizacja: Poznań
Re: Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Problem rozwiązany.
Nie żadne polecenia AT (bo jako pierwsze to próbowałem), nie zmiana sterowników ani aplikacji (zmiana z Business Everywhere 7 na Business Everywhere ani żadnych możliwych rzeczy po stronie użytkownika. Dokładnie to w tym wypadku użytkownik nic nie mógł zrobić aby to naprawić.
Problem okazał się banalny i zarazem, mówiąc kolokwialnie, kretyński ze strony operatora (chodzi oczywiście o ORANGE).
Okazało się, że operator przy podpisywaniu aneksu do umowy - 20 paź 2007 (wymianie modemu USB na PCMCIA a została ta sama karta SIM już wtedy z rocznym stażem) wyłączył w swoim systemie jedną z usług na koncie abonenta odpowiedzialną za dostęp do internetu (bo przypomnę, że z karty SIM wychodziły SMSy jak i można było dzwonić).
Dopiero po mojej interwencji w salonie ORANGE przetestowali, według mojej sugestii, kartę SIM na innym modemie (takim samym ZTE MF330) - rezultat ten sam - ciągle błąd 619.
A następnie do obecnego modemu ZTE MF330 wsadzili swoja kartę SIM - momentalnie zadziałało połączenie. Choć niestety w tym salonie nie mieli dostępu do systemu komputerowego ORANGE aby sprawdzić stan usługi.
Dlatego wczoraj, w imieniu klienta (bo to nie mój notebook, modem ani ORANGE), zadzwoniłem pod *600 i kobieta po weryfikacji, w porozumieniu ponoć z działem technicznych, włączyła usługę.
Ruszyła usługa wręcz po 15 minutach mimo, że kobieta mówiła, że będzie działać za 24 godziny.
Banał tej sprawy polega na tym, że to była karta SIM i abonament wyłącznie internetowy a mimo to, operator ORANGE nie zauważył swojego błędu i nie włączył samemu usługi dostępu do internetu abonentowi. Nie wspomnę oczywiście, że kobieta w rozmowie telefonicznej nawet nie przeprosiła za zaistniała sytuację ani nic nie wspomniała o zwrocie, o tym, że abonent już zapłacił za miesiąc abonamentu a oni nawet nie dali mu szansy na używanie tego internetu.
Swoja drogą miałem podobną sytuację 3 lata temu w ERZE, gdzie sami mi wyłączyli dostęp GPRS i dłuższy czas nie potrafili tego włączyć - ale to był abonament typowo "na gadanie" a ja byłem już 7 czy 8 lat w sieci ERA.
Pozdrawiam
Nie żadne polecenia AT (bo jako pierwsze to próbowałem), nie zmiana sterowników ani aplikacji (zmiana z Business Everywhere 7 na Business Everywhere ani żadnych możliwych rzeczy po stronie użytkownika. Dokładnie to w tym wypadku użytkownik nic nie mógł zrobić aby to naprawić.
Problem okazał się banalny i zarazem, mówiąc kolokwialnie, kretyński ze strony operatora (chodzi oczywiście o ORANGE).
Okazało się, że operator przy podpisywaniu aneksu do umowy - 20 paź 2007 (wymianie modemu USB na PCMCIA a została ta sama karta SIM już wtedy z rocznym stażem) wyłączył w swoim systemie jedną z usług na koncie abonenta odpowiedzialną za dostęp do internetu (bo przypomnę, że z karty SIM wychodziły SMSy jak i można było dzwonić).
Dopiero po mojej interwencji w salonie ORANGE przetestowali, według mojej sugestii, kartę SIM na innym modemie (takim samym ZTE MF330) - rezultat ten sam - ciągle błąd 619.
A następnie do obecnego modemu ZTE MF330 wsadzili swoja kartę SIM - momentalnie zadziałało połączenie. Choć niestety w tym salonie nie mieli dostępu do systemu komputerowego ORANGE aby sprawdzić stan usługi.
Dlatego wczoraj, w imieniu klienta (bo to nie mój notebook, modem ani ORANGE), zadzwoniłem pod *600 i kobieta po weryfikacji, w porozumieniu ponoć z działem technicznych, włączyła usługę.
Ruszyła usługa wręcz po 15 minutach mimo, że kobieta mówiła, że będzie działać za 24 godziny.
Banał tej sprawy polega na tym, że to była karta SIM i abonament wyłącznie internetowy a mimo to, operator ORANGE nie zauważył swojego błędu i nie włączył samemu usługi dostępu do internetu abonentowi. Nie wspomnę oczywiście, że kobieta w rozmowie telefonicznej nawet nie przeprosiła za zaistniała sytuację ani nic nie wspomniała o zwrocie, o tym, że abonent już zapłacił za miesiąc abonamentu a oni nawet nie dali mu szansy na używanie tego internetu.
Swoja drogą miałem podobną sytuację 3 lata temu w ERZE, gdzie sami mi wyłączyli dostęp GPRS i dłuższy czas nie potrafili tego włączyć - ale to był abonament typowo "na gadanie" a ja byłem już 7 czy 8 lat w sieci ERA.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez sunlux, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jaco
- Mistrz bezprzewodowy - moderator
- Posty: 10946
- Rejestracja: 2006-03-27, 18:24
- Lokalizacja: Polska
Re: Modem PCMCIA ZTE MF330 z ORANGE
Zamknąć go może administrator lub moderator.sunlux pisze:później zamykam post.
I post nie zostanie zamknięty bo może ktoś spotka się z tym samym problemem i już tu będzie odpowiedź.
sunlux pisze:Nie żadne polecenia AT (bo jako pierwsze to próbowałem), nie zmiana sterowników ani aplikacji
Wcale o tym nie wspomniałeś. Dlatego dostałeś różne podpowiedzi w tym również dopisanie dodatkowej komendy.sunlux pisze:Okazało się, że operator przy podpisywaniu aneksu do umowy - 20 paź 2007
Bynajmniej cieszymy się że rozwiązałeś problem