Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

Witam. W sobotę kupiłem nielimitowany internet domowy od T-Mobile z prędkością do 20Mb/s i routerem Huawei B525. Niestety internet jest bardzo słaby. W weekend miałem około 7-8Mb/s pobierania i tyle samo wysyłania. Dzisiaj mam prawie cały czas 2Mb/s pobierania i 8-9Mb/s wysyłania. Teraz pytanie do Was. Czy da się coś z tym zrobić? Mogę zainwestować w antenę. Widziałem na allegro takie małe po 5dbi za 30zł albo mogę coś większego kupić. Czy lepiej sobie odpuścić ten internet? W domu mam neostrade do 20Mb/s ale ona też nie powala prędkościami. Innych internetów nie mam, a zależy mi na braku limitu danych. Jakby co to moja miejscowość to okolice Kalisza, Dębniałki Kaliskie.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: radius »

Pobierz tę aplikację (Android):
https://www.dropbox.com/s/pim97cmodwcxj ... L.apk?dl=0
Połącz telefon z routerem (wystaw za okno, na balkon, itp.) przez WiFi.
Ustaw w aplikacji IP routera, hasło.
Pokaż screenhot po wybraniu 800, 900, 1800, 2100, 2600 MHz.
Jeśli nie połączy to pomiń.
Jeżeli połączy to dołącz speedtest.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: matek451 »

@radius już pisałeś w temacie kolegi z Dębniałek https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... 7#17130207 koledze trochę zeszło, w międzyczasie T-Mobile dołożył na BTS-ie Kościelna Wieś swoje LTE2600. Czyli test LTE2600 i LTE800 oraz LTE2600+800, które zaproponowałem ale przez 2 tygodnie kolega ich nie zrobił i nie pokazał https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewt ... =#17605516
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451 Trochę mi zeszło odkąd pisałem post na elektrodzie. Miałem inne wydatki i sprawy na głowie.
@radius
Porobiłem dzisiaj testy wieczorem po godzinie 21. Router był na parapecie. Nie było różnicy w prędkościach czy go trzymałem w górze czy na parapecie. Wyglądają następująco.
1.Router na biurku koło komputera:
https://i.imgur.com/VRVeIc3.png
2.Router przy oknie na parapecie od środka:
https://i.imgur.com/76QjZja.png
3.Router za oknem bez zmiany pasma w aplikacji:
https://i.imgur.com/nC7zw80.png
https://i.imgur.com/Wh7rOe0.png
4.Router za oknem pasmo 800Mhz - B20
https://i.imgur.com/ABKVchf.png
https://i.imgur.com/a7VBy10.png
Kolejne pomiary były bez zmian. Ewentualnie +2-3Mb/s downloadu.
4.Router za oknem pasmo 2600Mhz - B7
https://i.imgur.com/ys3tNyl.png
https://i.imgur.com/zqnj0lZ.png
https://i.imgur.com/9YsMMcl.png
5. Pasmo 2600Mhz - B38 (TDD) nie działało
https://i.imgur.com/5nnpTLl.png
6.Pasmo 2600 b7 + 800 b20:
https://i.imgur.com/EnvuAye.png
https://i.imgur.com/CSkTeAC.png
https://i.imgur.com/K4gmB5S.png

Ogólnie to jestem trochę zaskoczony że internet za oknem według speedtestu działa dobrze. Teraz pytanie do Was. Jaką antenę muszę kupić i gdzie ją zamontować? Bo tak przypuszczam że bez anteny nie da rady. Znalazłem na allegro takie małe standardowe o wzmocnieniu 5dbi ale one pewnie będą za słabe. Znalazłem jeszcze takie coś: https://all-ant.pl/antena-4g-3g-2g-l4g- ... nfigurator .
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: matek451 »

Zgodnie z przypuszczeniami LTE800 to dno i metr mułu a nie LTE. Ratuje się fakt ze przez te pól roku T-Mobile odpalił na tym BTS-ie LTE2600 i póki co jakoś działa. Na dodatek na BTS-ie jest jeszcze 3G na UMTS2100 HSPA+DC i ono z reguły nie jest zapchane. Wymuś 3G na UMTS2100 , router za oknem i sprawdź. Podsumowując LTE800 cię nie interesuje. Korzystasz z samego LTE2600( agregacja LTE2600+800 się nie załączyła, połączenie z samym, wolnym LTE800), LTE800 nie wniesie nic do agregacji z LTE2600. Ewentualnie 3G z UMTS2100, Antena na 1800-2600MHz, skorzystasz na niej z LTE2600 lub z UMTS2100HSPA+DC.
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451 testy na 3G zrobię jutro o tej samej godzinie. Czyli jest szansa że z anteną internet będzie działał? Jaką antenę mi polecisz? Ta co podlinkowałem może być? Taki duży upload się utrzyma? Chciałbym na tym internecie robić live na youtube i twitch.
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451 porobiłem dzisiaj testy na 3G tak jak mówiłeś i jeszcze raz na każdym dostępnym LTE. Testy robiłem między godziną 17-18.
1.Pierwszy test na standardowych ustawieniach routera. LTE+
https://i.imgur.com/cxHrN8u.png
https://i.imgur.com/NSyOb6T.png

2.Testy 3G. Niestety zapomniałem zrobić ss z aplikacji do routera i nie wiem czy dobre pasmo mi złapało. Prędkości były niższe niż na LTE 2600
https://i.imgur.com/RkU7azo.png
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19150
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: matek451 »

załączyła się agregacja LTE2600+800 z LTE2600 jako pasmo podstawowe ale tym razem DL<UL i też jest lipa. widać coraz więcej użytkowników loguje się do LTE2600 i perspektywy podobne do tych z LTE800 chociaż powtórz test dla samego LTE2600 bo coś mi nie halo. 3g z UMTS2100 działa OK , parametry sygnału pewnie nie najlepsze.
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451 Właśnie dzisiaj był jakiś problem z włączeniem wymuszenia pasma LTE2600. Aplikacja pokazywała mi błąd. Testy powtórzę jeszcze jutro bo dzisiaj o godzinie 23:12 chyba nie ma sensu. Powiedz mi czy będzie coś z tego? Internet mogę testować do 28.12 bo akurat wtedy mija 14 dni. Kupić jakąś antenę? Może by się udało i by przyszła przed świętami.
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451 dzisiaj nie dałem zrobić testów. Cały dzień padało. Nie chciałem zalać routera. Zamawiam antenę i 15m kabla. Może będzie git. https://all-ant.pl/antena-4g-3g-2g-l4g- ... nfigurator
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@matek451
Jako że dzisiaj internet mi mulił jak był na biurku, postanowiłem po 22 wystawić go za okno i porobić testy. Chyba jest bez zmian. Na 2600 i 2600+800 chodzi najlepiej z prędkością 15-19Mb/s. Dodaję link do albumu ze screenami. Są one numerowane według daty i godziny. https://imgur.com/a/e2yAjhB
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: wojteks »

15m kabla to jakieś 10 za dużo.
Nie pomagam na PW!
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@wojteks dlaczego? W każdym sklepie mają anteny z 10-15m kablem.
kamil7430
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 159
Rejestracja: 2018-01-19, 11:40

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: kamil7430 »

Cały zysk (albo lwią jego część) z anteny stracisz na tak długim kablu.
Huawei B315s-22, nju 100GB - 29zł/m-c; TP-Link TL-WR1043ND + Alcatel OneTouch L850V, Play InK50 NbL - 8,33zł/m-c
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@kamil7430 ale w każdym sklepie mają anteny z kablem 10-15m. Da się go jakoś samemu skrócić?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26111
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: wojteks »

Zamów z krótszym kablem, samemu prosto się nie skróci bo trzeba wtyki zaciskać odpowiednim narzędziem.
Nie pomagam na PW!
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@wojteks tak jak pisałem, zamówiłem już z dłuższym. Jakby co to mam 14 dni na zwrot. Te kabel nie jest odkręcany od anteny? Nie można go wymienić?
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: radius »

Nie wiemy jaką antenę kupiłeś.
No i jak to się ma do tego?
CHESTER pisze:...Internet mogę testować do 28.12 bo akurat wtedy mija 14 dni...
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

radius pisze:Nie wiemy jaką antenę kupiłeś.
No i jak to się ma do tego?
CHESTER pisze:...Internet mogę testować do 28.12 bo akurat wtedy mija 14 dni...
Pisałem jaką antenę kupiłem. A internet sobie zostawiam, bo działa.
Awatar użytkownika
radius
** Moderator **
Posty: 4021
Rejestracja: 2014-09-15, 11:13

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: radius »

O tej mowa?
https://all-ant.pl/antena-4g-3g-2g-l4g- ... nfigurator
Poproszę o test w tym dziale: http://www.bez-kabli.pl/viewforum.php?f=21
Mało popularna tutaj. I ciekawa konstrukcja.
Wyszukiwarka usług szerokopasmowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=30&t=55724
Identyfikacja stacji bazowych: http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?f=14&t=46043
CHESTER
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 21:43

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: CHESTER »

@radius Tak o tej. :) Niestety jeszcze jej nie zamontowałem. Pogoda się popsuła. Pada i ślisko jest to trochę strach wchodzić na dach. Jak ją zamontuję to dam znać co i jak. :)
hashin
Początkujący użytkownik forum
Posty: 6
Rejestracja: 2019-01-12, 21:23

Re: Internet domowy LTE od T-Mobile - Problemy z działaniem

Post autor: hashin »

Jeśli mogę to podepnę się do tego tematu, bo mam bardzo podobny problem.
Kupiłem Internet domowy 20 Mb/s LTE od T-Mobile na początku grudnia. Działało dość sprawnie, czyli w dzień kilkanaście megabitów, a wieczorem wiadomo, trochę wolniej, ale działało. Teraz wieczorami jest praktycznie nie do użytku. Jeśli jesteście w stanie mi coś doradzić, to proszę o wskazówkę. Czy w moim przypadku jakakolwiek antena coś da? czy reklamować usługę u operatora? (pierwsze 14 dni nie był zauważalny ten problem, bo normalnie funkcjonowało).

Trochę danych technicznych:
moje położenie - miasto Opole (https://goo.gl/maps/2FxHdhgCsX62)
router: Router Huawei B525 (umieszczony na piętrze przy oknie)
najbliższy nadajnik z którym się łączę to:
NetWorkS! (26034) ID: 2588 (N!)
Opole, ul. Obrońców Stalingradu 66 - dach OZNS
odległość: 1,1 km (nadajnika z okna nie widzę, zabudowania - domy jednorodzinne)
Częstotliwość: 1800 Mhz

wynik speedtest:
Obrazek

HManager:
Obrazek

nadajnik nr 2: (nie umiem określić jego lokalizacji)
Częstotliwość: 800 MHz

wynik speedtest:
Obrazek

HManager:
Obrazek

Innych częstotliwości nie odbieram. Czy montując antenę w celu wzmocnienia sygnału jestem w stanie poprawić parametr DL i UL? czy po prostu nadajnik jest zapchany w tych godzinach i nic nie zdziałam?
Zużycie danych od początku umowy to 26 GB, więc o lejku nie ma mowy.
ODPOWIEDZ