Ping

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu w technologii CDMA - Centertel (Orange Freedom PRO), Sferia, Nordisk, Plus (CDMA2000 1xEVDO itd.)

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
maestro
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-05-30, 12:18
Lokalizacja: Kuźnica

Ping

Post autor: maestro »

Witam,
Planuje założyc sobie tą radiowke i mam pytanie odnosnie pingow. Nadajnik znajduje się 12km od mojego domu i antena bedzie na zewnątrz. Jaki miałbym ping powiedzmy na onet.pl albo wp.pl?
klejnus
Początkujący użytkownik forum
Posty: 12
Rejestracja: 2009-05-13, 19:27
Lokalizacja: Ujście

Re: Ping

Post autor: klejnus »

patrykus1494
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2009-01-20, 00:15
Lokalizacja: Lubiszynek

Re: Ping

Post autor: patrykus1494 »

To zależy ale ja mam podobną sytuacje i jest to w granicach 100- 150 przewaznie.
A czasami nawet koło 1000, ale to rzadkość
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: Ping

Post autor: Oficer »

12km na OFP CDMA to już coś jest ale w granicach 150-100 raczej ping będziesz mieć na pewno
maestro
Początkujący użytkownik forum
Posty: 4
Rejestracja: 2009-05-30, 12:18
Lokalizacja: Kuźnica

Re: Ping

Post autor: maestro »

Oficer pisze:12km na OFP CDMA to już coś jest ale w granicach 150-100 raczej ping będziesz mieć na pewno
hmm to dosc sporo w porownaniu co mam teraz czyli okolo 32 na wp i w grze 48-60 na serwerach hostowanych w Polsce
EmTeeDee

Re: Ping

Post autor: EmTeeDee »

W grze Call of Duty mam 89-150 da się grać-dziś na Mazurach trochę nie bardzo pogoda-chyba będzie zaraz burza-parę razy przerwało mi połączenie,nie wiem czy to wina CDMA bo inni też mieli wysokie pingi,nawet wyższe od mojego. :(
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Ping

Post autor: Patryk »

To jest pytanie do wróżki - zależy od obciążenia stacji,ustawień QoS w sieci,etc.
Ja mam 20 km i kilkaset metrów - ping 55-70 ms.
Awatar użytkownika
Oficer
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 320
Rejestracja: 2009-04-17, 17:35
Lokalizacja: Poland

Re: Ping

Post autor: Oficer »

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Mateusz>PING www.onet.pl

Badanie www.onet.pl [213.180.138.148] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=67ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=69ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=69ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=70ms TTL=55

Statystyka badania ping dla 213.180.138.148:
Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 67 ms, Maksimum = 70 ms, Czas średni = 68 ms

Jak widać na onecie ping jest niski ale w grach jest całkiem inny np:na speedtestach mam 100-89 a w grach zwykle 112 a nawet 130.
kerr
Stały użytkownik forum
Posty: 78
Rejestracja: 2009-05-05, 16:32
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ping

Post autor: kerr »

Oficer pisze: Badanie www.onet.pl [213.180.138.148] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=67ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=69ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=69ms TTL=55
Odpowiedź z 213.180.138.148: bajtów=32 czas=70ms TTL=55

Jak widać na onecie ping jest niski ale w grach jest całkiem inny np:na speedtestach mam 100-89 a w grach zwykle 112 a nawet 130.
Wydaje mi się, że dzieje się tak dlatego, iż polecenie ping używa do testu domyślnie 32 bajtów danych. Gry przesyłają więcej danych. Proponuję zrobić test ping z użyciem większej ilości danych - przełącznik -l liczba_bajtów np.: ping -l 256 www.onet.pl
Niestety do gier nie wystarczy małe opóźnienie serwera, potrzeba jeszcze wystarczającej przepustowości łącza i stabilnego transteru, by móc przesłać w krótkim czasie więcej bajtów.
Awatar użytkownika
Jo_gurt
Guru bezprzewodowy
Posty: 16330
Rejestracja: 2007-11-16, 21:49
Lokalizacja: Lublin

Re: Ping

Post autor: Jo_gurt »

kerr pisze:potrzeba jeszcze wystarczającej przepustowości łącza
To prawda, ale do gier wystarcza rzędu 128kbps jeśli gramy jako klient.

Ja bym różnicę zrzucił jednak na to, że ten ping zwyczajnie gdzie indziej idzie (na inny serwer), a na onet wszyscy operatorzy pilnują routingu.
Najepiej to byłoby puszczać ping na bramę, wtedy zbadałoby się faktyczne opóźnienie samego linku radiowego. No ale w zasadzie po co?
EmTeeDee

Re: Ping

Post autor: EmTeeDee »

Sam nie wiem od czego to jest zależne-np.dziś żle mi się gra w CDD4 parę razy zerwało mi połączenie z serwerem-niby pogoda ładna , ale mamy silny wiatr i nawet telewizor na antenie siatkowej dziś gorzej odbiera :cry: Antenę mam na szczycie domu,ledwo starczyło mi 10m kabla-zastanawiam się nad zakupem przedłużacza antenowego?
Awatar użytkownika
Patryk
Guru bezprzewodowy
Posty: 6692
Rejestracja: 2007-09-12, 21:16
Lokalizacja: Z dziczy

Re: Ping

Post autor: Patryk »

Liście na drzewkach sie ruszają pod wpływem wiatru.
EmTeeDee

Re: Ping

Post autor: EmTeeDee »

Patryk_ pisze:Liście na drzewkach sie ruszają pod wpływem wiatru.
:rotfl: u mnie jest las iglasty ;) no ale drzewa i tak są wyższe od mojego domu.I właśnie jest ''oberwanie chmury''dawno tak nie padało.
kerr
Stały użytkownik forum
Posty: 78
Rejestracja: 2009-05-05, 16:32
Lokalizacja: Mazowsze

Re: Ping

Post autor: kerr »

Jo_gurt pisze:Ja bym różnicę zrzucił jednak na to, że ten ping zwyczajnie gdzie indziej idzie (na inny serwer), a na onet wszyscy operatorzy pilnują routingu.
Najepiej to byłoby puszczać ping na bramę, wtedy zbadałoby się faktyczne opóźnienie samego linku radiowego. No ale w zasadzie po co?
Fakt - wp, onet, czy interia dają prawie zawsze dobre pingi zwykle poniżej 70ms. Mimo wszystko sprawdzenie serwera gier poleceniem 'ping' daje u mnie zawsze lepsze rezultaty niż późniejsza próba już w samej grze. Dla przykładu ping serwera poczciwego Quake'a - linux.gda.pl (153.19.120.250:27500) :

Badanie 153.19.120.250 z użyciem 32 bajtów danych:
...
Statystyka badania dla 153.19.120.250:
Pakiety: Wysłane = 12, Odebrane = 12, Utracone = 0 (0% utraconych),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
Minimum = 62ms, Maksimum = 79ms, Średnia = 72ms

Podczas gry natomiast średni ping waha się między 100-115 ms.
ODPOWIEDZ