Dostęp do sieci na końcu świata... Polska i tylko EDGE

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Nalewka
Stały użytkownik forum
Posty: 87
Rejestracja: 2009-05-24, 02:00
Lokalizacja: Warmia

Dostęp do sieci na końcu świata... Polska i tylko EDGE

Post autor: Nalewka »

Panowie (chyba sami panowie tu siedzą, prawda?), jestem nieco zdezorientowanym użytkownikiem sieci. Stoję przez wyborem jakiegoś sprzętu, który umożliwia dostęp do sieci na końcu świata tj. na wsi bez kabla (tepsy), z takim sobie łączem egde (max trzy kreski na starym zte, czasem zero łączności, Orange Free Premium), radiowy dostęp (O Freedom) będzie możliwy dopiero od grudnia (wg boku Orange... właśnie oddałam router wzięty na próbę, bo nie znalazł sygnału, do najbliższego nadajnika jest ponad 22 km przez warmińskie górki, dołki i laski). Poradźcie mi proszę. Nie znam się na tym zupełnie, chętnie więc posłucham fachowców :)

Poczytałam już sobie o rożnych modemach, routerach, dodatkowych antenach, dziurkowaniu modemu, żeby dołożyć antenkę, satelitarnym dostępie do internetu (wrrr, już taniej nie mogło być, wrrr), o przestudiowałam wnikliwie ofertę Oranga, już o mało kupiłam tam router wifi (Huawei E960), ale w ostatnie chwili się wylogowałam, bo może jednak lepszy byłby modem via pcimcia (Option GT Max 7.2)?

No i teraz mam straszny mętlik w głowie, a w końcu muszę coś wybrać. Tylko co? Mam coraz mniej czasu, bo Sz.M. już wypowiedział umowę (nie przedłużył) na O Free i za chwilę zostanę w ogóle bez dostępu do sieci, co byłoby katastrofą, oczywiście.

Potrzeby:
- dostęp do świata bez kabli, bez wielkich oczekiwań względem jakości i prędkości
- NIE ściągam filmów czy muzyki, czasem tylko wielgachne aktualizacje windy, a tak, to tylko poczta, i przeglądanie www
- co jakiś czas na parę dni potrzebne byłoby rozdzielanie sygnału na dwa laptopy (o podobnych wymaganiach, a więc niewysokich)