Mobilność usługi

SubForum obecnych i przyszłych użytkowników internetu WiMax z firmy Netia, T-Mobile (Era) (Polska Telefonia Cyfrowa).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
larret
Początkujący użytkownik forum
Posty: 11
Rejestracja: 2009-10-09, 21:39
Lokalizacja: Łódź

Mobilność usługi

Post autor: larret »

Witam.

Czy któremukolwiek z Was, tj. klientów ERA WiMAX udało się zmienić lokalizację usługi? Pytam bowiem nie uzyskałem od konsultantów Ery jednoznacznej odpowiedzi - trzech z nich stwierdziło, że owszem usługę można przenieść na inny adres bez większych problemów ( o ile oczywiście spełnione jest kryterium zasięgu), jeden oświadczył, że to nie możliwe (uzasadniając to m.in. tym że jest to tzw. STACJONARNY internet bezprzewodowy). Jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym temacie?
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Mobilność usługi

Post autor: Blido »

Jeśli chodzi o migrację w obrębie jednej stacji bazowej, to nie ma problemu. Użytkownik nie jest przypisany do konkretnego sektora, ale do całej stacji bazowej, a wraz z zestawem abonenckim otrzymuje tabelkę Sektor / Częstotliwość. Tak więc jeśli np. przeprowadzisz się do innej dzielnicy, wystarczy tylko w razie potrzeby zmienić sektor w ustawieniach terminala. Jeśli chodzi o dalsze przeprowadzki, to ponoć nie ma problemu - pracownicy Ery podadzą nowe dane konfiguracyjne i przypiszą abonenta do innej stacji bazowej. Konsultant który stwierdził, że nie możesz przenieść się z Wimaksem najprawdopodobniej był niedoinformowany.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mobilność usługi

Post autor: zDaleKi »

Blido pisze:Jeśli chodzi o dalsze przeprowadzki, to ponoć nie ma problemu - pracownicy Ery podadzą nowe dane konfiguracyjne i przypiszą abonenta do innej stacji bazowej.
Ale jak długo to trwa? Bo z Twojej recenzji wynika, ze nie moze to być problem.
Zatem moje pytanie, czy jeżeli ktoś podróżuje i przykładowo codziennie jest w innym mieście, czy Era WiMax by się do tego nadawała? Dałoby się uzyskać dane konfiguracyjne z góry na kilka lokalizacji?
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Mobilność usługi

Post autor: ja.michal »

Tutaj trzeba zadawać dokładne pytania i tłumaczyć o co się pytamy.
Dzwoniłem do Ery właśnie w tej sprawie. W FAQ na ich stronie jest coś takiego:
Czy mam możliwość korzystania z usługi w innych miejscach gdzie Operator posiada zasięg?
Nie, usługa ERA Internet Stacjonarny WiMAX jest usługą stacjonarną (masz możliwość korzystania z usługi tylko w miejscu podanym jako docelowe miejsce świadczenia usługi).

No i to się zgadza, bo z terminalem nie można sobie chodzić, ale w wypadku przeprowadzki problemu nie ma jeśli jest zasięg w nowym miejscu. Nowe dane do przeprogramowania przesyłają jak napisał Blido.

Szkoda, że identyfikacja jest po m.in. po MAC (z tego co wiem) bo skoro działają wszystkie sektory na danej stacji to jakby była w laptopa wbudowana karta WiMax to w obrębie osiedla można by było mieć net mobilny. ;)

[ Dodano: 2009-10-09, 23:04 ]
BliSki pisze:Zatem moje pytanie, czy jeżeli ktoś podróżuje i przykładowo codziennie jest w innym mieście, czy Era WiMax by się do tego nadawała? Dałoby się uzyskać dane konfiguracyjne z góry na kilka lokalizacji?
Nie. Tutaj nie o to chodzi. Chodzi o przeprowadzenie się i zrobienie coś jak aneks do umowy w punkcie korzystania miejsca instalacji usługi.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez ja.michal, łącznie zmieniany 1 raz.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mobilność usługi

Post autor: zDaleKi »

ja.michal pisze:Chodzi o przeprowadzenie się i zrobienie coś jak aneks do umowy w punkcie korzystania miejsca instalacji usługi.
Szkoda :(
Czyli dla osób, które podróżują pozostaje HSPA lub CDMA.
Szkoda, że Era nie bierze tego pod uwagę, bo tym samym traci klientów. Przypomnę, ze Orange i Plus mają już CDMA.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Mobilność usługi

Post autor: Blido »

BliSki pisze:Ale jak długo to trwa? Bo z Twojej recenzji wynika, ze nie moze to być problem.
Zakładając porządek w biurze obsługi, rzeczywiście może trwać to co najmniej kilka dni. Nie jest jednak niemożliwe :)
BliSki pisze:Dałoby się uzyskać dane konfiguracyjne z góry na kilka lokalizacji?
Tu nie o same dane konfiguracyjne chodzi, ponieważ terminal jest przypisany do stacji bazowej na podstawie numeru MAC. Administrator sieci musi więc w przypadku przeprowadzki podpiąć terminal pod odpowiednią stację bazową, inaczej nawet jeśli użytkownik złapie sygnał, nie połączy się. Podczas jednej z rozmów z BOK-iem dowiedziałem się, że całą ich siecią WiMax administruje jeden człowiek :rotfl: . Więc takie operacje na pewno mogą trochę trwać.
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Mobilność usługi

Post autor: ja.michal »

BliSki, tu nie chodzi o Erę tylko chyba o UKE. Zgoda jest na WiMax w służbie stałej o ile się nie mylę.
Jakby WiMax był puszczony tak jak CDMA, GSM i WCDMA to chyba szybko by była też kiszka z działaniem i osiągami. Wg mnie takie rozwiązanie na dzień dzisiejszy jak jest jest ok.
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Mobilność usługi

Post autor: Blido »

ja.michal pisze:Wg mnie takie rozwiązanie na dzień dzisiejszy jak jest jest ok.
Ja również tak uważam. Mamy już dziesiątki ofert i technologii mobilnych, więc dobrze że jest jakaś porządna usługa stacjonarna (za taką uważam Wimax w Erze). Nie wiadomo jakby to działało po przerobieniu na dostęp mobilny, poza tym mogłyby zostać wprowadzone limity. Nawet nie z konieczności - podyktowane marketingiem, bo przecież wszystkie usługi mobilne mają limit, więc Era nie chciałaby się wychylać :]
ja.michal
*Mistrz bezprzewodowy*
Posty: 22035
Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
Lokalizacja: Polska

Re: Mobilność usługi

Post autor: ja.michal »

Blido pisze:Nawet nie z konieczności - podyktowane marketingiem, bo przecież wszystkie usługi mobilne mają limit, więc Era nie chciałaby się wychylać :]
No oni to i tak mają zapłon niezły z usługami i w ogóle. :roll:
Awatar użytkownika
Blido
Guru bezprzewodowy
Posty: 2969
Rejestracja: 2008-02-21, 23:30
Lokalizacja: WL

Re: Mobilność usługi

Post autor: Blido »

ja.michal pisze:No oni to i tak mają zapłon niezły z usługami i w ogóle. :roll:
To fakt. Tak Tak i jego oferta czy BC na kartę jest tego najlepszym przykładem.
zDaleKi
Stary bywalec bezprzewodowy
Posty: 11508
Rejestracja: 2005-10-12, 11:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Mobilność usługi

Post autor: zDaleKi »

Blido pisze:ponieważ terminal jest przypisany do stacji bazowej na podstawie numeru MAC. Administrator sieci musi więc w przypadku przeprowadzki podpiąć terminal pod odpowiednią stację bazową, inaczej nawet jeśli użytkownik złapie sygnał, nie połączy się. Podczas jednej z rozmów z BOK-iem dowiedziałem się, że całą ich siecią WiMax administruje jeden człowiek :rotfl: . Więc takie operacje na pewno mogą trochę trwać.
Czyli w takim przypadku na 100% odpada wykorzystanie tego terminala jako mobilnego.
ja.michal pisze:BliSki, tu nie chodzi o Erę tylko chyba o UKE.
Zapewne tak.
Blido pisze:Ja również tak uważam. Mamy już dziesiątki ofert i technologii mobilnych, więc dobrze że jest jakaś porządna usługa stacjonarna
Tak, tu macie rację.
Pozdr, (R) BliSki. (tm)
Pytania dotyczące kwestii technicznych tylko na forum. Pamiętaj PW to nie helpdesk.
ODPOWIEDZ