Pytanie nowego uzytkownika: Co potrzebuje?

Sieci bezprzewodowe w technologii 2.4 GHz i 5 GHz oraz usługi polskich operatorów WiFi / Wi-Max / HiperLAN, dyskusje o routerach.
Reklama: Szukasz dostawcy internetu? Sprawdź https://isp.today/pl/ ogólnoświatowy katalog dostawców internetu.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Lothar
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2006-05-29, 13:41

Pytanie nowego uzytkownika: Co potrzebuje?

Post autor: Lothar »

Witam wszystkich. Poniewaz pisze po raz pierwszy to sie przedstawie: Lothar jestem.

Jestem zupelnie zielony-zieloniutki i nie znalazlem konkretnych odpowiedzi w archiwum, wiec najpierw opis sytuacji a potem pytanie.

Co mam?
Mam komputer stacjonarny i mam miec w nastepnym tygodniu internet radiowy poprowadzony na poddasze. Nie ma praktycznie mozliwosci puszczenia skretki z poddasza na parter.

Co chce?
Chce miec dostep do internetu na komputerze, ktory stoi na parterze i chce miec telefon przez VOIP na poddaszu (bez koniecznosci uruchamiania komputera).

Pytanie: Co potrzebuje?

Wg mojego zrozumienia potrzebuje router z bramka, np. Linksys WRT54GP2 (widzialem taki w promocji), OK? Wowczas bede mial podpiety telefon analogowy do tego routera na poddaszu a dodatkowo ten router przekaze mi bezprzewodowo lacze do kompa na dol? Czy router sklada sie z dwoch czesci (nadawczej i odbiorczej)?

Prosze o mozliwie lopatologiczne wytlumaczenie co mam kupic i gdzie zainstalowac.

Pozdrawiam,
Lothar
ikw
Specjalista bezprzewodowy-junior
Posty: 214
Rejestracja: 2006-03-21, 21:41

Re: Pytanie nowego uzytkownika: Co potrzebuje?

Post autor: ikw »

hmmm
router ? router z apekiem przekaze ci sygnal z dariowego na kablowy ale nie bedzie go nadawal za jednym razem bezprzewodowo.
pozatym...co masz na mysli jesli mowisz poddasze i parter?
5 pietrowy blok? czy moze chatke z parterem i poddaszem?
i nie ma takiej mozliwosci zeby byla mozliwa zeby nie zapodac dzies skretki!!!! :))) a przynajmniej mi sie tak do tej pory wydawalo.