Problem z szybkością iplusa
Moderator: Moderatorzy
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
- Lokalizacja: Kalisz
Problem z szybkością iplusa
Witam,
Posiadam Internet mobilny iPlus od 5 lat. W listopadzie 2011 roku przedłużyłam po raz drugi umowę na usługę, z racji sprawnego modemu zdecydowałam się na umowę bez modemu na okres 12 miesięcy.
W tym roku pod na początku września wyjechałam na kilka miesięcy za granicę. Przed wyjazdem Internet działał jak zwykle - to jest bez zarzutu. W trakcie mojej nieobecności siostra trzykrotnie próbowała uruchomić iplusa, jednak Internet w ogóle nie chciał się połączyć.
W międzyczasie wykonałam telefon do Plusa i zapytałam jak wygląda sytuacja związana z końcem umowy a moją niemożnością pojawienia się w kraju w celu jej podpisania. Uprzejma pani poinformowała mnie, że w przypadku niezgłoszenia chęci rezygnacji z umowy umowa zostanie przedłużona na czas nieokreślony na starych warunkach.
Wczoraj wróciłam z zagranicy i próbowałam oczywiście uruchomić Internet na laptopie. Modem łączył się z Internetem i przesyłał jakieś dane, ale żadna strona Internetowa czy gg nie działało - w przypadku stron internetowych przeglądarka pokazywała komunikat o niemożności połączenia. Po jakimś czasie Internet zaczął chodzić o tyle, o ile, jakakolwiek strona typu onet czy gmail wczytywały się dobre trzy minuty, działały przed pięć, a potem znowu brak jakiekolwiek wczytywania (chociaż teoretycznie modem wciąż był połączony z Internetem) Z racji tego, że oprócz laptopa posiadam również netbooka spróbowałam tam uruchomić Internet, niestety z zerowym rezultatem.
Dziś w ciągu dnia Internet na netbooku chodził bez zarzutu (przebywałam w innej części miasta), jednak po powrocie do domu działa o tyle, o ile - wszystko się ładuje ale bardzo, bardzo wolno (do tej pory, a jak wspominałam jestem klientką iPlusa już piąty rok, w miejscu mojego zamieszkania Internet mobilny śmigał aż miło). Jeżeli próbuję go uruchomić na laptopie efekty są identyczne jak wczoraj.
Iplus manager informuje, ze typ połączenia to HSDPA/HSUPA lub 3G. Przeczytałam na tym forum, że HSUPA to jakaś szybsza technologia internetowa - cóż, jak dla mnie jest tak szybsza, że na jednym komputerze ledwo zipie, a na drugim nie działa całkowicie.
Będę wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki mogące pomóc ustalić co z Internetem jest nie tak. Dopiero pod koniec tygodnia będę miała możliwość udać się do salonu i zapytać co się dzieje u źródła.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników
Posiadam Internet mobilny iPlus od 5 lat. W listopadzie 2011 roku przedłużyłam po raz drugi umowę na usługę, z racji sprawnego modemu zdecydowałam się na umowę bez modemu na okres 12 miesięcy.
W tym roku pod na początku września wyjechałam na kilka miesięcy za granicę. Przed wyjazdem Internet działał jak zwykle - to jest bez zarzutu. W trakcie mojej nieobecności siostra trzykrotnie próbowała uruchomić iplusa, jednak Internet w ogóle nie chciał się połączyć.
W międzyczasie wykonałam telefon do Plusa i zapytałam jak wygląda sytuacja związana z końcem umowy a moją niemożnością pojawienia się w kraju w celu jej podpisania. Uprzejma pani poinformowała mnie, że w przypadku niezgłoszenia chęci rezygnacji z umowy umowa zostanie przedłużona na czas nieokreślony na starych warunkach.
Wczoraj wróciłam z zagranicy i próbowałam oczywiście uruchomić Internet na laptopie. Modem łączył się z Internetem i przesyłał jakieś dane, ale żadna strona Internetowa czy gg nie działało - w przypadku stron internetowych przeglądarka pokazywała komunikat o niemożności połączenia. Po jakimś czasie Internet zaczął chodzić o tyle, o ile, jakakolwiek strona typu onet czy gmail wczytywały się dobre trzy minuty, działały przed pięć, a potem znowu brak jakiekolwiek wczytywania (chociaż teoretycznie modem wciąż był połączony z Internetem) Z racji tego, że oprócz laptopa posiadam również netbooka spróbowałam tam uruchomić Internet, niestety z zerowym rezultatem.
Dziś w ciągu dnia Internet na netbooku chodził bez zarzutu (przebywałam w innej części miasta), jednak po powrocie do domu działa o tyle, o ile - wszystko się ładuje ale bardzo, bardzo wolno (do tej pory, a jak wspominałam jestem klientką iPlusa już piąty rok, w miejscu mojego zamieszkania Internet mobilny śmigał aż miło). Jeżeli próbuję go uruchomić na laptopie efekty są identyczne jak wczoraj.
Iplus manager informuje, ze typ połączenia to HSDPA/HSUPA lub 3G. Przeczytałam na tym forum, że HSUPA to jakaś szybsza technologia internetowa - cóż, jak dla mnie jest tak szybsza, że na jednym komputerze ledwo zipie, a na drugim nie działa całkowicie.
Będę wdzięczna za jakiekolwiek wskazówki mogące pomóc ustalić co z Internetem jest nie tak. Dopiero pod koniec tygodnia będę miała możliwość udać się do salonu i zapytać co się dzieje u źródła.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22031
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z szybkością iplusa
Jaki masz zasięg sieci? Ewidentnie jakiś problem z zasięgiem.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Problem z szybkością iplusa
Przepraszam, za zapewne głupie pytanie, ale jak sprawdzić zasięg?:D
Wcześniej, to jest do czasu wyjazdu wszystko działało bez zarzutu. Nie znam się na tym absolutnie, ale czy zasięg może powodować, że na jedynym komputerze da się jako-tako korzystać z Internetu, a na drugim jest to niemożliwe?
[ Dodano: 2013-01-13, 21:44 ]
Sprawdziłam na stronie Plusa, zasięg EDGE.
Wcześniej, to jest do czasu wyjazdu wszystko działało bez zarzutu. Nie znam się na tym absolutnie, ale czy zasięg może powodować, że na jedynym komputerze da się jako-tako korzystać z Internetu, a na drugim jest to niemożliwe?
[ Dodano: 2013-01-13, 21:44 ]
Sprawdziłam na stronie Plusa, zasięg EDGE.
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22031
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z szybkością iplusa
Na stronie Plusa to jest mapka zasięgu.
W aplikacji do łączenia się z internetem masz pasek zasięgu (kreski).
W aplikacji do łączenia się z internetem masz pasek zasięgu (kreski).
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Problem z szybkością iplusa
Zasięg jaki mam to 4 kreski.
Dziś odwiedziłam jeszcze inny rejon miasta i tam sprawdzałam Internet - działał bez zarzutu.
Wychodzi więc na to, że pomimo dużego zasięgu i tego, że zawsze u mnie w domu nie było problemu z Internetem problem leży w lokalizacji... Nie wiem czy problem da się rozwiązać? Czy lepiej zerwać umowę (jest na czas nieokreślony, więc śmiało to zrobić) i spróbować się przenieść do konkurencji?
Dziś odwiedziłam jeszcze inny rejon miasta i tam sprawdzałam Internet - działał bez zarzutu.
Wychodzi więc na to, że pomimo dużego zasięgu i tego, że zawsze u mnie w domu nie było problemu z Internetem problem leży w lokalizacji... Nie wiem czy problem da się rozwiązać? Czy lepiej zerwać umowę (jest na czas nieokreślony, więc śmiało to zrobić) i spróbować się przenieść do konkurencji?
-
- *Mistrz bezprzewodowy*
- Posty: 22031
- Rejestracja: 2006-08-14, 17:59
- Lokalizacja: Polska
Re: Problem z szybkością iplusa
Skoro zasięg jest a marnie chodzi to możliwe, że jest jakiś problem na danej stacji bazowej. Zgłoś może sprawę operatorowi. Jeśli nic nie poradzą i nie będzie poprawy to możesz myśleć o nowym operatorze.
-
- Początkujący użytkownik forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:09
- Lokalizacja: Kalisz
Re: Problem z szybkością iplusa
Można zamknąć temat - byłam w Plusie i okazało się, że problem leżał w antenie - wymieniają ją na nową, żeby obsługiwała technologię LTE. Miało działać dobrze od dzisiaj i faktycznie, śmiga aż miło. Szkoda tylko, że miły pan z Plusa nie wyjaśnił, czemu Internetu nie było też kilka miesięcy wstecz - ale już trudno, ważne, że teraz działa.
Dziękuję za wszelką próbę pomocy
Dziękuję za wszelką próbę pomocy