WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Wszystko na temat pozostałych metod dostępu do internetu, czyli łącza przewodowe (TPSA, Dialog, Netia).

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
rudy178
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2013-07-11, 12:01
Lokalizacja: Poznań

WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: rudy178 »

Witam,

Mam problem, co jakiś czas, głównie porą wieczorową/nocną zrywa mi połączenie z netem. Mam internet w Netii, na liniach TP (annex a). Posiadam w netii internet od ok 5-6 lat, nie zmieniałem operatora (co jakiś czas powiększam sobie prędkość). Tylko matka dość często skakała z telefonem domowym, raz umowa z TP raz z Netia i tak na zmiane. Teraz jest w Netii. Ale mniejsza z tym, opisze dalej problem:

Po godzinie 21.00 jest dzień, że net na 20 minut rozłączy mi się z 10 razy (odepne zasilanie routera i podepne i działa chwile, potem rozłącza)
Jest dzień, że się raz rozłączy na minute i dalej działa okej np. dwa dni bez rozłączania.
Mam tak od jakoś 1.5 roku. "Nie znam dnia ani godziny" kiedy mi neta rozłączy. No moge określic ze od 21 jakos.
Rano lub po południu nie zrywa, jak zerwie to raz na rok.

Router: WAG200G 1.01.09 (gdybyscie pytali o konfig to: PPPoA, VC, UBR, 0-35)
Net: Netia 20mb

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 19675 kbps
Upstream Rate: 1116 kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 8 db
Downstream Line Attenuation: 19 db
Upstream Line Attenuation: 3.5 db
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0


Ostatnie pola Transmit Power zawsze miałem 0, co to oznacza? Czy te cyfry są dobre czy za niskie?

Czy mam "COŚ" na linii, że mi się rozłącza internet? Dzieje się tak od ok. 1.5 roku

Dziękuję z góry! za odpowiedzi:)
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26139
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: wojteks »

rudy178 pisze:Czy mam "COŚ" na linii, że mi się rozłącza internet?
Najprawdopodobniej masz zakłócenia od sąsiadów a wieczorami to pora kiedy wszyscy z internetu intensywnie korzystają. Taki urok naszych kabli.
Nie pomagam na PW!
rudy178
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2013-07-11, 12:01
Lokalizacja: Poznań

Re: WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: rudy178 »

wojteks pisze:Najprawdopodobniej masz zakłócenia od sąsiadów a wieczorami to pora kiedy wszyscy z internetu intensywnie korzystają. Taki urok naszych kabli.
A te parametry nie są za niskie?:
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 8 db

i dlaczego tutaj mam wartość 0 co sprawdzam parametry to kazdy ma jakies wartosci:
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

[ Komentarz dodany przez: YaHooo: 2014-01-25, 19:54 ]
<a href="http://www.bez-kabli.pl/viewtopic.php?p=59341#59341">Panie i Panowie tniemy cytaty!</a>
Ostatnio zmieniony 2014-01-25, 19:53 przez rudy178, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
DiilGang
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 348
Rejestracja: 2013-10-26, 17:28
Lokalizacja: okolice Łomży

Re: WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: DiilGang »

Te statystyki są z której godziny ? Być może przy obciążeniu kabli przez innych spada ci Margin poniżej 6 i to może być przyczyna rozłączeń .
Huawei B315 - Orange LTE 2600 + Cybertech 17 dBi 2100 MHz
rudy178
Początkujący użytkownik forum
Posty: 7
Rejestracja: 2013-07-11, 12:01
Lokalizacja: Poznań

Re: WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: rudy178 »

DiilGang pisze:Te statystyki są z której godziny ? Być może przy obciążeniu kabli przez innych spada ci Margin poniżej 6 i to może być przyczyna rozłączeń .
Generalnie o każdej godzinie są te same. Jescze rano sprawdzę i napisze. Ale jesli będą te same co to oznacza? Obciążona linia? I mam wtedy dzwonić, żeby wysłali techników?
Awatar użytkownika
DiilGang
Specjalista bezprzewodowy-senior
Posty: 348
Rejestracja: 2013-10-26, 17:28
Lokalizacja: okolice Łomży

Re: WAG200G - Netia - Rozłączanie internetu wieczorami

Post autor: DiilGang »

To jeszcze nic nie oznacza, masz dość niskie tłumienie ( to dobrze ), ale SNR może spadać podczas obciążenia sieci i to powoduje zerwanie połączenia .
Ja zgłaszałbym to Netii, ale najpierw sprawdź okablowanie w domu, podłącz się z routerem najbliżej gniazdka telefonicznego i pokaż parametry .
Huawei B315 - Orange LTE 2600 + Cybertech 17 dBi 2100 MHz
ODPOWIEDZ