Co wybrać? Jaki modem/antena, nawet operator...

Dyskusje na temat wyboru sprzętu. Jaki modem, telefon do GPRS/EDGE/UMTS/HSDPA/HSUPA, jaką przejściówkę, kabel do telefonu... itp. mam wybrać?

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
bolu
Stały użytkownik forum
Posty: 59
Rejestracja: 2013-10-10, 20:04
Lokalizacja: Warszawa

Co wybrać? Jaki modem/antena, nawet operator...

Post autor: bolu »

Witam, jeśli chodzi i o te sprawy jestem w miarę zielony. Teraz mam internet 4mb radiowy, który jest bardzo kapryśny. Raz działa bez zarzutu, by potem 5 godzin wcale nie pracować. Lokalny operator umywa ręce, więc szukam zmiany. Wtrącę tylko, że Byłem dzisiaj w Plusie i wziąłem na próbę internet LTE w promocji Power LTE z modemem ODU i routerem IDU z limitem 30Mb. Tyle mi wychodzi prawie przy każdej próbie:
Obrazek
Mieszkam pod Warszawą, Chylice-Kolonia - Orzeszkowej 19. Według mapek plusa jestem bez problemu w sieci, nawet sygnał powinienem mieć wewnątrz. I tak jest. Ten modem ODU leży u mnie na parapecie i dioda jego świeci na niebiesko (dobra moc odbieranego sygnału). Byłem u siebie na piętrze i wystawiłem modem za okno. Miałem między fioletowym (najlepszy sygnał), a niebieskim. Sprzedawca więc nie kłamał. Teraz tylko się zastanawiam. Mogę oczywiście zmienić modem i wziąć tego Huawei B593s. Jest on podobno dobry. Do tego jakąś antenkę zewnętrzną, jeśli zajdzie taka potrzeba. Tylko co z operatorem? Teraz mam limit 25GB i po przekroczeniu spada mi prędkość do 10Mb. W Orange za to lub T-mobile mam nocki bez limitu. Za to nie wiem który modem/router mógłby być tam dobry. Proszę o pomoc, jaki operator jest teraz najlepszy i gdzie tak na prawdę powinienem się zameldować. Mam tydzień testów LTE, na razie w ładną pogodę jest wszystko dobrze, ciekawe jak to będzie przy deszczu. Drzewa teraz mi zasłaniają maszt anteny, ale w zimę jest ona widoczna. Przepraszam, że tak się rozpisałem, pozdrawiam.
@e: dodam tylko, że czasem gram w gry online oraz dużo z sieci ściągam. Tak na wszelki wypadek.