Internet LTE w domu na brzegu miasta.

[Reklama] Telefony satelitarne wszystkich sieci Thuraya, Iridium, Inmarsat https://ts2.shop/pl/3-telefony-satelitarne

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
Filal
Początkujący użytkownik forum
Posty: 3
Rejestracja: 2021-12-27, 18:23

Internet LTE w domu na brzegu miasta.

Post autor: Filal »

Witam, z góry mówię, że jestem w temacie zielony, także proszę o wyrozumiałość i ELI5.
Do tego czasu korzystałem z internetu radiowego lokalnego dostawcy, ale jego solidność jest wątpliwa.

Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad sensem skorzystania z LTE. Moja lokalizacja to ul. Różana w Szczecinku.
Mam stąd bezpośredni widok na BTS Fabryczna 13, oraz przez drzewa na Pilska 5, na który z resztą liczyłbym się połączyć bo jeśli dobrze czytam to z niego nadają orange oraz T-mobile w pasmach 1800 i 800, które mógłbym zagregować.
Znalazłem oferty Orange Internet Domowy 4G 500GB za 60zł/m-c, lub T-mobile Internet domowy L do 90Mb/s za 70zł/m-c. Czy przy wyborze orange w mojej lokalizacji jest szansa na uzyskanie prędkości wyższej niż 90 Mb/s, czy równie dobrze powinienem brać T-mobile? Planuję zamontować na dachu antenę kierunkową (znalazłem gdzieś polecaną np. tą https://all-ant.pl/antena-do-LTE-4g-3g- ... pa-zasiegu).

Alternatywą mógłby być też nadajnik Play Pilska 5 (częstotliwości 800, 1800, 2100 i 2600), ale jest on zamontowany niżej niż poprzednie dwa, więc nie jestem pewien jak byłoby z zasięgiem. Wszystkie wymienione nadajniki są w promieniu 2km ode mnie.

Co prawda to nie ten dział, ale zastanawiałem się też nad wyborem modemu, czy byłby ktoś w stanie polecić jakieś modele w niepowalających cenach?
Awatar użytkownika
wojteks
*** Administrator ***
Posty: 26137
Rejestracja: 2007-12-02, 11:51
Lokalizacja: PL

Re: Internet LTE w domu na brzegu miasta.

Post autor: wojteks »

Na dziś praktycznie nie ma "modemów" LTE, są dostępne routery LTE, niektóre nawet mają gniazda anten zewnętrznych.