Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Informacje na temat podłączania i doboru anten GSM (GPRS, EDGE, UMTS, HSDPA i HSUPA), lokalizacji nadajników, zasięgów, wymuszania EDGE/3G, funkcjonowania sieci i awarii BTS-ów.

Moderator: Moderatorzy

ODPOWIEDZ
siemek
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2022-01-26, 22:31

Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: siemek »

Przepraszam za zapewne amatorskie podejście do tematu, ale po prostu jestem zupełnym laikiem.
Oto mój problem: Na początku września zakupiłem zestaw Modem zewn. ZTE 889+ Router ZTE 3000, modem umieściłem na elewacji od strony najlepszego źrodła sygnału(pomaga w tym aplikacja (Instal Helper), na wysokości ok 8 m. Aplikacja modemu pokazywała wartości SINR w zakresie 13-17 db, a RSRP na poziomie ok - 83-85 dbm. "Hulało" pięknie upload 30 do 50 Mbps, a download od 150 do 200 Mbps. Idylla trwała do wczoraj......bowiem nagle modem przestał widzieć 5G, a jedynie LTE +, prędkości spadły do poziomu 10/20 Mbps, a w meni modemu sieć 5G nie jest aktywna, pokazuje jedynie parametry LTE+.
Zadzwoniłem do Plusa, ale tzw. Dział techniczny stwierdził, że nie mają żadnej awarii, no ale oczywiście mogę złożyć reklamacje i czekać.
Poniżej na screenach są dwa Btsy, które posiadają częstotliwość 2600 i z jednego z nich korzystałem.
Nie potrafię jednak sprawdzić , który z nich propaguje 5G i czy ew. można sprawdzić, który szwankuje, a może jednak to mój modem uległ awarii ?
Bardzo proszę o podpowiedź
Podaję namiary wież BTS
BTS Plus ID: BT 14906 Dębówka-gm. Jastków, Lubelskie
BTS Plus ID: BT 14550 Panieńszczyzna-gm. Jastków, Lubelskie

Z góry wielkie dzięki za pomoc
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19162
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: matek451 »

5g2600 jest tylko w Panieńszczyźnie. Na LTE z którym się łaczysz?
siemek
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2022-01-26, 22:31

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: siemek »

Informacje o komórce 4G
eNB ID/Cell ID11737/3
eNB ID/Cell ID (HEX)2dd9/03
PCI Państwo Pasmo pracy Kanał RF Szerokość pasma DL Szerokość pasma UL RSRP RSRQ SINR RSSI
PCC 154 2 3 1300 20.0MHz 1 -85 dBm -16 dB -1.6 dB -50 dBm
SCC0 386 2 8 3526 5.0MHz 0 -80.3 dBm -16.4 dB 8.1 dB -50.0 dBm

Tak to widzę w menu modemu
siemek
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2022-01-26, 22:31

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: siemek »

matek451 pisze:5g2600 jest tylko w Panieńszczyźnie. Na LTE z którym się łaczysz?
Ale na BTsearch, Dębówka także ma 2600 ???
matek451
Guru bezprzewodowy
Posty: 19162
Rejestracja: 2012-09-01, 18:14
Lokalizacja: Łódź

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: matek451 »

Panieńszczyzna i Dębowka mają FDD LTE2600+1800+900 ale tylko Panieńszczyzna ma TDD 5G2600, sektory na Jastków , Aleksandrowska-Stawka i na Józefów -Pociecha.
siemek
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2022-01-26, 22:31

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: siemek »

Nadal nie rozumiem, co sie wydarzyło, że z tak dobrej jakości połączenia 5G......nie pozostało nic.
A może to jednak modem ZTE 889 szwankuje..., sprawdziłem ponownie aplikacja Instal Helper ale i ona pokazuje połączenie LTE+. :(
Mig25
Mistrz bezprzewodowy
Posty: 1724
Rejestracja: 2015-08-25, 18:45
Lokalizacja: z Nienacka

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: Mig25 »

siemek pisze:Informacje o komórce 4G
eNB ID/Cell ID11737/3
eNB ID/Cell ID (HEX)2dd9/03
PCI Państwo Pasmo pracy Kanał RF Szerokość pasma DL Szerokość pasma UL RSRP RSRQ SINR RSSI
PCC 154 2 3 1300 20.0MHz 1 -85 dBm -16 dB -1.6 dB -50 dBm
SCC0 386 2 8 3526 5.0MHz 0 -80.3 dBm -16.4 dB 8.1 dB -50.0 dBm

Tak to widzę w menu modemu
Ale to jest nadajnik BT11737 z Lublina ul. Zbożowa 75 - kościół pw. św. Stanisława Biskupa i Męczennika
siemek
Użytkownik forum
Posty: 21
Rejestracja: 2022-01-26, 22:31

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: siemek »

Sprawa się wyjaśniła, nie mogłem wcześniej odpisać, za co przepraszam wszystkich którzy byli zaangażowani w pomoc, ale niestety w godzinach wieczornych padło LTE i zostało ledwo działające 3G. Wówczas po raz kolejny zdecydowałem sie na telefon do plusa i nagle rozbawiony Pan z Działu technicznego informuje mnie....."To Pan nie wie, ze prawie cały Lublin padł.....szwankowało juz to wszystko od kilku dni, a teraz to całkowicie dało już d*** i nasi technicy intensywnie pracują".....oniemiałem , bo przecież od 3 dni wydzwaniałem do tego działu informując, że padło 5G w określonym promieniu działania z prośbą na reakcję i nic to nie dawało byłem zbywany przez pracowników infolinii, którzy kłamali w żywe oczy, że nie ma absolutnie żadnej awarii ani też żadnych innych zgłoszeń technicznych.

Morał z tego taki, że infolinia PLUS GSM/POLKOMTEL.......to zawodowi łgarze i kłamczuchy, zapewne szkoleni, żeby skutecznie palantować każdego klienta zgłaszającego problem techniczny.......ale KARMA zawsze wraca.
piotrzet
Guru bezprzewodowy
Posty: 2377
Rejestracja: 2017-10-21, 13:46

Re: Nagłe zniknięcie 5G w Plusie.....proszę o ocenę BTS

Post autor: piotrzet »

Cały Plus. Żadna nowość.
ODPOWIEDZ